جراحی دندان عقل

جراحی دندان عقل تجربه همه ماست. دندان عقل سومین دندان آسیاست که در سن 17 تا 21 سالگی ظاهر می شود. از آن جایی که این دندان پس از شکل گیری فک و همه دندان ها در بزرگسالی در می آید؛ فضای دهان برای پذیرش کم خواهد بود. یعنی فک جای کافی و مناسب برای رشد درست دندان عقل نخواهد داشت. البته این موضوع همگانی نیست. اما تعداد این افراد کم است.

جراحی دندان عقل ممکن است خیلی ساده پیش برود. اما این ماجرا برای بعضی افراد تبدیل به دوره دردناکی می شود. شاید سوال شما این باشد که آیا دندان عقل من نیاز به جراحی دارد؟ چطور میتوان جلوی دردناک شدن پروسه درمان را گرفت؟ و یا جراحی دندان عقل برای چه دندان هایی است؟ در این مقاله درباره جزییات همه پرسش های شما صحبت خواهیم کرد.

جراحی دندان عقل و مراقبت های بعد از آن

دندان عقل چیست؟

روند رشد دندان های ما به این صورت است: اولین دندان هایی که در فک ظاهر می شود، دندان های جلویی است. بعد از دندان های جلو نوبت به دندان های نیش می رسد. بعد از نیش، آسیاب کوچک و بزرگ. آخرین دندان آسیاب بزرگ دندان عقل است. این دندان، عقبی ترین دندان شماست. ممکن است دندان عقل هیچ مشکلی برایتان ایجاد نکند. در چنین حالتی شما یک دندان جدید و سالم دارید که برایتان کار خواهد کرد! اما در تعداد زیادی از موارد ما با مشکلاتی شبیه به دندان عقل نهفته یا عفونت دندان رو به رو خواهیم شد. البته اشخاصی هم هستند که به طور مادرزادی دندان عقل ندارند. اما به طور معمول در فک بالا دو دندان و در فک پایین هم دو دندان عقل رشد میکند.

چکاب منظم دندان ها میتواند از مشکلات بعدی پیشگیری کند. اگر به موقع از وجود دندان عقل مطلع شوید، میتوانید امیدوار باشید که شرایط دندان تان وخیم نشود. برای رزرو نوبت و چکاب از طریق شماره این شماره با ما در تماس باشید: ۰۲۱۲۶۷۶۰۵۸۰ و یا برای دریافت مشاوره آنلاین کافی است از طریق واتس آپ به ما پیام بدهید: ۰۹۳۶۵۳۳۷۳۰۴

چه کسانی نیاز به جراحی دندان عقل دارند؟

دندان عقل به خاطر عدم وجود فضای کافی در لثه ممکن است غیرطبیعی بیرون بیاید. مثلا کج، چرخیده و یا مایل رشد کند. در چنین شرایطی نیاز است که دندان عقل جراحی شود. چرا که چنین دندان عقلی، به دندان های مجاور خود فشار خواهد آورد. فشار به دندان های مجاور باعث میشود که آنها تغییر شکل دهند. بنابراین باید دندان عقلی که به شکل کامل و طبیعی بیرون نیامده را کشید.

عفونت دندان عقل

یکی دیگر از مواردی که نیاز به جراحی را ایجاد میکند، عفونت دندان عقل است. گیر افتادن غذا در اطراف دندان عقل باعث عفونت میشود. عفونت دندان عقل باعث خرابی دندان مجاور خواهد شد. اگر رسیدگی و نظارت به موقع صورت نگیرد، مجبورید دندان مجاور دندان عقل را بکشید. پزشک معالج در چنین شرایطی ابتدا دندان مجاور را می کشد. بعد ایمپلنت دندانی را برای بیمار انجام میدهد. (اطلاعات بیشتر درباره ایمپلنت دندان: ایمپلنت دندان – همه چیز درباره ایمپلنت)

نهفتگی دندان عقل

اگر دندان عقل نهفته باشد، نیاز به جراحی وجود دارد تا مشکلات بعدی نشود: جراحی دندان عقل نهفته و نیمه نهفته به طور کلی اگر به سن دندان عقل رسیده اید، بهتر است برای چکاب وضعیت دندان عقل تان به پزشک مراجعه کنید. چرا که با یک چکاب ساده از مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری خواهید کرد.

 

اگر دندان عقل تان را جراحی کرده اید، بهتر است درباره عوارض آن با پزشک خود در ارتباط باشید. چرا که شرایط مراقبتی به نحوه جراحی و وضعیت دندان عقل شما بستگی دارد. در نتیجه تنها پزشک خودتان میتواند پاسخ صحیحی به شما بدهد.

قیمت جراحی دندان عقل

قیمت جراحی وابسته به موارد زیادی است. اصلی ترین آن وضعیت دندان عقل شماست. ممکن است نیاز به جراحی سنگینی باشد و یا عمل راحتی باشد. تجربه پزشک نیز در هزینه تاثیر گذار است. اگرچه پیشنهاد ما این است که به خاطر هزینه به سراغ پزشک های غیرمتخصص نروید. چرا که عوارض و مشکلات پس از آن هزینه بیشتری از نظر سلامتی برایتان خواهد داشت!  بیمه و روشی که جراحی انجام می شود روی قیمت جراحی دندان عقل تاثیرگذار است. کلینیک دندانپزشکی دکتر آرش راد با داشتن دو متخصص، آماده مشاوره آنلاین است. کافی است از طریق واتس آپ با ما در تماس باشید.

جراحی دندان عقل چگونه است؟

شرایط دندان شما پاسخ این سوال را خواهد داد. اگر دندان عقل تان شرایط ساده ای داشته باشد، بدون نیاز به جراحی کشیدن دندان عقل انجام می شود. اما اگر دندان عقل نهفته باشد، نیاز به جراحی خواهید داشت. در شرایط کشیدن دندان عقل به صورت ساده، دندان بی حسی موضعی میگیرد. اما در جراحی دندان عقل و شرایطی که دندان نهفته است، کار پزشک کمی دشوار می شود. جراح با تزریق بی حسی موضعی کار خود را آغاز خواهد کرد. سپس یک شکاف در محل دندان عقل ایجاد می کند. تا بتواند ریشه دندان عقل را ببیند. در مرحله بعدی کم کم سعی می کند دندان عقل را بیرون بیاورد. این روند ممکن است با توجه به شرایط های مختلف دندان عقل متفاوت باشد. شما میتوانید با ارسال عکس از دندان عقلتان به کلینیک، مشاوره رایگان از جراح فک و صورت دریافت کنید: ۰۹۳۶۵۳۳۷۳۰۴

 

عوارض جراحی دندان عقل

دندان عقل میتواند باعث مشکلاتی در دهان شما شود. اگر دندان عقل نهفته باشد و یا به دندان های دیگر فشار بیاورد میتواند باعث عفونت، تغییر شکل دندان های دیگر و یا خراب شدن دندان های دیگر شود. تشخیص ان موضوع با پزشک خواهد بود. اما پس از جراحی با چه عوارضی روبه رو هستید؟ بسیاری از این موارد رایج نیستند. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که انتخاب پزشک مناسب تا چه اندازه می تواند در کاهش مشکلات و عوارض بعد از جراحی دندان عقل تاثیرگذار باشد.

کامنت های زیادی از شما عزیزان دریافت کرده ایم که در صورت تبحر پزشک اتفاق نمی افتاد. به عنوان مثال، مواردی شبیه به اینکه در بخیه لثه به صورت دوخته شده و یا عفونت های شدید ایجاد شده است. یک جراحی موفق می تواند خطرات و عوارض بعد از جراحی را کاهش دهد. بنابراین پیشنهاد میکنیم در انتخاب پزشک خود با دقت عمل کنید. اما عوارض احتمالی بعد از جراحی چه مواردی است؟

ایجاد حفره خشک:

پس از کشیدن دندان در محل خالی شده لخته خونی تشکیل می شود. این لخته خون باعث می شود که درد کاهش پیدا کند. اگر این لخته خون تشکیل نشود و یا از بین برود، دهان بیمار بوی بدی خواهد گرفت و یا حفره دردناک خواهد شد. دلیل شکل گیری این اتفاق مشخص نیست اما لازم است در صورت ایجاد خفره خشک با پزشک خود تماس بگیرید.

عفونت بعد از جراحی

این مشکل تا مقدار زیادی به مراقبت های شما بعد از جراحی وابسته است. گیر افتادن غذا یا باکتری در جای خالی دندان می تواند باعث ایجاد عفونت شود. بهتر است به دستور ااعمل های پزشک برای مراقبت از جراحی عمل کنید تا دچار عفونت نشوید. در بعضی موارد ممکن است به دندان های مجاور، عصب دندان و یا استخوان فک یا سینوس آسیب برسد که باید با پزشک خود برای درمان صحبت کنید.

مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل

پس از جراحی دندان عقل همانند دیگر جراحی ها نیاز به مراقبت های ویژه است. این مراقبت های ساده به بهبود سلامت بیمار کمک کرده و حداقل اثرات جانبی را روی سلامت بیمار دارد. ( در صورتی که به تازگی  جراحی لثه انجام داده این مراقبت های پس از جراحی لثه را مطالعه کنید.

اگر هنوز در مورد ضرورت کشیدن دندان عقل سوال دارید توصیه می شود حتما مقاله چرا جراحی دندان عقل ضروری است؟ را مطالعه کنید.

مراقبت در 24 ساعت اول

  • مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل بسیار مهم است. ابتدا، بعد از جراحی گاز استریل را روی زخم تا یک ساعت به کمک دندانهای مقابل با فشار نگه دارید.
  • آب دهان خود را به طور معمول فرو ببرید.
  •  حتی الامکان سه تا چهار ساعت از صحبت کردن پرهیز کنید.
  • کمپرس کیسه یخ انجام دهید. بهتر است این کار را تا چند ساعت بعد جراحی، به طور متناوب (ده دقیقه به ده دقیقه) انجام انجام شود.
  • خونریزی خفیف تا ۶ ساعت پس از جراحی طبیعی است.
  • گاه تا ۲۴ ساعت ممکن است بزاق آغشته به خون باشد.
  • در صورت بروز خونریزی شدید، گاز استریل را روی هم تا کنید. سپس در محل عمل شده، به کمک دندانهای مقابل به مدت یک ساعت فشار دهید.
  • غالبا” پس از عمل جراحی درد وجود دارد. بهتر است قبل از بروز درد و از بین رفتن اثر داروی بی حسی از داروهای مسکن استفاده نمایید.
  •  با ادامه درد طبق دستور پزشک از مسکن تجویز شده میل کنید. بروز تب تا یک درجه پس از عمل جراحی نشانه عفونت نیست.
  • از آنجا که بدن برای ترمیم و بهبودی زخم نیاز به مواد غذایی کافی و پر انرژی دارد، هیچ یک از وعده های غذایی را حذف نکنید.
  • در دوازده ساعت اول پس از جراحی، غذاهای سرد و مایع نخورید. از روز بعد میتوانید رژیم غذایی معمول را شروع کنید. با دندان جراحی شده، تا یک هفته غذا نجوید.

دیگر مواردی که باید رعایت کنید:

  • تا پنج روز بعد از جراحی سیگار نکشید.
  • تا ۲۴ ساعت از فعالیت شدید بدنی پرهیز نمایید.
  • بروز تورم و کبودی و محدودیت در باز کردن پس از جراحی امری طبیعی است. تورم از ۲ الی ۳ روز پس از جراحی افزایش پیدا میکند و سپس به تدریج رو به کاهش میابد.
  • همچنین وجود غشای سفید رنگ در محل زخم و مخاط اطراف آن همیشه دلیلی بر وجود عفونت نیست و پس از مدتی بخصوص با شستشوی دهان از بین خواهد رفت.
  • شستشوی دهان تا ۲۴ ساعت لازم نیست.
  •  از روز دوم حداقل ۶ بار در روز و به خصوص بعد از صرف غذا دهان را با سرم فیزیولوژی یا محلول آب نمک رقیق شستشو دهید.
  • زخم و بخیه را دستکاری نکنید.
  •  از ۲۴ ساعت پس از عمل جراحی مسواک بزنید. سعی شود محل زخم با مسواک تحریک نگردد.
  • خمیر مخصوص جراحی ممکن است 24 ساعت بعد بیفتد. این موضوع مشکلی ندارد. اگر خمیر در جای خود قرار داشت، جراح در ویزیت بعدی آن را بر خواهد داشت.

619 دیدگاه. Leave new

  • علی رضایی
    2023-02-13 11:00 ب.ظ

    سلام من دندان عقل رشد پاین فک را کشیدم برای مراقبت از حفره دندان چی باید کرد

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر ۵ روزی میشه که دندون عقل نهفتم رو جراحی کردم و الان متوجه شدم که درست بخیه نشده و حفره جای دندونم کاملا معلومه خاستم بپرسم چه مدت طول میکشه که پر بشه این حفره

    پاسخ
  • جلال محمودی
    2022-11-21 3:44 ب.ظ

    سلام
    یک هفته از کشیدن دندان عقلم میگذره. در مورد کشیدن بخیه ها دکتر چیزی بهم نگفت اما از پذیرش پرسیدم گفتند یک هفته بعد برم. خواستم بپرسم اگر دیرتر برای کشیدن بخیه ها مراجعه کنم مثلاً دوهفته بعد از جراحی، مشکلی پیش میاد؟

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر . یک ماه هست که دندون عقل بالا و پایین سمت چپ رو جراحی کردم . گاهی اوقات دهنم بوی عفونت میده آب نمک قر قره میکنم . یه تیکه از لسه هم انگار پرش خورده . انگار یه تیکه اضافی هست . ممکنه به خاطر اون باشه ؟ سرم رو هم میارم پایین گاهی اوقات خیلی کم جاش درد میگیره . بالایی این مشکل و نداره فقط پایینی این طوره . ‌

    پاسخ
  • غزاله مازندرانی
    2022-09-06 3:01 ب.ظ

    سلام من ۴روز دندون عقل نهفته رو جراحی الان روز چهارم لپم کبود شده مشکل خاصی هست؟؟

    پاسخ
  • مرتضی مسجدی فر
    2022-08-30 8:34 ب.ظ

    سلام وقت بخیر. من ۵ روز پیش دندان عقل پایین رو کشیدم. مقداری تورم و درد داره و یک لایه سفید رنگی وجود‌داره . خواستم ببینم مشکل خاصی هست یانه

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر. من دو روز پیش جراحی عقل نهفته فک پایین انجام دادم.
    دکتر برام آموکسی سیلین و مترونیدازول ومسکن و دگزامتازون و دهانشویه تجویز کردن.
    نوع نخیه هم گفتن که جذبیه و نیاز به کشیدن نداره.
    داروها رو به موقع مصرف میکنم.
    دردی ندارم و لی به شدت ورم کرده که دکتر گفتن طبیعیه.
    امروز دیدم که محل جراحی و اطرافش کبود شده.
    آیا باز هم نیاز هست که به پزشک مراجعه کنم؟
    و اینه دهنم به شدت بد مزه‌س. آیا نشونه‌ی عفونته؟

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر. من دو روز و نیمه که جراحی کردم دندونمو. ورم صورتم بیشتر شده که دیدم گفتین طبیعیه تا 4 روز. اما دهنم رو از یه مقدار بیشتر اصلا نمیتونم باز کنم و درد میگیره خیلی. پایین لثه ام سمت زبونم، یکم عقل تر از جای جراحی، یه جای کوچیک سفید شده. انگار آفت زده ولی روی لثه. . دهنم فقط یکم مزه ی بد دارهو آب گلوم رو قورت میدم کمی درد میگیره. اینا برای روز دوم طبیعیه؟؟ یا باید نگران عفونت کردنش باشم؟؟؟

    پاسخ
  • سلام روزتون بخیر
    من کمتر از 48 ساعت هست که دندون عقلم فک پایین سمت راست را جراحی کردم و یک بخیه خورد، متاسفانه پیش جراح لثه یا فک نرفتم و دندانپزشک عمومی بودند . درد زیادی ندارم و فقط روز اول مسکن خوردم و تقریبا داره خوب میشه و ورم هم اصلا نداره ولی نصف لب پایین و نصف چانه م هنوز بعد از 48 ساعت بی حس هست چکار باید بکنم ایا ممکنه دندانپزشک به عصب اسیب زده باشه؟ و نیازه که سریع به جراح فک مراجعه کنم یا طبیعیه؟

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر ببخشید من الان ۴ روزه جراحی دندون عقل انجام دادم ورم کمتر شده ولی یه قسمتی از لثه ام (کنار محل جراحی) شکافته شده میشه بگید علتش چی هست؟ ممنون میشم

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر، طول میکشه تا ترمیم شه.

      پاسخ
      • سلام ببخشدمن دندون عقل طرف راست دهانم پایین نیازبه جراحی داشت دکترگفتندبرات میکشم وقتی کشیدندلثم پاره شدویه بخیه زدندالان مشکی برام ایجادنمیشه ؟؟نخ که استفاده کردندقه وه ای بودایانیازبه کشیدن داره؟

      • با سلام. از پزشکتون بپرسید که بخیه شما جذبیه یا نه.

  • سلام من ۳ روز پیش دندون عقل نهفته فک پایین سمت راست جراحی کردم و دندون عقل فک بالا سمت راست رو کشیدم ، این دو تا رو با هم همزمان دکتر انجام داد (دندون عقل نهفته ام روی عصب بود که دکتر گفت ممکنه لب یا چانه ام بیحس بشه ولی خداروشکر مشکلی نداشتم)، تا ۲۴ ساعت اول خیلی ورم کرده بود سمت راست صورتم بعدش کمتر شد ولی دهنمو تا ی جایی میتونم باز کنم فقط چون درد میگیره سمت راستم و یکمم هنوز متورمه و دستم ک میزنم صورتم درد میگیره انگار یه غده زیر فک صورتمه وقتی دست میزنم، امروز صبح هم با گلودرد بیدار شدم طبیعیه یا خیر؟؟ کِی کاملا خوب میشه؟
    الان غذا تا کِی باید با سمت چپم بخورم؟ راستی جای خود دندونی ک جراحی کردن درد نمیکنه دندونای کنارش درد میکنن طبیعیه؟

    پاسخ
    • سلام بله درد و تورم تا چهار روز طبیعیه. در مورد دندانهای مجاور باید معاینه شید و رادیوگرافی رو ببینیم

      پاسخ
    • سلام خسته نباشید من هشت روز پیش دندان عقل نیمه نهفته فک پایینم رو جراحی کردم دو روز اول خونابه خارج میشد یه چند روز خوب بود مجدد از دیروز داره خونابه قهوه ای میده و بخیه ها هم جذبی هستش حس میکنم نخ بخیه آخر دهان سمت گرهش وارد حفره دندانم شده الان نگاه میکنم یه حفره ریز سیاه رنگ نه دهانم هست ممکنه حفره خشک باشه ؟؟ و من هنوز هم ژلوفن کامپاند و اموراکس میخورم و گاهی درد دارم و تیر می‌کشه و غذا خوردنم هم سخته ممنون میشم به سوالاتم جواب بدید

      پاسخ
  • داودنیا
    2022-07-30 11:24 ب.ظ

    سلام وقتتون بخیر
    داداشم چهار روز پیش دندون عقلشو جراحی کرد الان بعد چهار روز کلی درد و تب و لرز هم داره
    گاهی اوقات اونقدر دردش زیاد میشه که داد میزنه
    میخواستم ببینم چیکار باید کرد؟

    پاسخ
  • سلام من دندون عقل بالامو کشیدم و لخته خونش افتاد دکترم برام گاز استریل گذاش تا خونریزیش بند بیاد و گف تا یک روز عوضش کنم
    میخاستم بدونم لخته خونی ایجاد میشه دوباره یا به طور قطعی دچار درای خشک میشم)یک روز از کشیدنش میگذره(

    پاسخ
  • سلام . من ۱۷ سالمه و حدود چند ماه که دندون عقلم فک پایینم سمت چپ درحال در اومدن و قابله رویته. اما چند روزی هست که لثه ام به شکل برآمدگی دایه وار بالا اومده و دردش هم به این شکله که وقتی دهنم رو منقبض میکنم سوزش شدید داره ، سوالم اینه که دندون عقل من در حال دراومدنه یا نیاز به جراحی داره؟

    پاسخ
    • سلام حتما باید ویزیت شید، ولی به احتمال زیاد نیاز به جراحی دارید. میتونید تشریف بیارید با جراح فک و صورتمون آقای دکتر آرش راد ویزیت شید

      پاسخ
      • امیرحسین بنایی
        2022-07-30 10:17 ب.ظ

        سلام و دو روز پیش عقل چپ پایینم رو‌کشیدم وقتی دکتر دندان رو بیرون آورد گفت یکی از ریشه های دندان حین کار خورد شده اما الان توی عکس نشان میده که ریشه خارج نشده دکتر گفت گاها اصلا نیازی نیست ریشه رو‌تخلیه کنی برو اگر درد گرفت بیا با هم برو پیش جراح الان درد من چیه که دوبار باید یک دندان رو جراحی کنم، راستی میشه گاها نیازی نباشه ریشه رو تخلیه کرد!؟!؟!

      • سلام بله، اگر مقدار کنی از ریشه بمونه و دندون عفونی نباشه ، ممکنه خارج نشه و نگه داشته شه

  • درود برشما
    من 3 روزه دندان عقل پایین را جراحی کردم ولی هنوز دندونم بی حسه
    یعنی ممکنه به عصبم آسیب واردشده؟ تا چند روز طبیعیه؟

    پاسخ
    • سلام، باید سریعا پیگیر شید، اگر زود اقدام کنید با دارودرمانی احتمال خوب شدنش هست، البته باید دقیقا معاینه بررسی شه، اگر اسیبی دیده، میزانش بررسی شه…به واتس اپ مطب که تو سایتمون درج شده دایرکت بدید ، راهنماییتون میکنن و وقت میدن

      پاسخ
      • باسلام
        ایا برای جراحی دندان عقل نهفته فک پایین که روی عصب قرار دارد و خطرناک است حتما باید به جراح فک مراجعه شود؟
        یا یک جراح لثه هم میتونه انجام بده؟

  • سلام ببخشید من پنج روز پیش دندون عقل پایینم رو جراحی کردم و بعدش دکتر برام آمپول و قرص نوشته آمپول هارو زدم تا 48 ساعت هیچ دردی نداشتم ولی بعد از اون دردم شروع شده و هر روز داره بیشتر میشه مسکن مرتب میخورم اما انگار دیگه زیاد آرومش نمیکنه رفتم پیش دکترم گفتن تا دو هفته طول میکشه لثه ترمیم پیدا کنه و این درد طبیعیه . به نظرتون طبیعیه ؟ آخه خیلی درد دارم

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر، با توجه به شرایطی میگید به احتمال زیاد «درای ساکت» شده و نیاز به شستشو و قراردادن پانسمان مخصوص توسط دندانپزشک هست.

      پاسخ
  • سلام من ۷ الا ۸ ساعت از جراحی دندون عقلم که نهفته بوده میگذره
    آب دهنمو نمی تونم قورت بدم کمی هم گوش درد دارم
    دکترمم هیچ مسکنی نداده و نگفته چه مراقبت های کنم
    الان باید چی کار کنم

    پاسخ
  • سلام من سه روزه پیش دوتا دندون عقل سمت راستم رو جراحی کردم هم پایین و هم بالا، خداروشکر دوره نقاهت خیلی کوتاهی داشتم و تو همون روزه دوم دردام تموم شدن ولی هنوز یکم ورم داره صورتم و فکم باز نمیشه و همینطور امروز که به جای زخمم نگاه میکردم، متوجه شدم که بخیه های دندان عقل پایینی انگار جا به جا شدن و یه سوراخ خیلی خیلی کوچیک اون ته دیده میشه، و خیلی میترسم که دچاره حفره خشک بشم، البته فعلا هیچ دردی ندارم و خیلی روز های اول مراعات کردم تا لخته خون از جاش درنیاد، الان اون حفره کوچیک مشکلی برام ایجاد میکنه؟

    پاسخ
  • سلام من ۴روزه دندون عقلمو کشیدجراحی نکردم و۵تا هم تو این ۴روز آمپول مسکن زدم و تعداد زیادی قرص مسکن مصرف کردم ولی دردش هنو خوب نشده وگوشام از درد گرفته دکترخودم هم میگه عادیه الان جای دندونم یه حفره خشک ایجاد شده با بافت سفید وبوی سگ مرده میده الان من باید با این دردی که دارم چیکار کنم؟؟

    پاسخ
    • سلام، تو اون ناحیه یه پانسمان میزارن (اگر حفره خشک باشه) و سریعا درد تسکین پیدا میکنه، شاید نیاز به تعویض پانسمان، دو تا سه بار باشه.

      پاسخ
  • سلام روز بخیر ، من 6 روز پیش دندان عقل سمت چپ پایین جراح کردم ، قبل از جراحی هم پشت سرم و گردنم سمت چپ درد داشت
    الان هنوز هم گردنم و سرم گاهی اوقات درد میکنه
    ممکنه بخاطر جراحی یا عفونتی باشه که لثم کرده ؟ دکتر بهم آنتی بیوتیک داده برای عفونت
    وقتی از خواب بیدار میشم پشت گوشم و گردنم خیلی در د میکنه

    پاسخ
    • سلام باید معاینه شید

      پاسخ
      • سلام.من پنج روز پیش دندان عقل نهفته پایین سمت راست رو جراحی کردم و هم دندان عقل بالای سمت راست
        ولی هنوز نمیتونم خوب از سمت راست غذا بخورم و هرازچندگاهی درد کمی داره.روی زخم هم بخیه و مقداری تورم مشخصه .طبیعیه ؟
        تا چند روز ادامه داره ؟
        و اینکه تا جند روز باید آنتی بیوتیک مصرف کنم ؟از روز اول منظم ۸ ساعته خوردم
        ممنون

      • سلام بله طبیعیه. کم کم دیگه کامل بهبود پیدا میکنه
        انتی بیوتیک معمولا پنج روز اول

  • ریحانه
    2022-06-11 5:43 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر من 1 ماه پیش دندون عقل پایینمو جراحی کردم. اما دندون هفتمم یعنی دندون کناریش عصبش خیلی درد میکنه تا الان آبو غذا هم نمیتونم بخورم باهاش علتش چی میتونه باشه؟ حفره خیلی عمیق هم کنارش هست که غذا گیر میکنه بعد 1 ماه هنوز پر نشده.

    پاسخ
  • سلام
    3 روز پیش 2 تا دندون عقلو کشیدم و دکتر بخیه زده
    ولی تعدادی از بخیه ها الان دقت می کنم از محل دندان عقل خیلی فاصله دارن و دوتا دندون جلوتر هست این دلیلش چی هست؟
    سوال دیگر چیکار کنم ذرات غذا داخل بخیه ها نمونه — هیچ لخته خونی هم روی جای بخیه نیست و کاملا تمیز هست
    آیا می توانم آدامس بجوم تا ذرات غذا کمتر داخل بخیه ها بمونه و با بزاق جدا بشه؟

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر من ظهر جراحی دندون عقل داشتم … از طرفی ۸روزه اقدام به باردازی داشتم قبل از جراحی عکس گرفتم … الات از ترس اینکه مشکلی پیش بیاد برای بارداری هیچ گونه قرصی هم نخوردم… میترسم عکسی که گرفتم یا قرص مصرف کنم ضرر داشته باشه … ممنون می شم راهنمایبم کنید

    پاسخ
  • فاطمه حسینی
    2022-05-16 11:49 ب.ظ

    سلام من ۵ روز قبل دندان عقل بالا و پایین سمت چپم رو کشیدم حواسم نبود امشب محکم داشتم مسواک میزدم رفت روی جای جراحی پایین، ممکنه اتفاقی افتاده باشه؟ درای ساکت اینجوری ممکنه ایجاد بشه؟ لازمه برم ویزیت حضوری؟

    پاسخ
  • سلام من دو سال قبل دندانم عقلم کشیدم. الان جای دندون که کشیدم لثه اش برجسته و سفته
    میشه بفرمایید علت چیه؟

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر . من سه روز پیش دندان عقل نهفته ام را جراحی کردم دکتر برای کنترل درد نوافن دادن ومن دارم میخورم اما به دلیل مشکل زخم معده چند روزه اذیتم.میخواستم ببینم داروی دیگه ای میشه جایگزین کرد که برای معده ام مناسب تر باشه ؟

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر . من سه روز پیش دندان عقل نهفته ام را جراحی کردم دکتر برای کنترل درد نوافن دادن ومن دارم میخورم اما به دلیل مشکل زخم معده چند روزه اذیتم.میخواستم ببینم داروی دیگه ای میشه جایگزین کرد که برای معده ام مناسب تر باشه ؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر، لطفا به پزشکتون مراجعه کنید. ولی استامینوفن از لحاظ معده بهتره

      پاسخ
      • سلام وقت بخیر.من سه رو پیش دندون عقل پایین رو با جراحی کشیدم و امروز کمی که تونستم نگاه کنم جای بخیه رو دیدم که جای زخم باز شده کاملا لطفا بفرمایید چیکار کنم؟ممنون از شما

      • سلام وقت بخیر، نیاز نیس کاری انجام بدید

  • سلام وقت بخیر من یه هفته هست که دندان عقل نهفتم رو جراحی کردم اوایل درد داشتم وصورتم خیلی ورم کرده بود ولی الان انگار یه توده خیلی سفتدر لپم هستش واینکه نرسیده به چونم صورتم کبود شده و من همهز نوارد را رعایت کردم چرا همچین چیزی اتفاق افتاده آیا این عادیه؟

    پاسخ
  • سلام همسر من پریروز دوتا دندون عقل نهفته باهم جراحی کردن
    و دکتر بهشون هیچ دارویی نداده بود خودمون اموکسیسیلین ۸ساعت یک بار میدیم بهش و استامینوفن و نوافن اما دیشب تب و لرز داشت و امروز هم تب داره یه مقدار با دکتر تماس گرفتیم گفت طبیعیه چرک خشکن مصرف کنه و مسکن اما نگرانیم که عفونت نکرده باشه بنظرتون چیکارکنیم؟؟

    پاسخ
  • سلام چند روزه متوجه شدم دندون عقل بالا سمت راستم داره کج درمیاد..به سمت داخل دهنم. الان میخوام بدونم امکان جراحی داره؟ یا با کشیدن عادی حل میشه؟

    پاسخ
    • سلام. اینکه دندونی نیاز به جراحی داشته باشه یا نه با معاینه وضعیت دندونتون امکانپذیره

      پاسخ
      • سلام وقتتون بخیر. من ۵ روز قبل جراحی دندون عقل فک چپ پایین رو انجام دادم . سمت چپ لب پایینی م از بعد جراحی حالت گزگز و انگار برق گرفته .چه مدت طول میکشه که این حالت رفع بشه ؟

      • سلام، حتما هرچه سریعتر باید دارودرمانی رو شروع کنید، حتما به دندانپزشک مراجعه کنید

  • سلام خانم دکتر من چهار روز دندان عقل بالا سمت راست همراه با دندان کناریش به علت شکستن باهم کشیدم درد به خصوصی نداشتم ولی از روز بعدش سرم و گوشم به شدت درد می کرد سمت راست سرم به شدت سنگینی می کرد به طوری مجبور می شدم حتما مسکن مصرف کنم ولی محل کشیدگی درد به خصوصی نداشتم از نظر شما درد گوش و سر به خاطر کشیدن دندان ایجاد شده؟
    ممنون

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر من امروز دندان عقل نهفته فک پایین جراحی کردم و بخیه زدن
    اما الان حتی نمیتونم بزاقم و قورت بدم
    ایا این میتونه برای این باشه که بخیه رو اشتباه زده باشن؟

    پاسخ
  • سینا عبدی
    2021-11-28 9:43 ب.ظ

    سلام من یه هفته است دو تا دندون عقلم را کشیدم آیا لازم است به پزشک جهت معایه رجوع کنم( بخیه ها از نوع جذبی بوده)

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    من الان سه روزه که دندون عقلم رو کشیدم و هنوز فکم درد میکنه،حتی وقتی آب دهنم رو قورت میدم درد می‌کنه،موقع خوردن غذا هم به زور دهنم رو باز میکنم
    میخواستم بدونم این میتونه نشونه عفونت باشه یا طبیعیه؟و اگر طبیعیه چرا هنوز بعد سه روز اصلا خوب نشده؟
    ممنون میشم اگر پاسخ بدید

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر من دو هفته پیش دندون عقلمو کشیدم…ولی الان جای اون دندون کشیدن شده بازه و مواد غذایی میره داخلش..طبیعیه؟

    پاسخ
  • سلام من ۲ روز از جراحی دندون عقلم ک نهفته بود میگذره سمت راست بالا و پایین باهم جراحی شده تورم خیلی شدید داره و دهنم اصلن باز نمیشه که بخام غذا بخورم و اصلن نمیتونم چیزی بجوم عادیه آیا ؟

    پاسخ
    • سلام تا یه چهار روز تورم بیشتر میشه، با این حال اگر باز شدن دهان بعد از اون ادامه پیدا کرد، یه سری درمانها رو باید شروع کنید

      پاسخ
      • سلام دکتر وقتتون بخیر خسته نباشید
        من ۵ روز پیش دو تا از دندونای عقل سمت چپم رو جراحی کردم. الان وقتی دهنمو میشورم یه ترشحات زرد رنگ و یکم با خون میبینم، بعد از طرفی هم تورم صورتم کم شده ولی از روی پوستم ک لمس میکنم کنار فک پایینم یه برجستگی سفتی هست
        با وجودی ک انتی بیوتیک هامو سر وقت میخورم ولی این موضوع نگرانم کرده، ممکنه دندونم عفونت کرده باشه؟

      • سلام. لطفا با پزشکتون در تماس باشید.

  • شهرزاد
    2021-11-08 1:40 ب.ظ

    با سلام بنده خیلی سال پیش تزریق ژل در گونه انجام دادم و الان دندان عقل بالا باید جراحی شود آیا ممکن است باعث واکنش و عفونت گونه شود؟ اگر پاسخ مثبت است چکاری باید انجام دهم با تشکر

    پاسخ
  • سلام،هفته پیش دندون عقل چپ فک پایین جراحی کردم،ظاهرا پزشک اشتباها لثه دندون آسیاب بغلی بریده و بخیه زده ،امروز دیدم برش ک زدن با فاصله مونده و جوش نخورده ظاهرا خوب بخیه نکردن، الان چطور میشه؟ بعد خودش اوکی میشه یا باید دوباره بخیه کنن؟ ممنون از شما

    پاسخ
    • سلام. لطفا با پزشکتون تماس بگیرید. ایشون بیشتر در جریان روند کاری هستند.

      پاسخ
      • زهره قنبری
        2021-11-06 10:31 ق.ظ

        سلام
        من سه روز پیش مراجعه کردم برای کشیدن دندان عقلم که پوسیده شده بود و حفره داشت
        دکتر به من نگفتن جراحی میخواد و بعدش بهم گفتن دندانت تک شاخ بود و به استخوان فک چسبیده بود یه تیکه از استخوان هم همراه دندان کنده شده. خواستم بدونم طبیعیه که استخون فک هم بکنه؟ خیلی نگرانم
        ۷ تا بخیه خورده . خیلی ورم داشتم الان کم کم داره میخوابه

      • سلام، بعضی دندونها با استخون فک میچسبن

  • سلام.من دندون عقل فک پایینمو بیست روز قبل جراحی کردم.بخیه شم کشیدم ولی متاسفانه یه سوراخ ناشی از کشیدن دندون توفکم هست که غذامیره توش وبوی بدی میگیره.ایا خودش جوش میخوره یا باید برم بخیه کنن

    پاسخ
  • سلام
    من سه روزه که دندون عقل نهفته ام رو جراحی کردم ولی متاسفانه هنوز ورمش نخوابیده
    و دیشب که یک مقدار به لثه از سمت خارج فشار وارد شد باعث درد شدید شد و خونریزی مجددا شروع شد
    میخواستم بدونم ممکنه خدایی نکرده برای بخیه هام مشکلی پیش نیومده ؟

    پاسخ
    • سلام تا روز چهارم تورم حتی میتونه زیاد شه. با توجه به اینکه از میزان فشار و خونریزی اطلاعی نداریم، در این مورد اظهارنظری نمیتونیم بکنیم.

      پاسخ
  • سلام اگه درای ساکت بشه بعدش درست و خوب مشه یا به دکتر باید رفت؟

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر،من سه روز پیش دندون عقلمو جراحی کردم،4تا هم بخیه خورده،اما دندون 4 همون سمت به شدت درد میکنه،میتونم واسه عصب کشی اقدام کنم؟یا باید چند وقت بگذره از جراحیم؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر، اکر خودتون اکی هستید، میشه اقدام کنید

      پاسخ
    • سلام وقتتون بخیر امروز ساعت ۱۲ بعد ازظهر دندان عقلم توسط پزشک کشیده شد ولی این طور که پزشکم گفتم لثه به دندان چسبیده بود طوری شد که پزشک لثه رو قیچی کردن و در اخر چند بخیه زدن ولی الان با گذشت ۷ ساعت از بخیه و کشیدن و حتی گذاشتن چای نپون خنک بر روی دندان عقل خونریزی قطع نشده و من الان بعد تعویض گاز و شستشو بعد از ۷ ساعت با اب خنک دوباره خونریزی داره دهنم خون ابه نیست خونریزی ایا طبیعی چون چیزی هم نمیتونم بخورم تا گاز یا دستمال خارج بشه خونریزی داره این خونریزی تا کی عادیه سپاسگذارم

      پاسخ
  • گوروئی
    2021-09-07 7:25 ب.ظ

    سلام دوساعته دندون عقلم رو کشیدم؛میتونم گاز استریل رو بردارم؟تا چند ساعت باید باشه؟

    پاسخ
    • سلام. لطفا با پزشکتون در تماس باشید

      پاسخ
      • سلام
        من سه روز پیش دو تا دندون عقل بالا و پایین سمت چپم رو با هم کشیدم اما یادم رفت که کمپرس یخ بزارم از روز دوم تا الان ورم صورتم خیلی زیاد شده از زیر چشمم ورم شروع میشه و حتی زیر چونه و گلوم هم هست این ورم
        الان اموکسی سیلین 500 شفافن برا تسکین میخورم چون اگر نخورم درد دارم کمپرس گرم هم گذاشتم
        این ورم تا این حد ک زیر گلوم هم هست طبیعیه؟ اخه چون ورم کرده بهم احساس خفگی و حالت تهوع میده و
        ی بخشی از صورتمم کبود شده پزشکم هم تا شنبه نیست گلو درد هم دارم
        الان چیکار کنم

      • سلام به پزشکتون مراجعه کنید

  • امیرحسین
    2021-09-07 12:22 ب.ظ

    با سلام و احترام، بنده9 روز است که دندون عقل نهفته سمت چپ پایینم که در نسج سخت بود کشیدم، از روز اول تا الان گیجگاه سمت چپم درد میکنه، خواستم بدونم این طبیعی؟

    پاسخ
  • سلام دکتر
    من دندون عقل سمت چپ پایین نهفته داشتم، سه روزه جراحی کردم تا امروز ورم گلو نداشتم اما از امروز به من اضافه شده خیلی اذیتم میکنه
    دکتر قرص کو آموکسی کلاو ۶۲۵ داده
    و روز اول هم یک آمپول دگزا زدم.
    .
    خیلی گلوم درد میکنه

    پاسخ
    • سلام لطفا عکس دندونتون رو‌به شماره موجود در سایت واتس اپ کنید
      ۰۹۳۶۵۳۳۷۳۰۴

      پاسخ
      • سلام وقتتون بخیر
        من یکی از دندون عقل هام نهفته ست و روی عصب قرار داره، عکس سه بعدی گرفتم و نشون دکترم دادم گفت که نمیشه هیچ کاریش کرد اگه جراحی بشه لبم بی حس میشه. میخواستم نظر شما رو بدونم اگه ممکنه راهنمایی کنید ممنون میشم.

      • سلام وقت بخیر. میتونید CBCT تون رو به واتس اپمون بفرستید تا جراح فک و صورتمون نظر بدن.
        ۰۹۳۶۵۳۳۷۳۰۴

  • سلام وقت بخیر
    ۷روزه پیش دندان عقل پایینم رو جراحی کردم و دکتر بخیه زد.الان هنوزم درد دارم و گاهی دردش خیلی اذیتم میکنه و در کل روز بیشتر وقت ها درد دارم.این دردا بعد از گذشت این زمان طبیعیه یا نه؟البته امروز پیش دکتر رفتم و گفت همه چی خوبه و اذیت میشم.هر ۶ ساعت ژلوفن میخورم اما کارساز نیست.باید چیکار کنم تا درد رو کم کنم؟
    باتشکر

    پاسخ
  • سلام دکتر وقتتون بخیر
    من دندان عقل فک پایینم به صورت نهفته و افقی بود که گفتن باید جراحی کنم.موقع جراحی هم ازم تعهد گرفتن اگه فکم دچار بی حسی دائم شه مسئولیتی ندارن ولی موقع جراحی فقط تاج دندونم رو درآوردن. آیا همچین چیزی ممکنه اتفاق بیفته یا قصور از پزشک بوده؟

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر به من گفتن شیش ماه تا یه سال صورتم بی حسه و طبیعیه این درسته؟!

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید، من ده روز پیش دندان عقل سمت راست فک پایینم رو جراحی کردم، تا یک هفته فکم اصلا باز نمیشد وقتی برای کشیدن بخیه رفتم دکتر به زور فکم رو با استفاده از چوب بستنی با درد شدید باز کرد. الان 4 روز میگذره و با اینکه فکم بیشتر باز شده اما هنوز به حالت عادی برنگشته و یکی از عضلاتم دچار اسپاسم شده و بخاطر اسپاسم یه قسمت سفت و کمی متورمه. آیا جای نگرانی داره و درمانش چیه؟ بعد از چه مدت دهنم به حالت عادی برمیگرده؟

    پاسخ
  • باسلام وقت بخیر ممنون از پاسخگوییتون
    خانم دکتر من 30 ساعتی از جراحی دندون عقلم میگذره. و قرص چرک خشک کن و مترونیدازول مصرف میکنم. دکترم برام پنی سیلینم تجویز کردن. دردی هم ندارم. نیازی هست پنی سیلین تزریق کنم؟

    پاسخ
  • میرزایی
    2021-07-15 11:35 ق.ظ

    عرض ادب و احترام
    تمامی مطالب رو خوندم
    متشکر از زحمت شما که بسیار انسان دوستانه پاسخگو هستین واستون بهترینا رو آرزو میکنم

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید من دوروزه دندون عقل نهفته پایین سمت راستمو جراحی کردم البته از قبل عفونت داشت کمی الان باد کرده بعد وقتی میخوام چیزی بجوم اذیت میشم دهنمو نمتونم بیشتر از ی مقدار باز کنم و اموکسی سیلین هم دارم میخورم شستشو هم دارم با دهان شو انجام میدم

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر من ۶ روز میشه ک دندان عقل نهفته ام رو جراحی کردن خونریزی ندارم فقط به شدت این ۶ روز درد داشتم آموکسی سیلین و ژلوفن خوردم که تمام شد آیا طبیعیه این درد مداوم میشه بخاطر بخیه ها باشه یا عفونت دارم باید باز دارو مصرف کنم

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر.من امروز دوتا دندون عقل بالا و پایین سمت راست رو جراحی کردم.میخواستم بدونم کی میتونم دو تا دندون سمت چپ رو جراحی کنم؟یعنی چقدر فاصله باید بینش بیفته؟

    پاسخ
  • فاطیما
    2021-06-23 3:44 ب.ظ

    سلام دو روز پیش دندون عقلم و جراحی کردم دیروزم بخیه ها شو کشیدم .امروز اون قسمت لثم که هنوز پر نشده یه چیز سفت حس میکنم انگار یه تیکه دندونم مونده ولی دکنرم دندونم و که کشیده بود بهم داد کامل بود این سفتی چی میتونه باشه

    پاسخ
  • پریا عبادی
    2021-06-12 6:25 ب.ظ

    سلام
    دندون عقلم رو جراحی کردم،و الان دو روزی هست میگذره،دهنمو که باز کردم نگاه کنم ،متاسفانه دیدم مقداری از لپ رو داخل بخیه دوخته!بخیه هام جذبیه
    این عادیه و خود به خود درست میشه؟یا از ناشیگری دکتر هست؟

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من دندونم 5شنبه جراحی کردم الان روش حالت سفیدک داره و دهنم تلخ و بدمزه ایا عفونت نداره؟ورمم خیلییی کمتر شده
    به دکترم پیام دادم گفت داروهاتو مصرف کن فقط
    داروهامم اموکسی سلین و بروفون دهان شویه

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    یه سوالی داشتم من دوهفته هست که جراحی دندان عقل داشتم و خیلی هم بد بود برای دندون فک سمت چپ هیچ دردی نه احساس کردم و نه ورمی داشتم ولی برای دندون عقل فک راستم تا دم مرگ رفتم الان بخیه هامم نکشیدم برای اینکه خب امتحانام شروع شده و نتونستم برم روی بخیه سمت لپم یه جوش که میشه گفت گشتی هست که خیلی هم دردناکه وجود داره
    دلیل این چیه

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر من روز چهارشنبه دندون عقل سمت چپ پایین روجراحی کردم و مقداری از استخون رو هم برداشتن و امروز سومین روز ک دندونم دردش شدید شده و مسکن هم آرومم نمیکنه و یک طرف صورتم ورم شدید داره و دهانم به خوبی باز نمی‌شوند.میخواستم بدون برای آروم شدن دردم چکار باید بکنم

    پاسخ
  • سلام، ورم بعد از کشیدن دندان عقل نهفته تا چه مدت طبیعی است؟

    پاسخ
  • سلام من حدود ۳ روزه جراحی دندان عقل کردم و متوجه شدم یه تیکه لپم به لثه بخیه خورده باید چیکار کنم ممکن هست خودش جدابشه یا باید برم پیش دکتر تا جداکنه ؟

    پاسخ
  • زبونم همون سمت راست سر شده

    پاسخ
  • سلام من دیشب دندون عقل پایین سمت راست رو جراحی کردم اما بعد 24 ساعت زبونم هنوز سر هست و گلوم هم سر هست. علتش چی میتونه باشه؟ زنگ زدم مطب منشی گفت طبیعیه آیا لازمه به پزشک مراجعه کنم یا طبیعی هست و به مرور میره؟

    پاسخ
  • سلام من دوروزه دندون عقلمو جراحی کردم بخیش باز شده خود ب خود،ایی مشکل داره ؟؟؟

    پاسخ
  • ببخشید اگر جراحی انجام شود.مراقبتهای بعد از جراحی چیست؟

    پاسخ
  • با سلام.من دخترم 12ساله است ودندان نهفته در قسمت پایین فک داردو نیاز به جراحی دارد.آیا میتونم تا سنین بالاتر برای جراحی صبر کنم؟؟

    پاسخ
    • سلام. بستگی دارد که کدام دندان باشد و در کجای فک قرار گرفته باشد. همچنین بررسی اینکه دندان نهفه تشکیل کیست داده یا خیر نیز مهم است. بهتر است برای بررسی دقیق با مطب تماس بگیرید تا وضعیت دندان بررسی شود.

      پاسخ
  • من دیروز دندان ۵ راست بالا رو کشیدم ۴ صبح وقتی خواب بودم حس کردم دهنم پره بلند شدم دیدم لخته افتاده بیرون امروز هم مدام خونریزی داشتم یکم لخته ایجاد شد اما چون خونریزی ادامه داشت گاز استریل گذاشتم دوباره . کار خوبی کردم؟

    پاسخ
  • بهروز حبیبی
    2021-05-24 11:27 ق.ظ

    سلام من ۵ روزه عقل آخری بالا رو کشیدم ورم داره امروزم تو خواب خون واکرده الان چیکار کنم یکم هی خون میاد
    تشکر

    پاسخ
  • طاهره سادات
    2021-05-23 7:02 ب.ظ

    سلام. وقتتون بخیر.
    من چهارشنبه شب که میشه ۲۹ اردیبهشت حدود ساعت ۱۰ شب عمل جراحی دندان عقل نهفته افقی در سمت راست فک پایین انجام دادم و عمل حدودا ۵۰ دقیقه طول کشید چراکه عصب حسی دقیقا مماس با دندان بود و دکتر محبور بود خیلی دقیق و آروم درش بیاره. دکتر برای من مسکن و دهانشویه و ۳ تا آمپول تجویز کردن و گفتن که درد بسیار شدیدی میگیرم چراکه خیلی عمل سختی بود. الادبعد چهار روز من در قسمت عمل جراحی و فک راستم گاها درد شدیدی حس میکنم و بعد از حداکثر یه ساعت آروم میشه. مشکل من نه درد هست و نه خونریزی. مشکل بنده این هست که فکم فقط در حد داخل رفتن یه انگشت و یا فقط در حد ورود مسواک و یا قاشق غذاخوری کوچیک باز میشه. هر چی هم ماساژ میدم و تمرین باز کردن فک میکنم فقط در همون حد ورود یه انگشت باز میشه. حتی با طرف دیگه فکم نمیتونم کوچکترین چیزی بجوییم چونکهدطرف فک جراحی بشدت درد میگیره. حفره ای که حین عمل ایجاد شده هنوز باز است و نگرانی دارم که چیزی واردش بشه. اصول بهداشتی رو رعایت میکنم ولی مشکل اصلی من باز نشدن فکم هست. چه پیشنهادی میدین که چگونه بتونم فکم رو باز کنم. ذره ای فشار بیارم برای باز شدن بیشتر درد طاقت فرسایی میگیره. ممنونم

    پاسخ
    • سلام. حتما باید ویزیت بشید و مشکلتون بررسی بشه. نیاز به دارو، ماساژ و فیزیوتراپی ممکنه وجود داشته باشه. پاسخ دقیق رو باید ویزیت کنم و با توجه به شرایط خودتون بگم.

      پاسخ
  • سلام ۲۴ ساعت پیش دندان عقلم جراحی کردم بخیه زدن بعداز بخیه یه دگزا تزریق کردن تو لثه .دوباره برام دگزا نوشتن که بعداز ۲۴ساعت بزنم اما من خیلی درد ندارم ایا دگزا بزنم؟

    پاسخ
  • محمد کارگر
    2021-05-16 1:36 ق.ظ

    سلام آقای دکتر.بنده دو ماهه که دندان عقل پایین سمت راست رو جراحی کردم،ولی باز هم خون و لخته خون میاد…خشک کننده و آب نمک و کلر هگزیدین هم استفاده کرده ام،ولی باز هم خون و لخته میاد!

    ممنون

    پاسخ
  • سلام من امروز دندان عقلم جراحی شده و دکتر هیچ دارو و قرصی برام تجویز نکرد آیا این مشکلیه؟! حتما به دارویی ک جلوگیری کنه از عفونت بعد از این جراحی نیاز هست؟!

    پاسخ
  • سلام من احساس ميكنم دندون عقل فك پايين چپم داره درمياد و فشار مياره به دندون كناريا به شدت دو تا دندون كناريش درد ميكنه ميخواستم ببينم با توجه به اينكه هنوز زير لثه هست ياد جراحي شه؟

    پاسخ
  • سلام وقت بخير من تقريبا ٨روز ك دندون عقل پايين جراحي كردم و بخيه خورده دهانم نميتونم باز كنم يعني فكم خيلي بازنميشه ك بتونم عذابخورم ميخواستم ببينم طبيعيه؟تاچندروزبايدصبركنم؟؟

    پاسخ
  • سلام من ۹روز پیش دوتا دندون عقل سمت راستم جراحی کردم و روز ششم بخیه هاش باز کردم ولی هنوز جای دندون عقل پایینم درد میکنه .آیا فقط درد میتونه نشانه عفونت باشه؟

    پاسخ
    • سلام، بسته به میزان درد هست، اگر کم باشه و علايم دیگه ای هم نباشه، به احتمال زیاد عفونت نیست

      پاسخ
      • سلام من تا ۱۲ ساعت کمپرس یخ استفاده کردم
        و بعد شروع به کمپرس گرم کردم
        درست استفاده کردم ؟

      • سلام، باید دندوناتون رو ببینیم تا بتونیم نظر بدیم. و چرا میخواهید روکش کنید آیا نیاز هست یا به جهت زیبایی میخواهید انجام بدید؟

  • سلام من پنج روز پیش دندون عقلم رو جراحی کردم
    با مصرف مسکن و آنتی بیوتیک دردی ندارم اما سمت دندانی که جراحی شده لپم زخم شده و بخیه خورده و حس میکنم من غیر ارادی اون قسمت رو گاز میگیرم
    باید چیکار کنم
    ممنون

    پاسخ
  • سلام روز خوش من امروز تو میلاد جراحی دندان عقل پائین سمت راست و دوتا ریشه دندان همون سمت جراحی کردم از کی باید شستشوی دهان رو شروع کنیم و 3 ساعت بعد از جراحی اگه دهان شسته شده باشه اشکالی داره ممنون میشم ی راهنمایی کلی بفرمائید میلاد انقد شلوغ بود خوب توجیه نمیکنن

    پاسخ
  • سلام
    من سه روز است که دندان عقل نهفته سمت چپ بالا وپایین را جراحی کردم تورم بسیار شدیدی دارم و احساس بی حسی در سمت چپ لب و چانه و گونه وزبان وحتی سمت چپ بینی دارم دکتر به من قبل از جراحی گفتند بی حس پیش میایدو تا چندماه ممکن است ادامه یابد و احتمال خیلی کم احساس گز گز کمی در ناحیه لب دائمی شود ولی هیچ گونه درمانی مشخص نکردند که بی حسی برطرف شود . خیلی نگرانم که بی حسی دائمی بشود .
    روز سوم آمپول دگزا زدم تاثیری داره داخل اینترنت مقالاتی بود زدن امپول نوروبیون ماساژ ناحیه ولیزر را توصیه کرده بود نظر شما چیه و از چه زمانی باید درمان شروع شود؟
    ممنون میشم به طور کلی راهنماییم کنید

    پاسخ
  • سلام من دندون عقل نهفته فک پایین رو سه روزه جراحی کردم صورتم خیلی ورم کرده بعد درد تو دندونایه جلوم میپیچه
    فکم خشک شده اصلأ باز نمیشه میخواستم ببینم طبیعه؟
    اگه راه حلی برای بهتر شدن هست بی زحمت بهم بگید

    پاسخ
  • نیلوفر
    2021-02-20 6:58 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر
    من دندان عقلمو سه روز پیش جراحی کردم و امروز دیدم یک چیز سفید روش وجود داره با مسواک نرم کشیدم جدا میشد ولی کنده نشد به نظرتون عفونته من خیلی نگرانم

    پاسخ
  • سلام من دندون عقلم فک پایین روعصب بوده و دندون کشیدم یه هفته ورم داشته و یک قسمت از ناحیه فک پایینم سمت جایی ک کشیدم سفت شده و زبونم یه قسمت درد داره ایا اینا طبیعی ؟؟ یا عوارض دندون عقل رو عصب؟

    پاسخ
  • سلام من دندون عقلم روعصب بوده و دندون کشیدم یه هفته ورم داشته و یک قسمت از ناحیه فک پایینم سفت شده و زبونم یه قسمت درد داره ایا اینا طبیعی ؟؟ یا عوارض دندون عقل رو عصب؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید. من یک هفتس که ورم صورتم بعد از جراحی دندان عقل تغییری نکرده و خوب نمیشه. باید چیکار کنم؟ چقدر طول میکشه خوب بشه؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید. من یک هفتس که جراحی دندان عقل نهفته انجام دادم ولی ورم صورتم خوب نشده و ثابت مونده. هر چقدر هم گرمای ملایم میدم درست نمیشه. میشه راهنمایی کنید که چیکار کتم و اینکه چقدر دیگه طول میکشه خوب بشه؟

    پاسخ
    • سلام نباید اینقدر طول بکشه. به پزشکتون مراجعه کنید

      پاسخ
      • سلام خوبین ببخشید من پنج شنبه دندونم نیم نهفته بود دکتتر جراحی کرد الان ۷ روز من نتونستم چیزی بخورم جز مسکن که درد شدید داره صورتم ورم کرده و یه چیز سفید مانند روی لپ مجاور همون دندون عقل ایجاد شده میشه راهنمایی کنید.

      • بهتره معاینه بشید تا اون سفیدی بررسی بشه

  • مینایی
    2021-01-31 7:05 ق.ظ

    سلام وقت بخیر. من سه هفته پیش دندان عقل نهفته فک پایین جراحی کردم. بعد از سه هفته بخیه رو کشیدم. بعد از کشیدن بخیه تا دو سه روز اوکی بود ولی از دیشب فکم تورم داره و درد ناک هست ..آیا ربطی به عفونت داره؟ یا اینکه به خاطر جویدن غذا هست .. چون طی اون سه هفته اصلا با اون فک جراحی شده غذا نخوردم. ممنون

    پاسخ
  • ببخشید،بعدازجراحی دندان عقل بخیه میزنن؟

    پاسخ
  • سلام من روز چهارشنبه دوتا دندون عقل سمت چپمو پایین و بالا جراحی کردم و هرکدام دوتا بخیه داره .از اون روز دارم مایعات و ابمیوه و پوره میوه مصرف میکنم .خواستم بپرسم تا کی نمیتونم از غذاهای جویدنی و برنجی استفاده کنم؟

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2021-01-16 6:06 ق.ظ

      سلام، بعد از حدود ۲۴ الی ۴۸ ساعت میتونید غذای جویدنی بخورید.

      پاسخ
    • سلام
      من دو روز از جراحی دندان عقلم میگذره. میخواستم بدونم مزه و بوی نامطبوع دهان تا چند روز ادامه داره؟

      پاسخ
  • سلام 2روز پیش دندان عقلم رو کشیدم2 تا هم بخیه
    خورده جای خالی دندان یه چیزیه مثل لخته خون با
    دهانشویه شستن با آب نمک قرقره کردم این لخته
    برطرف نشد چی هست؟ مشکلی پیش نمیاد ممنونم
    راهنمایی کنید

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2021-01-16 6:07 ق.ظ

      سلام، اون لخته باید بمونه که بافت ترمیم‌شه.

      پاسخ
      • سلام خسته نباشید من دو روز پیش دو تادندان عقل یک طرف رو جراحی کردم الان چون صورتم در همون سمت خیلی ورم کرده نمیتونم دهنمو باز کنم . الان باید برای شست و شوی دهنم به غیر از آب نمک چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

      • سلام. لطفا با پزشکتون تماس بگیرید

  • سلام خسته نباشید ببخشید من 5روز پیش جراحی دندان عقل سمت چپ پایین رو انجام دادم الان جاهای بخیه از هم باز شدن همسرم میگه عادیه مشکلی نیست جاش پر میشه به مرور زمان ولی من خیلی نگران شدم خواستم بدونم جای نگرانی داره؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشین. من دندون عقل بالا سمت راست روبدون جراحی و خیلی راحت کشیدم بعدش گازاستریی ک دکتر گذاشته بود رو زودتر از نیم ساعت تعویض کردم ومتاسفانه لخته خون رو دیدم ک ب گاز استریل چسبیده بود و خونریزی تاده ساعت ادامه داشت و تو این مدت گازاستریل روش گذاشتم . دوباره لخته خون تشکیل میشه ؟

    پاسخ
  • سلام دکتر من دوتا دندون عقل نهفته بالا وپایین رو باهم جراحی کرده،بینهایت درد دارم.واینکه از کیسه یخ چیزی نگفتن، الان حدود ۶ساعت گذشته.کیسه یخ تاثیری داره یانه؟

    پاسخ
  • دینا صفری
    2020-12-26 7:51 ق.ظ

    سلام ۲۵ روزه پیش دتدان نهفته عقل و جراحی کردم تا یه هفته ورم داشت و بعد هم ورمش خوابید تا امروز دوباره ورم کرده علتش چی عست ؟

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2021-01-03 5:58 ق.ظ

      سلام، بدون معاینه و رادیوگرافی نمیشه کفت.
      میتونید به پزشکتون مراجعه کنید

      پاسخ
  • سلام
    من دندون عقل نهفته فک پایین رو جراحی کردم ک نسبتا جراحی سختی بود..بخیه هاشم کشیدم..الان تقریبا ۱۲ روز میگذره یکی از زخما که سمت گونم هست کاملا بازه و داخلش استخوان هم دیده میشه..درد هم فقط موقع نوشیدن آب یا غذا حس میشه..کاری برای ترمیم سریعتر لثه نمیشه انجام داد؟؟؟این زخم بسته میشه؟

    پاسخ
  • سلام…ببخشید من ۸روزه دندون عقلم سمت رتست پایین و کشیدم به شدت دهنم مزه ی عفونت میده و یه تلخی همش وارد حلقم میشه من باید چیکار کنم یعنی عفونت کرده؟؟؟؟خیلی مزه ی بدیه واقعا

    پاسخ
  • باسلام وقت بخیر مطالبتون خوب بود من دیروز دندانپزشکی بودم و9عددریشه دندان رو باهم کشیدم والان خیلی اذیتم بنظر شما کار درستی بوده کشیدن 9عدد ریشه دندان که5تای اونها نیاز به جراحی داشت وبخیه خورده.لطفا راهنمایی بفرمایین.باتشکر اشکان عالی بیگی

    پاسخ
  • باسلام وقت بخیر مطالبتون خوب بود من دیروز دندانپزشکی بودم و9عددریشه دندان رو باهم کشیدم والان خیلی اذیتم بنظر شما کار درستی بوده کشیدن 9عدد ریشه دندان که5تای اونها نیاز به جراحی داشت وبخیه خورده.لطفا راهنمایی بفرمایین.باتشکر اشکان عالی بیگی اصفهان

    پاسخ
  • شهرزاد تیموری
    2020-12-16 2:02 ق.ظ

    سلام. من دو روز پیش دندان عقل نهفته بالا از هر دو طرف رو که حرکت کرده و خودشو به سینوس ها رسونده بود طی عمل جراحی و تحت بیهوشی عمل کردم. الان میخوام بدونم زخمهای داخل دهان باید مرطوب بمونه یا خشک باشه . و اینکه میتونم از دهانشویه یا آب نمک استفاده کنم یا خیر

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-12-21 4:19 ب.ظ

      سلام با توجه به شرحی که از جراحی دادید، از جراحتون بپرسین

      پاسخ
  • محمدربی
    2020-12-11 11:39 ق.ظ

    باعرض سلام خدمت پزشک محترم من دیروزبعدازظهردندانهای عقل طرف چپ پایین وجراحی وبالاراکشیدم بعدازگذشت 6ساعت ازعمل جراحی گلودردشدیددارم لطفاراهنمایی میفرمایید

    پاسخ
  • سلام دکتر. دندون آسیای پایین من ری اندو شده چند سال پیش اما دکترم گفت چون دیواره دندون از بین رفته روکش نمیکنم و فقط با کامپوزیت دیواره ساخت واسش. چند ماهه من درد داشتم چون انگار یه ریشه اش رو فقط عصب کشی کردن ولی از ترس کرونا چون توی گروه پرخطر هستم نرفتم الان از بیرون هم به صورتم دست میخوره درد میکنه صورتم و استخون فک و ورم داره صورتم و مدام دندونم ذوق ذوق و درد داره هزچقدر هم که آموکسی و مترونیدازول میخورم خوب نمیشه. من چیکار کنم؟ تورو خدا راهنماییم کنید چی بخورم که تا وقت دکتر بگیرم و برم حداقل التهاب و عفونت و درد کم بشه. ممنونم

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-12-21 4:20 ب.ظ

      سلام حتما باید ویزیت شید و رادیوکرافی جدید ازتون ببینیم

      پاسخ
  • سلام دکتر وقتتون بخیر
    من ۱۵ روز پیش جراحی دندان عقل فک پایین داشتم.
    متاسفانه پشت دندان آسیابم که کمی برش خورده بود مثل یک دیواره کوچک بازه و غذا میره داخلش و من باید بعد هر وعده غذایی به سختی با آبنمک اون دیواره رو تمیز کنم،پیش جراحمم که رفتم میگه بعدا بسته میشه
    ولی انگار دیگه جوش خورده چطوری میخواد بسته بشه؟کمی پشت دندان آسیابم بازه،لطفا کمکم کنین خیلی نگرانم.

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-12-21 4:38 ب.ظ

      سلام خودبخود و کم کم بسته میشه.
      برای تمیز مردن میتونید از سرنگ شستشو استفاده کنید که راحتتر باشه

      پاسخ
  • سلام من دیروز دندان عقل پایین سمت راست رو جراحی کردم الان لثه بین دندان های جلوبیشترازپشت دندان ورم کرده میتونه نشونه مشکل باشه؟

    پاسخ
  • سلام و شب بخیر.
    دو هفته پیش دندان عقل فک پایین را کشیدم. دندانم فک جوش بود. از دکتر برای مصرف آنتی بیوتیک پرسیدم و گفت لازم نیست و فقط مسکن در صورت درد مصرف کن. یک برگه دادند و من تمامی توصیه ها رو انجام دادم. من سیگاری هستم و دکتر گفتند دو سه روز سیگار نکشم و من تا چهار روز سیگار نکشیدم. بعد از یکهفته که اثرات کشیدن از بین رفت فکم از یکدفعه پیش قفل شده و باز نمیشه و نمیتوانم به درستی غذا بخورم. هفته پیش که اینطور شد با دکتر تماس گرفتم و ویزیت شدم و پنج عدد پنی سیلین روزی یکی تزریق کردم. تا الان هیچ تغییری نکردم. فکم قفله و زندگیم بهم ریخته. لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-12-21 5:10 ب.ظ

      سلام
      با این توضیحات احتمالات متعددی مطرح هست
      بنظرم بهتر هست که حتما توسط جراح فک، دکتر مانی آرش راد ویزیت بشید، و مشکلتون در صورت امکان حل بشه
      بنظر میاد تریسموس باشه

      پاسخ
  • سلام من امروز دندون عقل سمت چپ رو جراحی کردم تا چند ساعت نباید چیزی بخورم و چه چیزهای باید بخورم.. دکتر بهم گفت فقط در صورت درد یه پروین بخور دیگ هیچی بهم نگفت…. یکم درد هم دارم

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-12-01 6:04 ق.ظ

      سلام بهتره هر شش ساعت یکبار یه بروفن با ژلوفن بخورید. غذای نرم میتونید بخورید، بستنی یا ماست خنک خوبه

      پاسخ
    • حمیدرضاصمدی
      2020-12-10 11:55 ق.ظ

      سلام آقای دکتر. من چهارماه پیش دندان عقل فک پایین راجراحی کردم و بعدازدو ماه چنان عفونتی داشت که پزشک مجبوربه بازشدن مجدد لثه شد و طاهرا استخوانی به لثه باقی مانده بود که جراحی کرد و طی یک هفته درد و تورم تمام شد.امروزبعداز دو ماه مجدد لپ ورم کرده ولی هیچ دردی حس نمیکنم.چه کنم

      پاسخ
  • سلام.من امروز دندان عقل نهفته م رو جراحی کردم. مسکن خوردم و کمپرس یخ استفاده می کنم ولی درد فکم رفع نمیشه.کاری میتونم انجام بدم؟

    پاسخ
  • سلام
    من ۱۸ سالمه
    و ۴ دندون نهانم دکتر باهم جراحی کرد
    و میخواستم بدونم چجوری باید بخوابم که بشون فشار نیاد

    پاسخ
  • سلام من دیروز دندون عقل جراحی کردم از دیروز چیزی جز اب نخوردم امروز میتونم غذا شروع کنم؟

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    من امروز دندون عقل پایینم رو جراحی کردم و بشدت جراحی سختی بود. از وقتی کارم تموم شده اب دهنم رو که قورت میدم بشدت گلوم درد میکنه. علتش چیه؟ و اینکه اشکالی نداره مدام کمپرس یخ رو صورتم باشه؟

    پاسخ
  • علیرضا
    2020-11-02 5:22 ب.ظ

    سلام. خسته نباشید. امروز جراحی دندان عقل نهفته پایین داشتم و موقع جراحی ریشه دندان کناری شکست و دکتر اونو خارج کرد. آیا لازم هست اقدامات دیگه ای در خصوص دندان کناری انجام بدم ؟ آیا اون دندان باید کشیده بشه و امپلنت کنم ؟ بنده فاصله زیادی از مرکز شهرستان دارم و به راحتی به دکتر دسترسی ندارم. ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-11-08 8:57 ق.ظ

      سلام، رادیوگرافی تهیه کنید و اینجا بفرستید

      پاسخ
      • سلام دکتر خسته نباشید من دیروز دندون عقل نهفته سمت چپ بالا رو کشیدم و یخ گذاشتم به مدت ۱.۲ساعت و درد دارم و بعدش ساعت ۱۱ بستنی خوردم فراموش کروم یکساعت بعدش بخورم اب دهانمم که قورت میدم تویی گلوم تیر میکشه انگار که لوزهامو عمل کردم و سخته که قورت بدم و امروز ظهر یکم اب میوه و بسکویت خوردم به زور چون باید مسکن مبخوردم دهانم اصلا باز نمیشه بعدش ورم کرد صورت چون با دندونهای مجاورم چیز خوردم الان باید چیکارکنم؟باز خودم یخ گذاشتم وقتی دیدیم ورم کرده تا چندوقت اینجودی هستم؟و اینکه دیگه نباید چیز جویدنی بخورم ایا؟

      • dr.ghazal arashrad
        2020-12-01 6:02 ق.ظ

        سلام، تورم و سایر از روز دوم تا روز چهارم‌بیشتر میشه و بعدش کم میشه، از بعد از ۲۴ ساعت کمپرس یخ نزارید دیگه

  • اریاسارنج
    2020-10-28 8:01 ب.ظ

    میشه جفت دندون عقلاروباهم عمل کردباداروی بیسهوی توبیمارستان ؟؟چون به شدت استرسیم

    پاسخ
  • سلام، من دو روز پیش دندان عقل پایینی کشیدم، کنارش یه گوشت سفید همینجوری معلقه، هنگام خوردن غذاهای دیگ، دندونام گازش میزنن حالم بد میشه، به پزشک مراجعه کردم گفت تا یه ماه دیگه جذب میشه، اعصابم خورده مخصوصا مزه شو که میفهم، میشه خودم با قیچی ببرم؟

    پاسخ
  • سلام من ۵ روز پیش دندون عقل پایین رو جراحی کردم .مشکلی نبود ولی ۲ روزه لثم در محل جراحی سیاه شده و حس میکنم بخیه باز شده .مشکلی هست؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید من دندون عقلمو کشیدم الان سه روزه ولی نمیدونستم که نباید سیگار بکشم و تاامروزهم کشیدم

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-10-26 5:51 ق.ظ

      سلام، احتمال ترمیم کند زخم و احتمال درای ساکت وجود داره

      پاسخ
  • سلام
    کاش همه دکترا مثل شما بدون هیچ چشم داشتی، علمشونو در اختیار بقیه بذازن.
    مطالب کامل و عالی، جای هیچ سوالی نمونده، به بهترینا برسید 🌹🌹🌹

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    من تقریبا۲۴ساعت پیش دندون عقل فک پایین سمت چپم روباعمل جراحی کشیدم.تقریبابعد۱۲ساعت لرزبدن وهمینطوربدن دردگرفتم.
    احساس تب هم میکنم.همچنین احساس حالت تهوع وسوزش معده ام دارم که فک کنم بخاطرقرص چرک هایی که خوردم(مترونیدازول۲۵۰وسفالکسین۵۰۰)میخاستم بدونم این علائم بخاطردندونم یا احتمال اینکه کرونا گرفته باشم هست؟

    پاسخ
  • با سلام من 3 هفته پيش نزد يك متخصص فك و صورت جراحي دندون عقل نهفته در فك سمت چپ رو داشتم و دكتر بدون اينكه جاي اون رو بخيه بزنه براي من مسكن و اموكسي سيلين نوشتن س هفته با درد زياد گذشت اما سوراخ ايجاد شده ب هيچ عنوان بهبود پيدا نكرد تا سه روز پيش كه از شدت گوش درد ب پزشك مراجعه كرزم و مشخص شد عفونت كرده و سفيكسيم تحريز كردن بعد از دو روز مصرف ديروز ب دندون پزشك مراحعه كردم از شدت بوي نامطبىيي ك مخل جراخي پيدا كرده بود دكتر محل رو شستشو دادن و بخيه زدن تا چند روز اينده كه مجددا بايد برم ويزيتم كنن الان نگرانيم اينه كه حس ميكنم محل بخيه از طرف لثه ها در حال كشيدنه و ميترسم بخيه پاره بشه ايا ممكنه اگر پاره شد و مجددا حفره دهاتم باز شد چكار كنم تو رو خدا راهنماييم كنيد خيلي استرس دارم

    پاسخ
  • سلام
    خسته نباشید
    من تصمیم گرفتم که دندونامو ارتودنسی کنم عکس گرفتم و مشخص شد هر ۴ تا دندونای عقلم باید کشیده بشه ۲ تا دندونای فک بالا کشیده شد و اصلا اذیت نشدم اما ۲ تا دندونای فک پایین حالت نهفته دارن که سمت راست رو دیروز جراحی کردم که بعد از از بین رفتن بی حسی درد شدیدی داشتم دکتر هم هیچ داروی مسکنی نداده بود خلاصه تا شب دردش کمتر شد اما صورتم ورم کرده و دندونام کلا درد میکنن مخصوصا دندونای جلویی می خواستم بدونم این درد و ورم خوب میشه؟و اینکه گوشه ی لبم از داخل زخم شده این زخم علتش چیه و خوب میشه؟ و آخرین سوال هم اینکه دندون عقل فک پایین سمت چپ تو عکس علاوه بر نهفته بودن کج شده رشدش سمت دندون کناریه دکتر گفت این دندونم عمل سنگین تری داره و درد بیشتری آیاجراحیش آسیب میزنه به فک و عصب و بقیه دندونام ؟

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-10-26 9:23 ق.ظ

      سلام.
      مسکن بخورید هر ۶ ساعت، ژلوفن و استانینوفن
      زنم دراور جراحیه،
      بله خوب میشن
      رادبوگرافی دندونتون ر‌‌و ندیدیم که بتونیم بگیم آسیب میزنه یا نه

      پاسخ
  • با سلام.بنده سه روزه جراحی دندان عقل انجام دادم،تا روز سوم خونریزی بند اومده بود اما دوباره شروع به خونریزی شدید کرده.
    امکان مراجعه به پزشک هم ندارم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ
    • در یک روز هم دو تا دندون عقل سمت راست رو جراحی کردن و کشیدن و یک جراحی cl انجام دادن.

      پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-10-25 4:30 ب.ظ

      سلام، بهتره به پزشکتون مراجعه کنید ولی اگر جای خیلی دور از شهر باشید کیسه چای خشک رو بزارید روی جای زخم.

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر باشه. من ۶ روز هست که دندان عقل نهانم‌رو کشیدم، و دکتر برای من طی این مدت دو بسته نوافن ۱۰ تایی و دو بسته آموکسی سیلین ۱۰ عددی تجویز کرده بودن. مصرفشون کردم و تمام شدن ولی هنوز درد و ورم هست. دوباره لازمه تمدید کنم قرصها رو؟ متشکرم

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-10-25 4:30 ب.ظ

      سلام، نه دوباره تمدید نکنید. ولی با پرشکتون تماس بگیرید.

      پاسخ
  • سلام من امروز ساعت ۴/۵ جراحی دندون عقلم تموم شد دکتر برام دگزا نوشت من نمیدونستم باید بلافاصله بزنم ساعت ۶ زدم مشکلی که پیش نمیاد؟؟
    یه سوال دیگم داشتم اینکه من دوتا دندون ترمیمی ام دارم البته جراحیم سمت راست بود و ترمیمیام سمت چپه چن وقت بعد میتونم برم اونارو انجام بدم؟

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-10-25 4:30 ب.ظ

      سلام، نه مشکلی پیش نمیاد.
      هر موقع تونستید راحت دهانتون رو باز کنید، ترمیمتون رو انجام بدید

      پاسخ
  • سلام
    می‌ خواستم کامپوزیت انجام بدم یکی از دندون عقل هامو نکشیدم به نظرتون نیاز هست اون رو هم بکشم بعد کامپوزیت انجام بدم؟ یا بعد از کامپوزیت دندون عقلمو بکشم صدمه ای به کامپوزیت ها وارد نمیشه؟

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-10-25 4:29 ب.ظ

      سلام کامپوزیتها و دندون عقل خیلی بهم ریط ندارن. ولی اگر دندون عقل رو قبل از کامپوزیت انجام بدید بهتره، چون دهانشویه کلرهگزیدین به دندونا رنگ میده

      پاسخ
      • معصومه
        2023-01-12 8:24 ب.ظ

        سلام من همین امروز دندان عقلم را جراحی کردم ولی نمیتونم آب دهم را قورت بدم وقتی قورت میدم درد زیادی احساس میکنم طبیعی هست؟

      • سلام وقت بخیر، باید معاینه شید و رادیوگرافیتون رو ببینیم

  • سلام
    روزخوش
    ۶روز هست ک‌ازم کشیدن دندان عقلم میگذره جراحی هم داشتم برا فک پایینم بود
    روز ۶هست ک احساس سوزش و فشردگی دندونامو حس میکنم
    دلیلش چی هست؟؟

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-10-11 11:16 ق.ظ

      سلام. احساس سوزشتون فقط تو همون طرف جراحی هست؟
      از روز اول که جراحی مردین، این احساس بوده یا بعدا ایجاد شده؟
      آیا تو زبونتون هم این حس رو دارید؟

      پاسخ
  • زهررامیری
    2020-10-02 7:13 ب.ظ

    باسلام من الان یک ماه ک دندون عقل نهفته جراحی کردم وپایین فکم یه حالت سنگ مانندسفت شده والان دوباره همون جای جراحی ورم کرده رفتم دکترگفتن ک چیزی ازدندون نمونده وجای زخمم کاملاخوب شده اماچرادوباره آبسه کرده دوتاچرک خشکن برام نوشته واینکه گفتن دندون مجاورممکنه ک عصبش مرده باشه چون تست کردن ومن چیزی هست نکردم والان کلانگرانم دقیقاکی کامل خوب میشه واگرعصب دندونم ازبین رفته باشه بایدچیکارکرد

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-10-04 6:27 ق.ظ

      سلام. بدون دیدن رادیوگرافی و معاینه چیزی نمیشه کفت.
      ولی میتونید به جراح فک و صورت برای تورم مراجعه کنید.
      و برای عصب مرده، اندو یا عصب مشی میشه، که اونم میتونید به اندودنتیست مراجعه کنید.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید در چه صورتی دکتر ۲ دندان عقل. همزمان میکشه ؟!

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-10-04 6:25 ق.ظ

      سلام، با توجه به شرایط پزشک تصمیم میگیره چندتا دندون بکشه

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    من امروز ظهر دندون عقل پایین سمت چپم را که نهفته بود جراحی کردم ولی تا شبش بخیه انتهای دهان جایی که فک باز میشه در اومد و کاملا بازه و خیلی کم خونابه میاد ، آیا نیاز هست برای بخیه مجدد به پزشک مراجعه کنم؟
    با تشکر

    پاسخ
  • سلام ببخشید من دندان های عقل بالا و پایین سمت راستمو کشیدم.دندان عقل بالام الان کامل و صاف و بی دردسر در اومده دندون عقل پایینم هم نصفه در اومده.امکانش نیست کهاونم به خاطر کشیدن دندون طرف مقابلش جا باز کنه و مجبور نباشم بکشمش ؟

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-10-04 6:23 ق.ظ

      سلام. ممکنه نیاز به کشیدن نباشه( که البته باید معاینه شه) ولی این موضوع به خاطر جابازکردت به علت کشیدن دندونهای طرف مقابل نیست

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخير،من ديروز دو تا از دندونام ك خراب شدن كنار هم مجبور شدم بكشم يكيش كه عصب كشي شده بود مجبور شدن جراحي كنن،تمام چيزايي هم ك گفتن كمپرس اب يخ و قرصام و همه چي اكي رعايت كردم ولي الان دارم از درد ميميرم،طبيعيه؟

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-10-04 6:24 ق.ظ

      سلام به پزشکتون مراجعه کنید.برای معاینه

      پاسخ
      • دلارام
        2020-10-20 3:59 ب.ظ

        سلام من سه هفته میشه دندون عقلم رو جراحی کردم اما طی این سه هفته دندون کناریش درد داره ووقتی چیزی از روش میخورم احساس میکنم دندونم بالا اومده ودرد داره

      • dr.ghazal arashrad
        2020-10-26 5:52 ق.ظ

        سلام، باید معاینه شید و رادیوگرافیتون رو ببینیم

  • سلام
    من دیروز دندان عقل نهفته رو جراحی کردم از دیشب کم کم تورم شروع شد و امروز خیلی بیشتر شد دکتر بهم نوافن و اموکسی کلاو ٦٢٥ داد
    الان سوالم اینه که چون قبلا عفونت و تورم در دندانم داشتم و با چند دوره امپول و قرص خوب شدم
    الان اینم شبیه همونه وقتی به محل تورم دست میزنم سفته میترسم عفونت کرده باشه چجوری بفهمم ؟اگه عفونت کرده باشه اموکسی کلاو کافیه ؟یا فردا برم دکتر ؟ چون میترسم عفونت شدید باشه وبعدا مجبور بشم با جراحی صورت خارجش کنم

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-10-04 6:24 ق.ظ

      سلام، معمولا تورم تا ۴۸ ساعت بعد از جراحی بیشتر میشه. ولی اگر تورم همراه با گرمی و قرمزی باشه، به احتمال زیاد عفونته. شاید بهتر باشه همزمان با ادامه دادن به داروها به پزشکتون مراجعه کنید.

      پاسخ
  • سلام ببخشید من ۵ روز پیش دنون عقل بالا و پایین راستمو جراحی کردم
    تاحالا چندان اذیت نشدم و روندش قابل تحمل بود برام.دکتر روز که جراحی کردن گفتن یک هفته دیگه برا کشیدن بخیه بیا اگه وضعیت طرف راستت خوب بود دوتای طرف چپت رو هم میکشم.اونا دوتای دیگه هم نیمه نهفته هستت و جای بدی توی فکم ندارن.میخواستم ببینم اشکالی نداره اگه دکتر اجازه داد اونا رو هم بکشم‌.این که این دوتا جراحی نزدیک بهم هستن هطری نداره ؟

    پاسخ
    • سلام ببخشید یه سوال دیگه احتمالش هست که درای ساکت داشته باشم ولی اصلا دردنداشته باشم یا درد خیلی خیلی کم باشه ؟ من دندونمو ۵ روز پیش جراحی کردم و دیروز یکی از بخیه هاش افتاد و الان میتونم یه حفره کوچولو ببینم ولی مثل چیزی که توی نت در مورد درای ساکت نوشته درد ، تب یا چیز دیگه ندارمو استخونی چیزی هم نمیبینم. دوتا بخیه زدن که انگار یکیش کنده ولی یه حفرهکوچولو میتونم ببینم که انگار قرمزه داخلش.به نظرتون ممکنه درای ساکت باشه ؟

      پاسخ
      • dr.ghazal arashrad
        2020-10-04 6:24 ق.ظ

        سلام، نه خیر. درای ساکت حتما درد داره

    • dr.ghazal arashrad
      2020-10-04 6:28 ق.ظ

      سلام، نه خطری نداره

      پاسخ
  • سلام من یکشنبه دندون عقل و دندون بغلش را بخاطر پوسیدگی و کج بودن دندان بغلش جراحی کرده ام. این پوسیدگی به دندان سوم هم سرایت کرده و بغل ان دندان پوسیده است. دکتر یک هفته دیگر برای دندان پوسیده وقت داده است که بکشد یا پر کند. دکتر هیچ قرصی نداده من خودم بخاطر درگیر بودن عصب دندان سوم ژلوفن میخورم. اما مهمتر از ان فضای قسمت جراحی به شدت کثیف شذه است و نمیتوان با قرقره کردن اب نمک تمیزش کرد. میخواهم بدانم عفونت نمیکند؟ نبابد چرک خشک کن بخورم؟

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2020-09-10 7:24 ق.ظ

      سلام، دهانشویه کلرهگزیدین استفاده کنید. با توجه به اینکه از وضعیت قبل ازجراحی اطلاعی ندارن در مورد آنتی بیوتیک تظری نمیتونم بدم و بهتره از پزشکتون بپرسید

      پاسخ
  • سلام من پنج روزه دندون عقل نهفته فک پایینم رو جراحی کردم بعد جراحی دردش شروع شد که با مسکن قطع شد ولی از دیروز درد دوباره شروع شده. روز اول تب و لرز و بدن درد داشتم. فردای جراحی دیدم لثه دندون های اطرافش سفید شدن و روز بعد یک توده قرمز در اومد. از محلول پرسیکا و آب نمک هر روز استفاده میکنم و آتی بیوتیک اما اثری از بهبودی نیست
    دهنم هم باز نمیشه که جای خالیش رو ببینم

    پاسخ
    • mina arefidoost
      2020-09-09 7:56 ق.ظ

      سلام، چون دردش بعد از چند روز شروع شده، احتمالا درای ساکت هست، به پزشکتون مراجعه کنید. آنتی بیوتیک نیازی نیست

      پاسخ
      • سلام من ۴۸ ساعت دندون عقلم رو که نهفته و روی عصب بود جراحی کردم علاوه بر درد و تورم لپم رو نمیتونم تکون بدم فکرمیکنم دکتر به لپم بخیه زده دهنم هم کامل باز نمیشه به نظرتون ممکن مشکلی پیش اومده باشه؟البته بی حس نیست فقط نمیتونم تکون بدم چون به شدت انگار داره کشیده میشه

      • بله
        بعد جراحى هاى سنگين پيش مياد
        نگران نباشيد

  • سلام وقت بخیر خانم دکتر سه ماه پیش دندان عقل نهفته مو جراحی کردم اما هنوز قسمتی از جای خالی آن پر نشده و غذا گیر میکنه داخلش دوباره مراجعه کنم یا مشکلی نیست؟ ممکنه پر بشه گوشت با گذشت زمان بیشتر؟

    پاسخ
    • mina arefidoost
      2020-08-27 5:34 ق.ظ

      سلام نیاز به مراجعه نیست، کم کم پر میشه. فقط سعی کنید خوب تمیزش کنید.

      پاسخ
      • پریماه
        2020-08-27 7:58 ب.ظ

        سلام من چهار روزه ریشه یکی از دندونامو دکترم کشید و بعدش جراحی کرد اما انتی بیوتیک نداد آیا خودم آموکسی سیلین بگیرم بخورم ایراد داره چون میگن بدن رو ضعیف می کنه برای کرونا
        سوال بعدیم اینه که من وقتی غذا خوردم بعدش متوجه شدم بخیه دندونم کنده شده باید چیکار کنم احتمالا خوردمش یعنی زخمش خوب میشه من فقط چهار روزه بخیه کردم و تا چن روز دیگه به دکترم دسترسی ندارم بخاطر تعطیلات چیکار کنم ؟

      • mina arefidoost
        2020-09-02 5:34 ق.ظ

        سلام ، آنتی بیوتیک لازم نیست.
        مشکلی نیست که بخیه کنده شده

  • درود برشما
    من دیروز ساعت 5بعدظهر دندون عقل نهفته سمت راست فک پایینم رو دکتر جراحی کردن,بجز قرص دکترم گفتن از فرداش میتونم مسواک بزنم و روزی سه بار دهانشویه بزنم ,قبل جراحی بهم دهانشویه انتی باکتریال ایرشا رنگ زرد داده بودن الان هم باید همون رو استفاده کنم ؟!
    نگفتن چه دهانشویه ایی ممنون میشم شما راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
  • سلام من دو روز پیش دندون عقلم رو جراحی کردم و لپم ورم داره زیاد و مسکن مصرف میکنم و درد انچنانی ندارم قسمت جراحی شده رو نگاه کردم لپمم سوراخ شده بود میخاسم بدونم این‌مشکل ایجاد نمیکنه و این قضیه طبیعیه یا از دستشون در رفته چیکار باید بکنم؟

    پاسخ
  • المیرا
    2020-08-14 7:48 ق.ظ

    سلام من حدود یک هفته میشه که دندان عقلمو کشیدم نهفته و چسبیده به فکم بوده دکتر بخیه کرده ولی فردای همون روز تمام بخیه ها یاز شدن خونریزی داشتم و درد شدید الان خونریزی قطع شده ولی هر یک ساعت یک بار کلی مسکن میخورم و یه حفره بزرگ انتهای لثم بازه باید چی کار کنم؟ به اندازه یه گوجه سبز سوراخه و بی نهایت درد دارم

    پاسخ
  • سلام ببخشید من امروز عصر دوتا دندون عقل سمت راستم رو جراحی کردم دندون پایین دو‌ ریشه بود و بزرگ و به سختی خارج شد
    دکتر برام پنی سیلین تجویز کرد بعد از تست حساسیت که ظاهرا مشکلی نداشت تزریق رو انجام دادن
    یک ساعت و نیم بعد از جراحی و نیم ساعت بعد از تزریق وقتی خونه اومدم و خواستم گاز استریل رو خارج کنم یهو سرگیجه و حالت تهوع شدید گرفتم دوتا گوشام گرفت و بیهوش شدم میخواستم بدونم مال فشار عمل و افت فشار بوده یا حساسیت به پنی سیلین و الان خوبم و مشکلی ندارم لازمه به پزشک مراجعه کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
    • سلام، احتمال زیاد به علت افت فشار بوده. اگر خوبید نیازی نیست مراجعه کنید

      پاسخ
  • سلام ببخشید من یک ماه است که دندان عقلم رو جراحی کردم عمل بسیار سختی بود ولی یک ماه است دهان من اصلا باز نمیشه به اندازه ای بازه که فقط یه انگشت دستم می‌ره تو دهنم من باید چیکار کنم واقعا بخیه هام هم مونده نتونستم بردارم. خواهش میکنم راهنماییم کنید.

    پاسخ
    • سلام، حتما به پزشکتون مراجعه کنید. باید اقدام کنید به باز کردن دهان، معمولا با آبسلانگ که هر دفعه تعداد بیشتری آبسلانگ میزارید و باهاش تمرین میکنید، تا میزان باز شدن دهانتون بیشتر شه

      پاسخ
    • با سلام، من ۴ روزه ۷ بالا راستمو عصب کشی و فرداش هم جراحی لثه برای افزایش طول تاج کردم دکتر لپمو به قسمت جراحیم بخیه زدن و حرف نمیتونم بزنم و چیزی قورت میدم انگار بخیم کشیده میشه و درد داره آبه دهانم به زور قورت میدم، ایا طبیعیه این مدلی بخیه کردن به لپ؟

      پاسخ
    • سلام ببخشید من دوروز از چراحیم میگذره و دردم بهتر شده ولی نمیتونم هیچ چیزی رو بجوم برای صبحانه چی بخورم ؟ و اینکه علائم عفونت چیه ؟؟ خیلی ممنون

      پاسخ
  • با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من ۳ روز پیش دندان عقل نهفتم رو کشیدم ،دکترم برام آمپول مسکن و قرص نوشته که اونارو سر وقت مصرف کردم ، صورتم ورم کرده و درد میکنه ،روز دوم خونآبه داشتم که پزشکم گفتن که طبیعیه، روز اول و دوم از آب و غذا های آبکی استفاده کردم ولی از کیسه یخ استفاده نکردم ، امروز که روز سوم هست آمپول هام تموم شدن و از قرص مسکن که هر ۱۲ ساعت هست استفاده میکنم و امروز از کیسه یخ استفاده کردم،من محصل هستم و موقع درس خوندن خیلی دندونم درد میگیره ، میشه بگید چه کاری برای از بین بردن درد و ورم گونم انجام بدم؟؟
    دیروز کرم گونم کمتر بود ولی امروز باز هم زیاد شده

    پاسخ
    • سلام به پزشکتون مراجعه کنید، که معاینه کنن و درصورت نیاز دارو بدن بهتون

      پاسخ
  • سلام بعد از حراحی دندان عقل باید چرک خشک کن مصرف بشه ؟

    پاسخ
    • سلام، بستگی به نظر دکترتون داره( به وضعیت دندون شما بستگی داره)

      پاسخ
  • سلام من پری روز دندون عقلم رو جراحی کردم و درد خیلی جزئی دارم ولی ورمش زیاده آیا طبیعیه؟

    پاسخ
  • سلام من دیروز دندون عقلم روکه نهفتهذبود جراحی کردم گونه وفکم متورمه لپم هم یه خورده قرمز شده آیا نشونه عفونته؟ دیشب کمپرس سرد گذاشتم ورمش یه خورده خوابید اما از صبح بیشتر شده چی کار کنم؟

    پاسخ
    • سلام، فعلا کاری نکنید. تا دوسه روز کاملا طبیعیه

      پاسخ
    • سلام من دیروز ساعت 4دندان عقلم را کشیدم تا یک ساعت هم گاز را برنداشتم و آب دهان را قورت دادم ولی بعد از آن بیرون ریختم. الان که 10صبحه هنوز از همراه بزاقم خون هست. این مشکلی نداره. اگه گاهی پنبه بذارم جای زخم اشکالی داره یا نباید چیزی بذارم.
      اینکه آب دهان بیرون می ریزم مشکل ایجاد نمی کنه. چون نمیتونم خون را بخورم

      پاسخ
      • سلام. اینکه خونابه هست طبیعیه.
        اصلا نباید حاش پنبه بزارید چون مشکل رو بیشتر میکنه.
        به هیچ وجه تف نکنید چون لخته تشکیل شده رو در واقع از بین میبرید و مدت زمان خونریزی رو بیشتر میکنید

      • سلام دکترمن الان۶روزمیشه که دندان عقل سمت راست پایین روجراحی کردم ولی هنوز درد دارم دندانهای۶بالا وپایین ودندانهای جلو هم تیرمیکشن مسکن استفاده میکنم وحفره جراحی هم انگارتوخالیه.دردش طبیعیه یامشکلی وجود داره؟البته قبل ازجراحی هم دندونام روجرمگیری کردم

      • dr.ghazal arashrad
        2020-09-10 7:24 ق.ظ

        سلام، باتوجه به اینکه ۶ روز گذشته و وضعیت ظاهری خفره، احتمال داره درای ساکت کرده باشه. به پزشکتون مراجعه کنید، در صورتیکه همین مورد بود پاتسمان خلصی داره، میزارن و مشکل خیلی زود برطرف میش

  • سلام دکتر من ۹ روزی میشه که دو تا دندون عقلمو دراوردم ولی الان یکم از روی یکیشون لثم برجسته شده عین پوسته یکم اومده بیرون چی میتونه باشه؟

    پاسخ
    • سلام، به احتمال خیلی زیاد چیز خاصی نیست و شاید برجستگی دیواره استخوانی ساکت هست

      پاسخ
      • سلام من ۶ روزه دندون عقل فک پایین رو جراحی کردم هنوز درد دارم فقط با مسکن کمی آروم میشم آیا طبیعیه ؟ دکتر که جراحیم کرد گفت جراحیت سنگین بوده

      • سلام آیا حفره محل جراحی دندونتون خالی به نظر میاد؟

  • سلام.من ۴ دندان نهفته را امروز صبح جراحی کردم.درد ندارم زیاد و فقط یکم گلو درد دارم..مسکن هم نخوردم چون نیاز نبود..پانسمان هم روی دندونم نیست چون بخیه جذبی خورده..ورم هم زیاد نداره.. یعنی ممکنه همینجور رو به بهبود برم یا از فردا هی بدتر میشم؟ اخه توی کامنت ها همه گفتن بعد سه روز هم هنوز درد زیادی دارن..

    پاسخ
  • ندا خداپناه
    2020-07-19 2:41 ب.ظ

    سلام من ۲ ساعت دندون عقل پایینم و جراحی کردم و متاسفانه نمیدونستم سیگار کشیدم ایا اتفاقی میوفته و سیگار کشیدن چه مشکلی به وجود میاره؟

    پاسخ
    • سلام، ممکنه باعث «درای ساکت» بشه و باعث دردهای وحشتناک به همون علت بشه

      پاسخ
      • محبوبه
        2021-11-16 3:03 ق.ظ

        سلام،۲ماه پیش دندون عقل نهفته پایین روجراحی کردم ودندون کناری روهمزمان عصب کشی کردن که بعدازگرفتن عکس بعدازیک ماه و نیم متوجه شدم فقط یکی ازکانال هاروعصب کشی کردن،تواین ۲ ماه من همش درددارم وموقع غذاخوردن گوش و مفصل صورت ولپ دردمیگیره،وهنوزنمیتونم دهنم رومثل قبل بازکنم ودردشدیدی دارم،پیشه متخصص فک رفتم ۶ تا پنی سیلین هر۱۲ ساعت و ناپروکسن ومترونیدازول ومتوکاربامول هر۸ ساعت تجویزکردنو گفتن روزی ۳ بارحوله گرم بزارم وباپمادی که داده بودن ماساژبدم و ۲ هفته غذاباقاشق کوچک بخورم ودهنم موقع غذاخوردن باید خیلی کم بازبشه،همه ی این مواردرورعایت کردم اماهمچنان دردگوش وصورت وفک آزارم میده،خیلی سخته وعصبی شدم،لطفاراهنماییم کنید،ممنون

      • سلام به منخصص اندو مراجعه کنید

  • Hamide Sajadi
    2020-07-11 11:40 ب.ظ

    سلام من روز چهارشنبه جراحی دندون عقل پایین سمت راست داشتم بعداز کلی درد و ورم صورت امروز حالم بهتر بود که متأسفانه آخر شب دیدم جای بخیه ام خون داره میاد و هنوز هم کم کم میاد به نظرتون طبیعه یا نه ممنون

    پاسخ
    • سلام، چند روز از جراحی گذشته؟

      پاسخ
      • سلام خسته نباشید. تا چند وقت نباید با نی چیزی بخورم؟
        بعد من امروز یه سمت رو جراحی کردم میتونم ۵ روز دیگه اون سمت رو جراحی کنم؟؟

      • سلام، بله میتونید اونور رو بعد ۵ رپز جراحی کنیذ.
        حدود یه هفته با نی نخورید

  • سلام امروز من دندونم جراحی کردم. به دکتر میگم فوبیا خون دارم میگه خون نمیبینی، از یک دقیقه بعد ک شروع کرد من بیهوش شدم، تا اخرش ک داشت بخیه میزد. سه تا دندون دیگه دارم واقعا جرات نمیکنم بکشم

    پاسخ
    • ترس از دندونپزشکی برای خیلی از بیمارها وجود داره و بسیاری از زمانها ذهنی این ماجرا. اما نباید باعث بشه کار دندونهاتون عقب بیفته چون میتونه شرایط بهبود رو سخت تر کنه.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    من دندان عقل فک پایین رو سه روزپیش کشیدم امروز روز چهارم هستش
    روز دوم بعداز کشیدن دندان تب وگلو درد گرفتم و دندان درد شدید داشتم و دوباره به دکترم مراجعه کردم بهم آمپول، ایبوپروفن واستامینوفن و سفکسیم داد گفتم عفونت کرده گفت نه التهاب داره
    الان که روز چهارمه همه چی خوب شده بجز اینکه من کمی درد دندان و سوزش دارم دراون قسمتی که دندان عقلمو کندم وقتی غذا یا آب میخورم سوزش میگیره
    این طبیعیه؟؟؟ یاباید بازم به دکترم مراجعه کنم؟؟
    بعد اینکه دکتر من از دندانهای من عکس نگرفت همونجوری کند
    نیاز بود حتما عکس بگیره از دندونم بعد بکنه؟
    تا چند رو بعداز دندان کندن باید استراحت کرد و راه نرفت چون خانوادم میگن زیاد راه نرو استراحت کن.

    پاسخ
    • سلام بله یه مقدار درد و سوزش طبیعیه. دیگه الان اکی هست میتونید به فعالیتتون ادامه بدید.

      پاسخ
    • سلام. من دندان عقلم جراحی کردم چند دقیقه گاز استریل رو فشار بدم. تاچه مدت گاز استریل در دهانم باید باشه. آیا بازم گاز استریل بزارم؟

      پاسخ
  • سلام خسته نباشین
    من دندون عقل سمت پایین جراحی کردم
    گلوم همون سمتش درد میکنه شدید
    دلیلش همونه؟؟

    پاسخ
  • ‌سلام،من نیم ساعت پیش دندون عقلمو جراحی کردم و هنوز یک ساعت نشده بود گاز روی زخمو برداشتم و به جاش دستمال کاغذی فشار دادم روی زخم ،آیا مشکلی داره؟تا چند ساعت دیگه دستمالو از روی زخمم بر ندارم؟؟
    ممنون بابت توضیحات خوبتون

    پاسخ
  • سلام من امشب دقیقا دوروز و نیمه که جراحی سختی از دندون عقل بالا و پایین یک سمتم داشتم و جفش بخیه هستش میخواسم بدونم خون دادنش تا چندروز دیگه طبیعیه و اینکه میتونم چیزیو با سمت مقابل دهنم بجوم یا ممکنه بخیه هام باز بشن و خونریزی کنن ممنون

    پاسخ
  • سلام جناب دکتر بنده ۴ روز پیش دندون عقل نهفته مو کشیدم دیشب نگاه کردم یه تیکه از لپم چسبیده به محل عمل ظاهراً اشتباهی بخیه زدن ورم کرده و بخیه جذبی هست آیا مشکلی ایجاد می‌کنه ؟

    پاسخ
    • سلام، اکر اذیت میکنه، ببرین بخیه رو قیچی کنن، بستگی داره اون ناحیه که بخیه زده شده، آیا کشیدگی در زخم ایجاد میکنه یا نه. اکر ایجاد میکنه باید بریده شه

      پاسخ
  • سلام از چند ساعت بعد از جراحی فک برای دندان عقل میشه سیگار کشید؟

    پاسخ
  • پدرام نوازی
    2020-05-29 12:46 ب.ظ

    سلام وقت بخیر
    چند روز بعد از جراحی باید بخیه ها کشیده شود؟
    من دو روز پیش جراحی کردم و مرتب آموکسیسیلین مصرف کردم و امروز متوجه شدم گلوم درد میکنه آیا مرتبط هست؟
    با تشکر🙏🏾❤️

    پاسخ
    • سلام، یک هفته الی ۱۰ روز بعد. میتونه مرتبط باشه

      پاسخ
      • سلام
        من چهارروزه عقل پایین رو کشیدم..ولی ریشه ب استخوان وصل بود و کج بود
        تمام مراقبت هارو انجام دادک..زمانی ک دهانشویه یا اب نمک استفاده میکنم تا ده دقیقه فکم تیر میکشه بعدش تا چند ساعت ارومه

        دکتر گفتن ممکنه باکتری باشه

      • سلام. برای اطلاعات بیشتر با پزشکتون در تماس باشید.

  • سلام خسته نباشید خدمت شما

    من چهار روزه که جراحی انجام دادم
    دو روز اول درد کمتری داشتم اما در دو روز گذشته به شدت درد بیشتری دارم مخصوصا زمانی ک دراز میکشم یا میخوابم موقع بیدار شدن
    گوش درد شدید هم دارم ایا علایم عفونت هست؟؟
    درضمن در کنار دندان اخر که جراحی شده بین دندان و بخیه مایع سفید رنگ دیده میشه
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

    پاسخ
    • سلام. از روز چهارم باید بهتر شه اکر نشد به پزشکتون مراجعه کنید. اونرنگ سفید طبیعیه

      پاسخ
      • مجید صفری
        2020-06-02 7:53 ب.ظ

        سلام ممنون از راهنماییهای خوبتون دکتر برای من هیچ قرصی تجویز نکرده بعد از جراحی نیازی نیست من چیزی مصرف کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

      • سلام، با پزشکتون تماس بگیرید و از ایشون بپرسید، چون ایشون در حریان درمان شما بوده اند.

      • ببخشید من چهار ساعت عمل جراحی دندان عقل نهفته و کشیدن دندان عقل بالا دوتا. رو باهم داشتم دو مرتبه گاز رو عوض کردم هنوز خون ریز دارم چند ساعت یکبار عوض کنم گاز رو

      • تا ۲۴ ساعت خونابه. اگر خونریزی فعال هست، با پزشکتون تماس بگیرید

      • سلام خسته نباشيد من ديروز عمل جراحي دندان عقل فك پايين داشتم
        تا كي نبايد مسواك بزنم؟
        دكترم دهانشويه واسم نوشته اما هنوز استفاده نكردم ميترسم كه بسوزه
        و اينكه من امروز سيگار كشيدم يعني بعد ٢٤ ساعت ايرادي داره ؟

      • سلام از امروز شروع کنید به مسواک و دهانشویه. بله سیگار حدود یک هفته بعد. سیگار میتونه باعث مشکل و درد شدید شه

  • سلام من دو روزه جراحی دندان عقل انجام دادم
    الان خون آبه میاد ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  • سید مجتبی موسوی شکیب
    2020-05-14 2:52 ب.ظ

    من دندان عقلم سمت چپ که نیاز به جراحی داشت چون افقی بود و لثه باید جراحی میشد دکترهای زیادی گفتن که ممکنه عصبت قطع بشه برای همین من به مدت دوسال سراغ عمل نرفتم ولی اشتباه کردم کاش زودتر میرفتم چون سر دندان عقلم خورد شد چون جنس بدی داشت و گاهی اوقات درد با غذای که در آن میرفت پیدا میکرد گاهی اوقات بانه بالاخره دیدم این اوخر بعد از سال۹۹ لخته های خون دارم رفتم وعمل کردم با ترس زیاد جوری که توی عمل میلرزیدم ولی خدارو شکر عملم دردی نداشته الان روز دومه نمیدونم بعدا چجوره ولی دیروز باید آب دهانم رو تف نمیکردم از طرفی هم بد بو و حال به هم زن بود کل شب خب نمیبرد چون دکتر گفته بود تف را قورت بدهم منم سختم بود به هر حال گاهی به آرامی مقداری ازآن رو بیرون می انداختم گاهی با دستمال لبم رو تمیز میکردم و گاهی نمیگزاشتم آب زیاد جمع بشه و قورتش میدادم در نهایت امروز آب نمک رقیق غرغره کردم و خون ریزی توی آب دهانم بند اومدو امروز یعنی بعد از ۱۶ ساعت ۳ ساعت یکبار آب نمک معتدل غرغره میکنم دعا کنید دندان دیگری جراحی نکنم خداوند پشت وپناهتون باشه

    پاسخ
    • بله رسیدگی به موقع به دندونها بسیار مهم و باعث پیشگیری از شرایطهای بد میشه.

      پاسخ
  • سلام
    من سه واحد ایمپلنت لازم دارم
    یکیش پشت نیش بالاست و نمی تونم بخندم
    و دهنم کج شده از بس یه وری خندیدم، و اون دو تای دیگه آسیابه کنار هم، بهم گفتن سه تاش ۱۲ میلیون؛ قبلا میشد ۳-۴ تومن. راهکار تون چیه؟ اون آسیابها رو شنیدم اگه نذارم، دندونهای مقابلش حرکت خواهند کرد و پایین خواهند اومد، ضمنا فذام شده آش و سوپ؛
    ایمپلنت ارزان تر یا با اقساط بلند مدت وجود داره؟

    پاسخ
    • سلام. هر ایمپلنت حدود چهارماه طول میکشه از جراحی تا پروتزش، یعنی شما تو این چهارماه پرداخت میگنید. و اینکه اگر هرکدوم یه طرفی هستن میتونین هر بار یکی رو ایمپلنت کنید

      پاسخ
  • خدا وند تن تمام اطبای طب روز و سنتی رو سالم نگهداره واقعا به درد مردم رسیدگی میکنن .

    پاسخ
    • ممنونم از حضورتون دوست عزیز

      پاسخ
      • من دندون عقلم رو جراحی کردم سه روز پیش حس میکنم بخیه م به لپم وصله و نمیتونم چیزی بجوم و دهانم خیلی کم باز میشه
        وقتی حرف میزنم همون قسمت بخیه میسوزه
        اینکه از لپ رد شده طبیعیه؟

      • dr.ghazal arashrad
        2021-01-16 6:07 ق.ظ

        سختی باز شدن دهان به احتمال زیاد به خاطر بخیه نیس

  • سلام خسته نباشید چنتا لکه قهوه ای خیلی کوچیک روی چهارتا آسیابای پایینم هست و وقتی شیرینی یا الوچه میخورم درد خیلی بدی تو فکم میاد ولی دکتر معاینه کرد گفت مشکلی نیست اون لکه ها رو هم ندید کار پزشکی نمیشه انجام داد؟

    پاسخ
    • سلام. حتما باید معاینه بشید و ببینیم مشکل چیه، به احتمال خیلی زیاد قابل انجام هست

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید من امروز دندون عقلم رو با جراحی کشیدم آیا میتونم همین امروز حمام هم برم یا نه؟

    پاسخ
  • سلام وقت شما بخیر
    چهار روز پیش دندون عقل سمت راست بالا و پایین رو یکجا کشیدم دردشبا مسکن کم میشه
    ولی مقداری غشای زرد رنگ کنارش مشاهده کردم آیا عفونت هست؟

    پاسخ
    • سلام، معمولا غشا سفیدرنگ روش رو میگیره که عفونت نیست. اگر تورم و قرمزی و داغی داشته باشه بیشتر احتمال عفونت میره…

      پاسخ
      • از من یکم قرمز البته بالاتر بخیه جراحی انجام شده و روز سومم هست امکان داره عفونت باشه ؟

      • قرمزی، تورم، درد و کرما نشانه های عفونت هستن. بدون معاینه نمیشه گفت

  • سلام.خسته نباشید.ببخشید گاز استریل بعد از انجام جراحی دندون عقل چه زمان برداشته میشه؟

    پاسخ
  • سلام.من امروز یکی از دندان عقل های بالایم را کشیدم و وقتی خواستم گاز استریل را عوض کنم به دندانم چسبیده بود و با درد همراه بود و مانع خروجش شد.از ترس اینکه لخته ایجاد شده کنده نشود میخواهم تا یک شبانه روز همان گاز استریل اولی را در دهانم باقی بگذارم.ایرادی ندارد؟ و بعد از آن با توجه به چسبیده بودنش(که گویی جدا نمیشود اصلا) چگونه آن را خارج کنم که آسیبی به لخته خونی وارد نشود؟

    پاسخ
    • غزال آرش راد
      2019-02-06 8:56 ب.ظ

      سلام خواستین در بیارین و دیدین چسبیده، یکم آب بزنین بهش جدا شه

      پاسخ
      • سلام خوب هستين؟من ديروز جراحي دندان عقل فك پايين رو انجام دادم و كلي عذاب داشت .و دكتر هيچ مسكني بهم نداد خودم ژلوفن استفاده كردم ديشب ولي به دردش اثر نكرد الانم نميتونم دهانمو باز كنم و حرف بزنم و غذا بخورم چيكار كنم؟

      • سلام. تا دو سه روز شدیدتر میشه و بعد شروع میشه به بهتر شدن. ژلوفن و استامینوفن رو باهم هر شش ساعت یکبار استفاده کنید

      • سلام من ۴روزه دندون عقل نهفته ام رو جراحی کردم
        احساس میکنم یه چیز سفید رنگی روشه میتونه عفونت کرده باشه؟
        بوی بدی هم نمیاد از دهنم اصلا ولی باز خیلی میترسم مشکلی پیش بیاد

      • سلام. لطفا با پزشکتون تماس بگیرید و نظر ایشون رو بپرسید.

      • سلام ببخشی من دو هفته میشه دندان عقل سمت راست فک پایینو نهفته بودعمل جراحی کردم الان فکم قفل شده دهنم بتز نمیشه

      • سلام، نیاز به درمان اورژانس دارید.

    • سلام دکتر من دو روز پیش دندان عقل نهفته سمت راست هم فک بالا و هم پایین رو جراحی کردم فک بالا هیچ دردی ندارم اما درد فک پایین خیلی زیاده ، دکتر خودم برام مسکن ریفن تجویز کرده آیا همچنان به خوردنش ادامه بدم چون تا زمانی که تاثیر مسکن هست دردم آرومه، آیا این مسکن خیلی قوی نیست چون میترسم که زیاد استفاده کنم علاوه بر این مورد دندان های جلویی هم خیلی درد می‌کنند و دقیقا بعد از جراحی با هر چیز سرد یا گرمی درد میگیرند آیا طبیعی است؟

      پاسخ
      • dr.ghazal arashrad
        2020-10-11 11:16 ق.ظ

        سلام، مسکنی رو کا دادن، با فاصله زمانی که گفتن استفاده کنید. مسکن رو فقط وقتی که درد گرفت استفاده نکنید بلکه با فاصله زمانی تجویز شده، به طور مرتب استفاده کنید

      • فرزانه محمدزاده
        2021-12-04 3:05 ق.ظ

        سلام خسته نباشید من دوروزه دندون عقل پایین سمت چپم رو جراحی کردم اما هنوز نصف زبانم بیحسه و سوزن سوزن میشه چکار کنم خوب بشه

      • با پزشکتون در تماس باشید

  • سلام.خسته نباشید.من دو روزه دندونم و جراحی کردم.خیلی زیاد صورتم ورم کرده.جراحی سختی هم داشتم.دکتر نه مسکن داد نه هیچ قرص خشک کننده آیی. من خودم اموکسی سیلین استفاده میکنم.اشکالی نداره؟ واینکه چندمدت استفاده کنم؟ دهنم نمیتونم حتی باز کنم و مسواک بزنم.میترسم عفونت کند.واینکه میگن با آب نمک دهنم بشورم باعث سوزش نمیشه چون زخمه.؟ ممنونم .

    پاسخ
    • غزال آرش راد
      2019-02-05 8:28 ق.ظ

      سلام، میتونید از دهانشویه کلرهگزیدین استفاده کنید

      پاسخ
  • سلام.خسته نباشید.من دو روزه دندونم و جراحی کردم.خیلی زیاد صورتم ورم کرده.جراحی سختی هم داشتم.دکتر نه مسکن داد نه هیچ قرص خشک کننده آیی. من خودم اموکسی سیلین استفاده میکنم.اشکالی نداره؟ واینکه چندمدت استفاده کنم؟ دهنم نمیتونم حتی باز کنم و مسواک بزنم.میترسم عفونت کند.وانگه میگن با آب نمک دهنم بشورم باعث سوزش نمیشه چون زخمه.؟ ممنونم میشم

    پاسخ
    • غزال آرش راد
      2019-01-08 11:14 ب.ظ

      سلام، آموکسی رو تا یه هفته بخورید. دهانشویه کلرهگزیدین استفاده کنید.

      پاسخ
    • سلام خداقوت
      من ظهر دندان عقل سما راست پایین رو جراحی کردم و بخیه زدم
      الان به شدت گلو درد و کمی گوش درد دارم
      جوری که نمیتونم آب گلومو قورت بدم
      درد گلو ،مثل حالت گلو درد سرماخوردگی نیست خیلی شدید تره
      آمپول دگزامتازون زدم قرص آموکسی سیلین خوردم هر ۸ساعت و استامینوفن ۵۰۰
      هیج جوره نمیتونم غذا بخورم خیلی گرسنه ام
      درد چندین چانبه دارم هم جای کشیدگی
      هم جای آمپول
      هم جای بخیه ها
      لب و لپ هم بی حسه
      چیکار کنم
      دکتری هم که رفتم خیلی با تجربه اند .
      ممنون میشم

      پاسخ
  • سلام
    الان حدود ۴ روز هستش که جراحی کردم و دردش به حدیه که اشکم درمیاد و نمیتونم کنترلش کنم . دکتر بهم مسکن قوی داده که باید روزی ۳ بار میخوردم ، الان از درد زیاد روزی تا ۶ بار هم خوردم ولی اصلا افاقه نمیکنه و دردش پایدار و مداومه
    ممنون میشم راهنمایی کنید ، چون دردش واقعا کلافه کنندس
    در ضمن یه لکه سفید روی محل جراحی هست میخواستم ببینم طبیعیه یا نه ، البته آنتی بیوتیک سفالکسین هم مصرف میکنم
    جراحی من در ناحیه دندان عقل پایین سمت راست هستش و همزمان دندان عقل همان سمت در ناحیه بالا هم کشیدم .
    تشکر

    پاسخ
    • غزال آرش راد
      2018-12-29 12:08 ق.ظ

      سلام اون لکه سفید طبیعی هست ولی شاید دردتون به علت درای ساکت باشه، به پزشکتون مراجعه کنید براتون پانسمان در آن ناحیه بزاره، شاید سیگار کشیدید یا خیلی تف کردید و باعث درای ساکت شده

      پاسخ
    • سلام، من ۳ روزه که دندانم رو جراحی کردن، تمام چیزهایی که دکتر گفت از غذاهای آبکی و بقیه کارها رو هم رعایت کردم، از ۲۴ ساعت بعد هم مسواک زدم و با کلر هگزیدین شستشو دادم ولی دهانم از همون روز اول مزه عفونت میده و بسیار بدبو هست، دردم هم هنوز دارم، هیچ تورمی روی دندانم وجود نداره احتمال داره عفونت کرده باشه؟

      پاسخ
      • سلام. به احتمال زیاد نه. ولی برای اینکا مطمین بشید بهتر به پزشک مراجعه کنید.

      • سلام من دو روزه دندون عقل نهفته رو جراحی کردم صورتم بشدت ورم کرده و نمیتونم دهانم رو باز کنم فقط با نی و لیوان و شیر و بستنی میشه مصرف کرد متاسفانه
        چرک خشک کن و ژلوفن هم مدام استفاده میکنم هر ۸ساعت اما هنوزم درد دارم
        برای شستشو هم از دهان شویه استفاده میکنم
        میخاستم بیینم تا کی ادامه داره ورم صورت و باز نشدن فک
        ممنون

      • سلام، تورم و محدیدیت باز کردن تا ۴ روز بعد از عمل جراحی بیشتر میشه و بعد کم میشه. اگر نشد به پزشکتون مراجعه کنید.

      • سلام من دندون عثلم جراحی کردم یک روز کامل گذشته ولی هنوز کاملا خون میاد نه خون ابه و انگار یکسره باید گاز اشتریل روش باشه طبیعیه؟

      • سلام، به پزشکتون مراجعه کنید

      • سلام من امروز دندون عقل سمت چپ رو جراحی کردم تا چند ساعت نباید چیزی بخورم و چه چیزهای باید بخورم.. دکتر بهم گفت فقط در صورت درد یه پروین بخور دیگ هیچی بهم نگفت…. یکم درد هم دارم

      • dr.ghazal arashrad
        2020-12-01 6:04 ق.ظ

        سلام بهتره هر شش ساعت یکبار یه بروفن با ژلوفن بخورید. غذای نرم میتونید بخورید، بستنی یا ماست خنک خوبه

  • سلام
    سوال ، الان یک هفته از جراحی دوتا دندون عقل یه طرف دهانم میگزره ولی هنوز بدون مصرف مسکن مفصل فکم درد داره اینم طبیعیه
    بعد چیزای زیاد گرم یا سرد میخورم دندونام درد میگیره مرسی

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر من سه روز پیش دندون عقل فک بالا رو جراحی کردم.‌جدای از دردی که دارم ؛لُپ من از داخل دهان هنوز بیحسه. میشه راهکار بدید چکار کنم؟

    پاسخ
    • غزال آرش راد
      2018-12-03 9:17 ب.ظ

      سلام، از پزشکتون بپرسید بهتره، چون من که در شرایط جراحی شما قرار نداشتم و مخصوصا در مورد بی حسی که میگید….

      پاسخ
  • سلام ممنون از اطلاعات خوبتون من دیشب دندون عقلم و کشیدم جراحی نمی خواست می خواستم ببینم الان خون آبه میاد طبعیه ؟

    پاسخ
    • غزال آرش راد
      2018-12-01 10:40 ب.ظ

      سلام، بله طبیعیه

      پاسخ
    • پریناز
      2020-12-14 6:35 ب.ظ

      سلام من ۳ روز پیش دندون عقلمو جراحی کردم
      همش حس میکنم ک دندون سومم خارش داره و درد میکنه هی با زبونم باهاش ور میرم انگار جابه جا میشه درد دندونای کناری طبیعیه؟

      پاسخ
      • dr.ghazal arashrad
        2020-12-21 4:19 ب.ظ

        سلام دندونهای مجاور رو چک کنن دکترتون با رادیوگرافی

      • احسان فرادمند
        2020-12-24 8:29 ب.ظ

        سلام مصرف سیگار قبل از جراحی دندان عقل و ترمیم پوسیدگی دندان اشکالی داره؟اگه اشکال داره حداقل تا چند ساعت قبل باید از مصرفش خودداری بشه؟

      • dr.ghazal arashrad
        2021-01-03 5:57 ق.ظ

        سلام قبلش نه، ولی بعد حراحی دندون عقل باعث ایجاد مشکل میشه

      • سلام…دیروز عصر دندان عقل نهفته بود،دیروز جراحی کردم
        امروز ظهر روی محل لخته خونی تشکیل شده…دکتر به من گفت اگه لخته تشکیل شد باید برم پیش دکتر
        طبیعیه یا نه؟

      • سلام، خوب پس تشریف ببرید پیش دکتترتون. اصولا برای ترمیم زخم باید لخته تشکیل شه

      • سلام‌من ۱ هفته قبل دندان عقل جراحی کردم و درد کامل تموم شد . بخیه ها رو امروز کشیدم. جای خالیش رو میبینم با چراغ قوه و همش استرس دارم غذا اون لا بمونه و بسته شه اون حفره . با سرم فیزیولوزی بعد هر غذا شستشو میدم. کی این حفره بسته میشه؟ خیلی کوچیکه و هم لخته سیاه میبینم و‌هم یک چیز سفید.

      • dr.ghazal arashrad
        2021-01-16 6:06 ق.ظ

        سلام، همینطور به رعایت بهداشتش ادامه بدید، کم کم ترمیم میشه

  • سلام دکتر خسته نباشید
    من ۳روز پیش دندون عقل نهفته م رو جراحی کردم و صورتم باد کرده میخواستم بدونم طبیعیه؟
    و یه سوال دیگه ای ک داشتم چند وقت بعد از جراحی میتونم درمان ارتودنسیم رو شروع کنم؟چون ۲تا دیگه دندون نهفته دارم واسه جراحی.

    پاسخ
    • غزال آرش راد
      2018-12-01 10:42 ب.ظ

      سلام بله طبیعیه، مشکلی در شروعش نیست، بعد لز خارج کردن دو تای بعدی، میتونید ارتودنسی رو شروع کنید. در صورت تمایل میتونید در مرکز ما انجام بدید

      پاسخ
    • سلام من دیشب دندون عقل پایین سمت راست رو جراحی کردم دندونم میشکست در نمیومد یلحظه دیدم داره بخیه میزنه گفتم دندون نشونم بده گفت خورد شد بهش اعتماد ندارم از دیشب دردش ی طرف فکر و خیالش ی طرف. بنظرت در اومده؟

      پاسخ
      • سلام میتونید برید رادیوگرافی بگیرید

      • سلام ببخشید،۲تا دندان عقل پایین من نهفته هستش،بنظرتون نیاز به جراحی داره؟
        یعنی عوارض یا آسیبی در بلندمدت به فک وارد نمیشه؟۲۴ سالمه .ممنون

      • سلام، حتما باید رادیوگرافیتون رو‌ببینیم

      • سلام دكتر خسته نباشيد
        من با سن كمم دو دندون عقل يك طرف دهانمو كشيدم جراحي شد .. از آخرا فقط ديدم دندونم خورد خورد تريك تريك صدا داد دست دكتره…بعدم زود نخ بخيه رو ديدم .. ميخاستم بگم حاي نگراني هستش؟ و استمعنا بعد از جراحي ام يكم صحبت كردم اثار بدي داره؟ و اينكه بعد ١٢ ساعت موردي نداره كمپرس يخ بزارم چون يادم رفت . و اينكه چرا دكتر من عكس راديلوژي رو اون قسمتي كه دو دندونمو جراحي كرده بريده (با قيچي) ب جه دليل؟؟؟

      • mina arefidoost
        2020-09-06 11:44 ق.ظ

        سلام، احتمالا به خاطر بیمه بریده. ممکنه دندون حین کشیدن خورد شه . صحبت مردن هم مانعی نداره. کمپرس ساعتهای اول موثرتره

      • سلام وقتتون بخیر من چهار روزه دندون عقل پایینم رو جراحی کردم ولی ب خوبی نمیتونم دهنمو باز کنم برا مسواک زدن ..ینی فکم کامل باز نمیشه مشکل از چیه؟

      • سلام وقت بخیر، چهار روز طبیعیه ولی اکر بیشتر طول بکشه جتما باید درمان انجام شه. میتونید حوله گرم مرطوب بردارید هر ساعت بیست دقیقه، آب نمک ولرم تو دهانتون مخصوصا ناحیه جراحی بچرخونین، ولی شاید نیاز به شل کننده عضلانی هم باشه.

      • سلام ببخشید من ۴۸ ساعته که دندان عقلمو جراحی کردم و هنوز خونابه میاد. طبیعیه؟؟

  • مهرداد حاتمی
    2018-11-03 12:27 ق.ظ

    من دندان عقل کشیدن متاسفانه حدود ۳ ساعت باورتون نمیشه زیر دست یک دکتر که بعد تماس یا متخصص فک امد ۲تا دکتر حدود ۳ساعت فقط باهش ور رفتن با انواع ترفندهای پزشکی متاسفانه دیگه غش کردم در امد که ریشه اش به فک استخوان جوش خورده بود باورتون نمیشه تا حد مرگ رفتم و دیگه اشهد خودمو گفتم ….تن تمامی دکتر سلامت که اینجور ….مارو نجات دادن

    پاسخ
    • غزال آرش راد
      2018-11-26 10:23 ب.ظ

      انکیلوز بوده حتما، هم شما هم دکتر اذیت شدین

      پاسخ
      • من ۴روز عمل کردم سمت راست بالا و پایین دندون عقلم از ذوق ذوق نمیوفته چیکار میتونم بکنم بی حس بشه

      • به پزشکتون مراجعه کنید، احتمالا دچار درای ساکت شده که در این پانسمان مخصوص میزارن.

      • سلام من 8 روز پیش دندون عقل نهفتم رو جراحی کردم دیروزم رفتم و بخیه ها رو در آوردم ولی هنوز دندونم کمی درد داره و باعث درد کمی در دندون های مجاور میشه آیا مشکلی وجود داره ؟

      • كمى درد، طبيعى هست

      • باسلام وقت بخیر ممنون از پاسخگوییتون
        خانم دکتر من 30 ساعتی از جراحی دندون عقلم میگذره. و قرص چرک خشک کن و مترونیدازول مصرف میکنم. دکترم برام پنی سیلینم تجویز کردن. دردی هم ندارم. نیازی هست پنی سیلین تزریق کنم؟

      • سلام
        از پزشكتون بايد سوال كنيد
        بدون ديدن محل جراحى نميشه نظر داد

  • خیلی عالی و علمی ??

    پاسخ
    • غزال آرش راد
      2018-11-26 10:22 ب.ظ

      ممنون

      پاسخ
      • فاطمه محمدی
        2020-06-02 8:11 ب.ظ

        سلام خسته نباشید من دیروز ساعت ۴دندون عقلمو جراحی کردم و از صبح به شدت صورتم باد کرده مدام کمپرس یخ گذاشتم و مسکن خوردم درد دارم اما شدید نیست فقط خیلللی ورم داره صورتم
        میتونم کمپرس گرم بذارم؟
        درضمن چیزی نخوردم از دیروز فقط آب و ۳قاشق چایخوری فرنی خوردم
        ۱بارهم آب نمک استفاده کردم

      • تورم در ۲ تا ۴ روز بعد از جراحی افزایش داره. فقط ۲۴ ساعت اول باید کمپرس یخ بزارین.

      • سلام.من دندان عقل پایین سمت چپمو جراحی کردم امشب.از همون لحظه که به من بی حسی زدن گلوم هم بی حس شد و درد میکنه.به سختی میتونم آب دهان قورت بدم از درد.اونیکی دندان عقلمو هم ماه پیش جراحی کردم همینجوری گلو درد داشتم تا یه هفته .این گلو درد چرا ایجاد میشه و آیا طبیعی هست؟

      • سلام بله طبیعی هست

      • عبدالله
        2021-02-12 6:58 ب.ظ

        سلام خسته نباشید
        من امروز دندان عقلم را جراحی کردم،خیلی درد داره ‌وتورم داره زیادمیشه!
        فقط مایعات با کمی سوپ مصرف کردم آیا امکانش عفونت باعث تورم شدن بشه؟!!

      • سلام تورم در ۴۸ الی ۷۲ ساعت اول بیشتر میشه نکران نباشید و داروهایی که دکترتون تجویز کرده رو مصرف کنید

      • سلام. ببخشید من جراحی دندون عقل سمت چپ پایین داشتم. چون موقع جراحی درد داشتم دکتر به عصب دندونم بی‌حسی زدن. الان ۱۵ ساعت از عملم گذشته اما اثر بی‌حسی هنوز از بین نرفته. علتش چیه و آیا نگران کننده‌ست؟

      • سلام به پزشکتون اطلاع بدید

      • سلام دکتر من سه روز دندون عقل سمت چپ پایین که نهفته بوده جراحی کردم دکترم برام بخیه نکره باید بخیه میشدن بنظر شما بعدشم بعد سه روز لپم ی کم تورم داره سردرد هم داره البته قرص میخورم خوب میشه دهانم هنوز بوی بد میده نظر شما چیه ممنون

      • سلام کاملا طبیعیه این عوارض

      • سلام من 5 روزه که جراحی عقل نهفته انجام دادم شب چهارم مسواک رو شروع کردم و روی محل زخم نزدم ولی صبح که بیدار شدم دهنم پر خون بود درصورتی که خون ریزی روز اول تمام شده بود و تا حالا خونریزی ای نداشتم ولی وقتی که بیدار شدم دهنم پر لخته خون بود همچنین رو زخم های جراحی این مورد مشکلی نداره؟ و انتهای زبانم و گلوم لخته خون تشکیل شده که نمیتونم بردارم اون رو با چه چیزی پاک کنم؟

      • سلام، قاعدتا بعد پنج روز نباید مشکلی باشه. شاید مسواک شدید زدید، انتهای زبان و گلو ذو قرقره کنید …

      • ارزو محمدی
        2020-12-07 5:45 ق.ظ

        سلام من امروز پنج روزه که دندان عقل بالا و پایین سمت راستم رو جراحی کردم ورم داره خیلی داره کبود مبشه و همچنین نمیتونم فک بالای خودم رو باز کنم احساس میکنم دهره استخوان فک بالا تا گوشم میشکنه علت چیه؟؟

      • dr.ghazal arashrad
        2020-12-21 4:38 ب.ظ

        سلام به پزشکتون مراجعه کنید

      • سلام من تقریبا ۴ روز دندان عقل ام حراجی کردم و امروز دیدم که پایین بخیه که زدن روی لثه سفید شده یک دایره مانند عایا عفونت هست ؟

      • سلام اگر علایم دیگه ای نداشته باشه، خیر

  • سلام من دوتا دندون عقل یه طرف رو جراحی کردم، با اینکه ۵ روز از جراحی گذشته هنوز نمیتونم دهنمو خیلی باز کنم و موقع حرف زدن و قورت دادن چیزی یه نقطه رو فک بالام درد میگیره( محل جراحی نیس، عقب‌تر از اونه). طبیعیه؟ باید چیکا کنم؟
    ممنون

    پاسخ
  • مرسی بابت مطالب چون واسه بهترین ادم زندگیم میخواستم

    پاسخ
    • غزال آرش راد
      2018-11-26 9:24 ب.ظ

      خواهش میکنم

      پاسخ
      • خدا خیرتون بده همین

      • نگارهاشمی
        2020-12-31 11:37 ب.ظ

        سلام من ۱۰روزه از جراحی دندان نهفته ام میگذره جراحم علاوه بر این به لپم بخیه زده بود من ۲روزه باز کردم بخیمو چون قبلا اینکارو کرده بودم بلد بودم الان لپم زخم شده و میزنن دردش به سرم علت چیه ؟ چیکارکنم

      • dr.ghazal arashrad
        2021-01-16 6:08 ق.ظ

        سلام، مسکن بخورید. ولی این دردی که میگید از اون بخیه نیست

      • با سلام .
        ۳ روز میشه دندون عقل مو کشیدم فقط شبها درد دارم کلا سرم سمت راست درد میگیره نمیتونم بخوابم و روز ها خیلی درد نداره فقط شبها درد داره و آیا میتونم مسواک استفاده کنم بعد از ۳ یا ۲ روز؟
        ممنون

      • بله
        ميتونيد مسواك استفاده كنيد

      • سیدعلی
        2020-12-17 7:39 ب.ظ

        سلام.دندن عقلم عمل کردم.اینکه زیادخون بخوریم ایاضررنداره؟بعدزمانی که شروع میکنه به خونریزی زیادچیکارکنیم.

      • dr.ghazal arashrad
        2020-12-21 4:02 ب.ظ

        سلام خونابه طبیعیه و خوردنشم مشکلی نداره

      • سلام من دندان عقلم رو 5 روز پیش کشیدم و برام بخیه زدن که نخ جذبی نبود الان موقع غذا خوردن نخ بخیه کنده شد خیلی نگرانم آیا اگه در دندانم باقی مانده باشه خطرناکه؟

      • dr.ghazal arashrad
        2021-01-03 5:58 ق.ظ

        سلام، نه خطرناک نیس.

      • سلام ده روز میشه دندونعقل پاین روکشیدم توسط جراح والان بخیه داره یچیز صفت از همونجا اذیت میکنه وتیزه انگشت میزنم تیزه ویکم درد داره ببخشید چی میتونه باشه؟؟

      • سلام احتمالا یک برجستگی استخوانیه

      • سلام وقتتون بخیر
        بنده یک ماه بینی عمل کردم و دندون عقل به شدت درد میکنه و و نهفته بوده و الان ریشه بیرون زده و به شدت درد میکنه ایا امکان عمل ان بدون اسیب به جراحی بینی دارد و اگر دارم چه اقدامی صورت گیرد که دردش اروم گیرد تد در زمان مورد نظر عمد شود

      • سلام، بله قابل جراحی هست.

      • سلام خسته نباشید من امروز دوتا دندون عقلم ک هنو کامل بیرون نیامده بود رو جراحی کردم
        ۲ ساعت گذشته و هنو گاز در نیاوردم چون بزاق دهنم خونیه
        ممکنه بعد در اوردن خونریزی کنه؟
        خیلی میترسم میشه راهنمایی کنید

      • سلام، معمولا بعدش خونابه است و جای نگرانی نیست

      • سلام من همین امروز دندون عقلم رو دراوردن روش گاز استیل گذاشتم الان سه ساعته گذشته ازش خون میاد چه کار کنم میتونم از بیرون روی لثم یخ بزارم و چند ساعت بعد غذا بخورم دکترم هیچ دارویی برام تجویز نکرد ایرادی نداره

      • نه مشكلى نيست
        يه روى صورت بذاريد
        تف نكنيد و آب دهانتون قورت بديد

      • من امروز عقل راست پایین و جراحی کردم
        بخیه ش در اومد چیکار باید بکنم
        عیبی نداره؟

      • با پزشکتون تماس بگیرید

      • سلام من دوهفته پیش دندونم جراحی کردم و دکترم بهم نگفت که برم بخیه دندونم بکشم
        الان بخیه داخل دهنم روش یه لایه سفید شده آیا باید بکشم

      • سلام اگر قابل جذبه بخیه نیازی نیس، از پزشکتون بپرسید

    • سلام دکتر من دوتا دندون عقل نهفته بالا وپایین رو باهم جراحی کرده،بینهایت درد دارم.واینکه از کیسه یخ چیزی نگفتن، الان حدود ۶ساعت گذشته.کیسه یخ تاثیری داره یانه؟

      پاسخ
      • dr.ghazal arashrad
        2021-01-16 6:07 ق.ظ

        سلام، بله، تا ۴۸ ساعت تاثیر داره

      • زهرامرادی
        2021-08-06 3:53 ب.ظ

        من روز دوم جراحی دندان عقل نهفته هستم .از چند ساعت بعد از جراحی شستشو با دهان شویه و مسواک رو شروع کنم و اگر موقع شستن لخته خون کنده شه اشکالی نداره؟

      • مشكلى نيست
        از روز دوم ميتونيد مسواك بزنيد، همه جا بجز محل جراحى

      • من بدون هیچ دندان دردی و فقط باتوجه به عکس اپی جی که پزشکم گفت دندان عقلت نهفته است باید جراحی کنی وجراحی کردن والان چهل روز درد ولم نمیکنه سمت راست صورتم شبها نمیتونم بخوابم از درد ودردش میزنه به گوشم بنظر شما مشکل از چی میتونه باشه

      • حتما با پزشکتون مشورت کنید.

      • سلام من ۷ روز دندان عقلم و جراحی کردم بخیه ام شده اما تو این یه هفته فک کنم بخیه بد بود یه حفره رو لثه ام هست ایا خوب میسه یاباید دوباره بخیه کنم

        با تشکر

      • سلام، کم کم اون حفره پر میشه…

      • سلام و خسته نباشید
        بنده یک هفته پیش دندان عقل فک پایبن سمت راست رو جراحی کردم و کشیدم..و بک حفره بزرگ ایجاد شد که دکتر یه پانسمان گذاشتن و گفتن یکساعت دیگه دربیار…
        گفتم بخیه چی؟ گفتن بخیه نمیخواد… ولی الان یک هفته گذشته،،هم گلو درد و گوش درد هستم ، و حفره ی دندان هم همچنان همونقدر بازه و همش داخلش غذا میره و گیر میکنه ، اونقدری ک محبورم همش با خلال دندان درببارم از داخل حفره…
        و عذرخواهم از گفتن این حرف..🙏🏽🙏🏽🙏🏽 ببخشید معذرت میخام.. چون غذاها داخل حفره با خون آبه میمونه دهانم خییییلی بوی بدی گرفته در حدی ک حتی از فاصله دور هم نمبتونم با کسی حرف بزنم…اما دکتر بخیه نزد…در صورتی ک پارسال سمت چپی رو بعد از کشیدن بخیه زد…
        الان من باید چکار کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏🏽🙏🏽

      • سلام، حفره رو با سرنگ شستشو و سرم شستشو بدید

    • سلام خسته نباشید من امروز ویزیت شدم و هر چهارتا دندون عقلم نهفته هست میخواستم بدونم برای جراحی بی حسی میزنن یا بی هوشی و باید چهارتا رو باهم عمل می کنند

      پاسخ
      • با بیحسی موضعی انجام میشه، ولی چون توسط جراح فک و صورت هست، میشه تو اتاق عمل و با بیهوشی هم انجام بشه

      • ممنون یعنی انتخابش با خودمه

      • سلام من دندون عقلم جراحی میخاست بعد رفتم پیش دکتر جراحیش نکرد همینجوری کشیدش بتظرتون اسیبی نمیزنه به دندون هام😔😔😔

      • سلام
        بعيد ميدونم، ولى اگه نگرانيد بهتره ويزيت بشيد

      • پرند محمدی
        2021-08-15 1:29 ق.ظ

        سلام ممنون و عرض خسته نباشید بابت درج مطالب بسیار مفیدتون و راهنمایی های بسیار کاربردیتون… من امشب دندون عقل نهفته ام رو با سختی بسیار زیاد و جراحی بسیار سخت کشیدم.. و بخیه زدن.. . تا حدود یک ساعت و نیم بعدش سعی کردم آب دهنم که مخلوط با خون بود رو قورت بدم ولی متاسفانه بعد از گذشت حدود دو ساعت تمام خون هارو بالا آوردم و مجبور شدم دهانم رو با آب بشورم و دوش بگیرم..و چون درد داشتم مجبور شدم آب به همراه مسکن بخورم. میخوام بدونم که این موضوع برای محل زخم خطر عفونت داره یا خیر!؟ چون اکثرا دیدم گفتن تا 24 ساعت نباید دهان رو با آب شست و شو بدیم.. الان قرص نوافن و سفالکسین و مترونیدازول بهم دادن.. البته الان که حدود 5 و 6 ساعت از زمان جرحی میگذره خونریزی قطع شده و گاهی حس خونابه تو دهن دارم که نمیتونم قورت بدم به آرامی از دهنم خارج میکنم.. ممنون میشم منو از نگرانی در بیارید..

      • نه
        فقط ميگيم قورت بديد كه خونريزى اش بند بياد
        ارتباطى به عفونت نداره
        نگران نباشيد

  • سلام ، من سه روز پیش دندون عقلمو جراحی کردم ، از شب دوم بزاق دهنم خونیه ، ایا طبیعیه؟

    پاسخ
  • غزال آرش راد
    2018-05-04 9:48 ق.ظ

    خوشحالم که مفید بوده

    پاسخ
    • وحید عبدوست
      2020-07-02 5:43 ق.ظ

      سلام من دو روزه که دندان عقلم رو جراحی کردم جالب این جاست که هم به استخوان لثه جوش خورده بود هم ریشه دندان کج بود الان دو روزه که از عملم گذشته و هنوز درد دارم طوری که مسکن میخورم آرومم اما وقتی اثر مسکن می‌ره شدت درد و التهاب مثل روز اول به قوت خودش باقیه

      پاسخ
      • سلام، مسکن رو ادامه بدید

      • نیلوفر
        2020-09-24 3:57 ب.ظ

        سلام.وقتتون بخیر.۲۴ساعت قبل دندون عقلمو توسط جراحی کشیدم.الان لرز و بدن درد و ضعف دارم آیا طبیعیه؟مسءله دیگه اینکه دکترم دوتا دگزا دادن ولی چون سیستم ایمنیم ضعیفه و کمبود کلسیم دارم. و دوهفته پیش بخاطر تورم لثه دگزا زدم شک دارم بزنم یانه.الان اجباره زدنش یا اگه دردو تحمل کنم نیازی به زدنش ندارم؟آیا ورمش بدون دگزا میخوابه؟

      • dr.ghazal arashrad
        2020-10-04 6:25 ق.ظ

        سلام ما نمیتونیم در تجویز پزشکتون دخالت کنیم. مساله رو با پزشکتون نطرح کنید

      • و اینکه میخواستم بدونم چرا کشیدن سیگار تا 5روز ایراد داره چه صدمه ای میرسونه؟

      • میتونه باعث درای ساکت و درد شدید بشه. لحته رو از اونجا جدا کنه و استخوان به قول معروف لخت شه و درد شدید بگیره

      • نازنین
        2021-09-09 1:01 ب.ظ

        سلام روزتون بخیر بنده دو روز پیش دندون عقل نیمه نهفته ی فک پائین سمت چپ رو جراحی کردم وبخیه زده شده درد خیلی کمی دارم وبی حسی کامل از بین رفته فقط امروز صبح متوجه شدم داخل لپم نزدیک محل جراحی سفیدک بسته ودرد وکمی حالت خارش داره تو این دو روز با آب نمک شست وشو دادم وآموکسی سیلین هم خوردم میخواستم ببینم این سفیدک مشکلی داره؟ درصورتی که محل جراحی عادیه وفقط لپم که کنار محل زخم اینطوره وعلت چیه؟ ممنونم

      • سلام وقت بخیر. روند طبیعی ترمیم زخمه، نگران نباشید

      • سلام ۵روزه دندون عقلم و کشیدم دکتر بخیه کرده اما انگار درست بخیه نکرده چون جای سوراخ دندونم کاملا بازه،خطرناک نیست.؟باید دوباره بخیه بزنه دکتر.؟

      • سلام، فکر نمیکنم مشکلی باشه. فقط سعی کنید اونجا رو با سرنگ و سرم خوب شستشو بدید

      • نازنین
        2020-09-16 4:02 ب.ظ

        سلام خانم دکتر ببخشید من امروز دندون عقل سمت راست پایین رو جراحی کردم دکتر هم برام قرص نوشته هر ۸ ساعت یک عدد میخواستم بدونم من چند ساعت باید صبر کنم تا دهنمو کامل بشورم و اینکه میتونم آب یا مایعات بخورم و اینکه غذا چی؟

      • dr.ghazal arashrad
        2020-10-04 6:24 ق.ظ

        دهانتون رو‌هر چه دیرتر کامل بشورید بهتره. غذای نرم بخورید. مایعات چند ساعت بعد جراحی «بدون» استفاده از نی.

      • معصوم....
        2020-10-09 10:20 ق.ظ

        سلام خسته نباشین. من سه شنبه دندان عقب سمت راست پایین رو کشیدم. خیلی دردم شدیده الان کمی آروم شدم. امروز روز چهارم هستش از صبح حالت تهوع بهم دست داده. فقط مایعات استفاده کردم.
        از دیروز دهنمو رو با آب نمک شستشودادم. نمیدونم چرا حالا تهوع بهم دست داده ؟ واقعا چکارکنم خیلی اذیت شدم این سری.. امتحان هم دارم😑

      • dr.ghazal arashrad
        2020-10-11 9:49 ق.ظ

        سلام، با دکترتون تماس بگیرید. ولی برای حالت تهوع میتونی. متوکلوپرامید مصرف کنید، ولی توصیه میکنم با تجویز پزشکتون باشه

      • سلام من 6 روز پیش دندون عقل فک پایین رو جراحی کردم الان چرک خشک کن و مسکن مصرف میکنم ولی درد داره و این درد به دندون های فک پایین سرایت کرده همشون درد میکنه چیکار کنم

      • سلام به پزشکتون مراجعه کنید

      • سلام من۴ روزه دندون عقل پایینو جراحی کردم، حالا ورم و درد داره ، فقط مسکن خوردم، آیا ورمش خوب میشه خود به خود؟

      • سلام، معمولا بله

  • ممنون دستتون درد نکنه واقعا مطالبتون کاملا مفید و جالب بود …

    پاسخ
    • غزال آرش راد
      2018-11-26 9:41 ب.ظ

      خواهش میکنم

      پاسخ
      • سلام وقتتون بخیر باشه. من ۶ روز هست که دندان عقل نهانم‌رو کشیدم، و دکتر برای من طی این مدت دو بسته نوافن ۱۰ تایی و دو بسته آموکسی سیلین ۱۰ عددی تجویز کرده بودن. مصرفشون کردم و تمام شدن ولی هنوز درد و ورم هست. دوباره لازمه تمدید کنم قرصها رو؟ متشکرم

      • dr.ghazal arashrad
        2020-10-25 4:30 ب.ظ

        سلام، نه دوباره تمدید نکنید. ولی با پرشکتون تماس بگیرید.

      • سلام وقتتون بخیر من حدود 30 ساعت از جراحی نسخ سخت دندون عقلم میگذره دندون هفتم هم ریشش صدمه دیده میخواستم بدونم اگه از عصاره میخک برای دندون هفتم استفاده کنم واسه جای بخیه ضرری نداره؟

      • سلام، نه ضرری نداره

      • سلام وقت بخیر
        من چهارروز پیش دندان عقل فک پایینم روکشیدم و از همون شب یه توده سفت تو فک همون سمت با ورم بوجود اومد میخواستم بدونم این توده سفت مشکل هاصیه یا همون ورمه که سفته و میخوابه؟ عفونت نیست و دکترم گفتن برای ورم میتونم دگزا بزنم الان نگرانیم فقط همینه که بعضی از قسمتا که ورم کرده سفته

      • سلام وقت بخیر، نگران نباشید، احتمال داره برجستگی استخوانی کنار دندونی باشه که خارج شده

      • سلام من دندان نهفتم را بیشتر از یک ماه کشیدم چند وقت سردرد احساس میکنم بعد چند روز متوجه شدم یه لکه سفید روی جای دندان کشیده هست به نظرتون این مشکل ساز نباش برام

      • سلام، نه ترمیم بافته

      • سلام دندان عقلی که کشیده شده است کمی ورم کرده ودرد میکند البته جراحی کرده والان سه روز است باید چکار کنم

      • dr.ghazal arashrad
        2021-01-16 6:07 ق.ظ

        سلام، به پزشکتون مراجعه کنید.

      • سلام من تازه دو ساعته دندون عقل نیمه نهفتمو جراحی کردم هنوز بی حسه ولی سر درد دارم این سر دردم طبییعه؟؟

      • سلام، مسکن بخورید، مشکلی نیس

      • ببخشید برجستگی استخوانی کنار دندونی چیه و خودش رفع میشه یا باید دارو مصرف کنم؟

      • سلام من دندان عقلم را جراحی کردم چهار روزه زبونم خیلی درد می‌کنه آتیش گرفته انکار سوزن داخلشه گلو درد و گوش دردم دارم روز به روز بدتر میشم حتی آب دهنمو نمیتونم قورت بدم چیکار کنم خسته شدم😭

      • سلام، شما نیاز به دارو درمانی در چند روز اول و به صورت اورژانسی و در صورت عدم بهبود، نیاز به لیزر درمانی کم توان خواهید داشت.

      • سلام. خسته نباشید
        من ۱ماه و یک هفته ی پیش دندون عقل نهفتمو جراحی کردم. روز سوم عفونت کرد و با پنی سیلین و آنتی بیوتیک بعد از ۳ روز خوب شد ورمش.
        حالا بعد از این مدت دوباره همون سمت صورتم ورم کرده بنظر شما چه دلیلی داره؟

      • سللم احتمالا مجددا عفونت کرده، به پزشکتون مراجعه کنید

      • سلام من جراحی دندون عقل داشتم.
        سه هفته پیش هم بخیه هام رو کشیدم.
        باید دندون عقل دیگه ام رو جراحی کنم ولی هنوز وقتی دهنمو باز میکنم،هم جای بخیه ها و هم گوشم درد میگیره نزدیک به دوماه از جراحی گذشته.میخوام بدونم چرا هنوز دردش خوب نمیشه

      • سلام، از پزشکتون که درجریان کارتون هست سوال کنید.

      • سلام من فردا جراحی دندون عقل نهفته دارم دکتر گفته جراحیش سخته خیلی میترسم آیا بخیه میزنه.

      • با سلام. بله جراحی دندان عقل نهفته معمولا نیاز به بخیه داره اما دردی احساس نخواهید کرد.

      • سلام،وای من چهارروزه دندون عقل بالامو و دوتا آسیابی کنارشو کشیدم(سه تاشوهمزمان)نه قرصی خوردم نه مراقبتی کردم،دوروزه دهن مزه ی آهن میده و گلوم میخاره،،همین،،نه خونریزی داشتم نه درد،،فقط دهنم که کامل بازمیکنم دردمیگیره

      • سلام وقتتون بخیر؛من دندان عقلم هنوز بیرون نیامده ولی خیلی درد میکنه؛چه کار میتونم بکنم که زودتر بیرون بیاد؟🌷

      • سلام وقت بخیر، حتما باید رادیوگرافی تهیه کنید و معاینه شید، شاید هیچوقت درنیاد و نیاز به جراحی داشته باشه.

      • سلام من دو روز ک دندان عقل سمت چپ پایینم را جراحی کردم.. بشدت ورم کرده و سفت شده و کبود شد یه بخشی از صورتم..و همچنان یشدت احساس درد دارم.. مسکن و انتی بیوتیکم هر 6ساعت مصرف میکنم..طبیعیه؟

      • سلام ، تا روز چهارم تورم بیشتر میشه …

      • محمدرضا
        2022-01-04 9:51 ق.ظ

        سلام وقت بخیر دندان عقل یکم بیرون آمده از لثه امکان کشیدنش هست؟

      • سلام. باید معاینه بشید.

      • سلام و وقت بخیر دوستان… بنده ۲۴ سالمه و بعد از سال ها بخاطر ترس و اضطراب شدید و بهم ریختگی دندون های ردیف جلو و فشاری که وارد میشد و التهاب یکی از دندون های عقلم بالاخره تصمیم گرفتم برم دکتر. یکی از اون ها رو باید می‌کشیدم و ۳ تا رو باید جراحی نسج سخت میکردم . خیلی ترس داشتم ولی انتخاب دکتر مناسب باعث شد که الان در عرض ۱ ماه بالاخره تموم بشه. یک سمت یکیشون بیرون بود و کشیدن و یکی رو جراحی کردم. سمت دیگه رو در یک نوبت با هم جراحی کردم و جراحی ۱ ساعت طول کشید بخاطر فک جوش بودن دندان بالام و جراحی خیلی سختی بود و فشار زیادی به صورت و فکم وارد شد. به هرحال تمام شد . دوستان من خیلی حساس بودم و برای هر درد کوچیکی دکتر میرم . دندانهای عقل بخصوص ردیف پایین وقتی جراحی کنید بعدش گلو درد و مشکل در بلع ، تکلم و باز کردن دهان طبیعیه،خونریزی های کوچک و خون آبه،ورم و بیرون زدگی قسمتی از استخوان هم طبیعیه و به مرور زمان خوب میشه. لکه های سفید روی محل ممکنه ذرات غذا باشه. به دفعات مسواک ، آب نمک و دهان شویه کلروهگزین مصرف کنید که معجزه آن ها رو ببینید بخصوص دهان شویه
        قوی باشین و به پیام های منفی توجه نکنید

      • من حدود یک هفته از کشیدن بخیه هام میگذره اما یک حفره خالی خاکستری رنگ دیده میشه اما هیچ درد یا آزردگی و التهابی نداره
        وجود این حفره طبیعیه و نیاز به مراقبت خاصی داره؟

      • طبیعیه
        نیاز به مراقبت، فقط اینکه مطمین شید تمیز میشه، مثلا با آب نمک کردن

      • ریما احمدی
        2022-06-30 7:18 ق.ظ

        سلام ببخشید سی تی اسکن انجام دادم دندون عقلم نزدیک عصبی میشه هزینه ی عمل رو بفرمایید

      • سلام، به واتس اپ مطب که تو سایتمون درج شده دایرکت بدید و سی تی تون رو بفرستید و سوالتون رو بفرمایید

      • علیرضا پریوری
        2020-11-11 1:40 ب.ظ

        سلام خسته نباشین
        من از جراحی دندون عقل نهفتم 2روز میگذره درد بازم یکم داره
        ورمش زیاده از همون اول یخ نذاشتم چن خیلی درد داشتم الان بعد دو روز کیسه یخ بذارم فایده ای داره

      • dr.ghazal arashrad
        2020-11-16 9:49 ق.ظ

        سلام، نه دیگه، الان فایده ای نداره

      • سلام، ۶روزه ک دندونای عقل سمت چپم رو با هم کشیدم، هنوز درد دارم و کمی خون آبه بد مزه تو دهنم جمع میشه، دو روز پیش نشون دکتر دادم گفت عفونت نداره،دو ماه پیش دوتاعقل راستم رو کشیدم دو روزه خوب شدم، درد و آب بد مزه اذیتم میکنه

      • dr.ghazal arashrad
        2021-01-16 6:06 ق.ظ

        سلام، با توجه به اینکه میگید دکترتون دیدن و گفتن مشکلی ندارید… پس مشکلی نیست …

      • سلام وقت بخیر
        درد جراحی دندان عقل تا چند روز طبیعی است؟
        بهترین مسکن برای تسکین درد کدام است؟

      • سلام. درد جراحی با توجه به نوع جراحی میتونه تا چند روز ادامه داشته باشه. پزشک معمولا مسکن تجویز میکنه. از مسکنی استفاده کنید که پزشکتون تجویز کردن.

      • سلام ۱ماهی میشه دندونمو کشدم و یه چیزی مثل خود دندون در اومده جاش البته خیلی کوچیکنه دندون رو هم کامل کشیده برام درد نمیکنه فقط چیزی میخورم کمی اذیت میکنه ممکنه راهنمایی کنید

      • سلام احتمالا برجستگی استخوانیه، اگر خیلی اذیت میکنه شاید نیاز باشه تراشیده شه. با مطب تماس بگیرین برای تعیین وضعیتتون

      • سلام ۲۴ ساعت از جراحی دندان عقل پایین سمت راست میگذره.نمیتونم دهنمو باز کنم و وقتی آب دهنمو قورت میدم درد میگیره ،آیا عادیه ؟
        و اینکه کی میتونم مسواک بزنم

      • ممكنه پيش بياد

        از يك روز بعد عمل ميتونيد مسواك بزنيد

      • سلام وقتتون بخیر
        من ۳ روز پیش دندون عقل پایین و بالارو کشیدم
        الان دردش کمه
        ولی به محل دندون پایینم که غدا یا حتی بعصی وقتا زبونم میخوره خیلی درد میگیره
        این مشکلش چیه
        و اینکه حدودا بعد از ۱ روزو نیم با اب نمک با فشار دهنمو شستم و لخته های خون برداشته شد از روی محل . احتمال حفره خشک هست؟

      • بله
        ممكنه كه حفره ى خشك باشه
        بهتره به پزشكتون مراجعه كنيد

      • بنده ی خدا
        2021-08-11 7:54 ب.ظ

        سلام من یک ساله دندان عقل سمت چپ‌پایین رو جراحی مختصری کردن و دو تا بخیه خورد، این سمت هنوز بی حسه و خیلی خیلی حساس شده نسبت به هر چیز محرکی. گرما سرما یا چیزی بهش بخوره. بعد از یک سال آیا درست میشه،‌راهی داره؟
        دکتر خیلی مبتدی و ناشی بوده.زندگی رو زهرمارم کرده.نمیتونم راحت یه لیوان آب بخورم

      • لطفا يه opg جديد بگيريد
        و براى معاينه تشريف بياريد

      • سلام من دو روزه دندان عقل پایین سمت راستم را کشیدم وقتی اب دهانم را قورت میدم گلو درد دارم گوش درد دارم و دهانم به سختی باز میشه و همان سمت فک صورتم باد کرده انگار صورتم کج شده و بشدت درد داره چیکار باید بکنم خوب میشه؟🥺

      • اجازه بدید زمان بگذره.

      • هانیه سرداری
        2021-10-16 1:49 ق.ظ

        سلام من دندون عقل رو جراحی کردم . حالا بعد از تقریبا ۲۰ روز همون جا عفونت کرده بنظرتون باید چکار کرد نیاز به جراحی داره ؟؟؟

      • سلام به پزشکتون مراجعه کنید

      • فرزانه
        2022-05-22 7:36 ب.ظ

        سلام من بعد یک هفته بخیه های جراحی دندون عقل و کشیدم ولی جای دندون هنوز خالیه و سخته با وجود دهانشویه و مسواک باز هم مواد غذایی می‌ره داخل جای خالی دندان و بوی بدی هم گرفته حتی سعی کردم با گوش پاک کن تمیز کنم
        نمیدونم این کار درسته و این ها طبیعیه
        ممکنه راهنمایی کنید ممنون

      • سلام با سرنگ شستشو و سرم شستشو بدید

      • سلام خسته نباشیدمن حدوددوسال دندون عقلم روجراحی کردم بهدازیک هفته خودم بخیه روبازکردم بعدهمون جای بخیه روکه بازکردم لثه بازشد الان حدوددوساله قسمت سمت چپ سرم وصورتم وفکم دردمیکنه دردخیلی دردناکه واقعا دیگه نمیدونم چیکارکنم شما یه راه نشونم بدیدایا این دردسمت چپ سروصورتم ماله همین جایه بخیه ست

      • سلام وقت بخیر باید معاینه شید و رادیوگرافی جدیدتون رو ببینیم

      • سلام ببخشید بنده پنج روز پیش دندانم عقلم رو جراحی کردم و بخیه زدم الان بین لپ و محل جراحی یک چیز سفید رنگی باریکی ایجاد مثه کارت بانکی و فقط ارتفاع بسیار باریکش به پایینش که اونم سفید رنگه یکم التهاب داره چسبیده
        الانم تورمش کامل نخوابیده و یک چیزی سفتی در محل جراحی احساس میکنم از روی پوست
        خواستم ببینم مشکلی هست یا نه
        و کی خوب میشه؟

      • سلام معمولا طبیعیه.

      • سلام. من یک هفتس که جراحی دندان عقل داشتم و طی این یک هفته فقط با یک سمت دهانم غذا میخورم. میخوام بدونم از کی میتونم عادی غذا بخورم

      • سلام ، دیگه میتونید تو یه هفته، ده روز دیگه مشکلی نیس

      • سلام من حدودا ۳۰ روز هست که دندون عقل نهفتمو جراحی کردم و هنوز زبونم بی حس و دهانمو کامل نمیتونم باز کنم جراحی دندون عقل خیلی زمان برد و دکتر گفت روی عصب فکمِ آیا واقعا میشه برای زبونم کاری کرد خیلی اذیتم میکنه اصلا متوجه هیچ طعمی نمیشم و نمیتونم مثل قبل صحبت کنم زبونم بین دندونام گیر میکنه

      • سلام هرچه سریعتر برای درمان مراجعه کنید ، درصورت تمایل میتونید با مطب تماس بگیرید و از اقای دکتر آرش راد، جراح فک و صورت، وقت بگیرید

      • امیر دل
        2022-08-08 9:49 ب.ظ

        سلام من دندان عقلم پایین چپ رو کشیدم اما دکتر یکی از ریشه هارو‌جا گذاشته بود مجدد مراجعه کردم با فاصله یک هفته یک بار دیگه جراحی برای درآوردن ریشه حدود یک ساعت طول کشید و چند مرتبه درد بسیار شدید حین جراحی داشتم الان دندانهای یک تا پنج فک پایین چپ به علاوه لپ و لسه همین قسمت حس ندارم چه کنم؟ آیا میشه به الباقی دندان ها آسیب زده باشه

      • سلام به جراح tک و صورت مراجعه کنید، دارودرمانی رو براتون شروع کنن

      • ریحانه
        2022-09-11 7:40 ب.ظ

        سلام من دندون عقلم چند روزه جراحی شده دردش به چشمام زده این طبیعیه؟؟

      • سلام، خیر طبیعی نیست. به دندانپزشکتون مراجعه کنید

    • سلام خداقوت
      من دوماه پیش دندان عقلم ک نهفته بود رو جراحی کردم و بعداز اتمام کار دکترگفت که مقداری از ریشه باقی مونده بعداز عکسبرداری فهمیدیم نصف بیشتر دندان خارج نشده و الان عفونت کرده و بافشار زیاد حین جراحی رفته پایین و از فکم ردشده کنارعصب صورتم قرارگرفته.بهم گفتن حین جراحی مجدد ممکنه قسمت هایی از صورت فلج یا بی حس بشه الان اگر بنده جراحی مجدد رو انجام بدم و برام اتفاقی بیوفته این موضوع بع گردن کی هستش؟ دکتره اولی بابت این موضوع مقصرشناخته میشه یا خیر؟ درضمن دکتری که برام اینکار رو انجام دادن دندانپزشک عمومی بودن😔😔
      توروخدا راهنماییم کنید

      پاسخ
      • شما بايد در درجه ى اول بايد يك دكتر مناسب پيدا كنيد كه عوارض كارتون بياد پايين
        حالا اگر عارضه داد، اون موقع ميتونيد به مراجع قانونى بريد، و ببينيد گردن كى هست

    • سلام امروزدوتاازدندان عقل نهفته دخترم که سی پی هم هست جراحی کردن وکشیدن میخواستم بدونم باید بخیه هاشو ببریم بکشیم چون به ما چیزی نگفتن، ممنون میشم جواب بدید

      پاسخ
      • سلام، از پزشکتون بهتره سوال کنید. چون ایشون شرایط دندون و بخیه رو بهتر میدونن

      • سلام.من ۸ تیر جراحی دندان عقل انجام دادم الان ۲۱ مرداد ۴۴روز از جراحیم میگذره ولی تقریبا دوهفتست که یه توده سفت از همون سمت جراحی روی فکم بیرون زده یکمم درد میکنه دلیلش چیه؟؟درمان میشه؟دکترم بهم انتی بیوتیک داده دو سه روزی هست مصرف کردم ولی تاثیر چندانی نداشته!

      • سلام بهتره حتما مشکلتون بررسی بشه اما بدون معاینه حضوری متاسفانه نمیشه اظهارنظری کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

کلیک کنید.
تماس آنلاین از طریق واتس اپ با مطب
کلینیک دکتر غزال آرش راد با مشاوره آنلاین در زمینه ایمپلنت، کامپوزیت دندان و لمینت دندان.