درمان آبسه دندان و درمان اپیکو

آبسه دندان معمولا در اثر پوسیدگی شدید به مدت طولانی بدون انجام درمان ریشه یا به جهت درمان ریشه ناقص اتفاق می افتددرمان پیشنهادی برای اینگونه دندانها، درمان ریشه (اندویا درمان ریشه مجدد (ری اندو می باشد.

درمان آبسه دندان

اندو

در مواردی که دسترسی به کانال ریشه دندان جهت انجام ری اندو وجود نداشته باشد (به علت عواملی مانند پین یا پست) انتهای ریشه توسط جراحی اکسپوز می شود (باز می شود) قطع می شود و با مواد ترمیمی پر می شود. به این عمل جراحی اپیکو گفته می شود. لازم به ذکر است که به علت شرایط آناتومیک دندان، جراحی اپیکو برای همه دندانها قابل انجام نمی باشد.

درمان و توجه به آبسه دندان بسیار ضروری می باشد. آبسه دندان مثل یک آتشفشان خاموش است که در صورت فعالیت می تواند باعث گرفتگی گلو، بسته شدن چشم و حتی خفگی شود. آبسه دندان در صورت تبدیل به سلولیت یعنی همین حالت فعالیت می تواند حتی تا میان تنه نیز گسترش یابد.

چه دندان هایی نیاز به جراحی اپیکو دارند؟ 

جراجی اپیکو برای دندان هایی است که درمان ریشه و یا عصب کشی انجام داده اند اما این درمان موثر موفقیت آمیز نبوده است. به همین دلیل در بسیاری از موارد اولین قدم جراحی اپیکو درمان ریشه یا درمان مجدد ریشه است.

بعد از جراحی اپیکو یا درمان آبسه دندان چه باید کرد؟

بعد از درمان آبسه دندان یا جراحی اپیکو باید از خوردن غذاهای گرم و سفت، مایعات خنک پرهیز کنید. همچنین زخم ایجاد شده را باید شستشو دهید. در هفته اول دندانپزشک با بررسی دندان شما ممکن است بخیه ها را بردارد. در ماه های بعد از جراحی نیز لازم است بررسی مجدد دندان انجام شود تا روند بهبود توسط دندانپزشک بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

کلیک کنید.
تماس آنلاین از طریق واتس اپ با مطب
کلینیک دکتر غزال آرش راد با مشاوره آنلاین در زمینه ایمپلنت، کامپوزیت دندان و لمینت دندان.