لمینیت سرامیکی یا پرسلن ونیر چیست؟

لمینیت سرامیکی لایه نازکی از سرامیک است که روی سطح بیرونی دندان چسبانده میشود و برای زیباتر و جذاب تر شدن لبخند بکار میروند. لمینیتها می توانند جهت سفید کردن دندانها و پوشاندن زردی دندانها، تصحیح فرم و بلندتر کردن دندانها، بستن فضاهای خالی بین دندانها و ایجاد یک لبخند زیبا و جذاب استفاده شوند. آنها به طور موثری فاصله بین دندانها را می پوشانند و سایشها، پریدگیهای دندان و بدشکلی های دندانی را بازسازی می کنند و ظاهر طبیعی و زیبایی دارند.

لمینیت سرامیکی

نحوه ساخت

جهت ساخت لمینیت سرامیکی در جلسه اول ابتدا سطح دندان در حدود یک میلی متر تراشیده می شود، سپس قالب گیری انجام می شود و قالب به لابراتوار جهت ساخت لمینیت ارسال می شود. در جلسه بعدی لمینیتها در دهان امتحان می شوند و توسط دندانپزشک و در داخل دهان فرم نهایی آنها داده می شود. لمینیتها پس از تایید نهایی توسط بیمار دوباره به لابراتوار ارسال می شود تا گلیز ( براق ) شوند و در جلسه بعدی به دندان چسبانده می شوند.


لیمینت سرامیکی


کاربرد لمینیت سرامیکی

لیمینت امروزه نامی آشنا در جامعه است. تمامی کسانی که به دنبال زیبایی هستند، روزی به این فکر کرده اند که دندان هایشان را لمینیت کنند. واقعیت این است که اصلی ترین کاربرد لمینیت سرامیکی بهبود ظاهری دندان است که معمولا برای دندان های جلویی یا پیشین استفاده می شود. اما چه دندانهایی میتوانند از لمینیت استفاده کنند؟

  • دندان هایی که تغییر رنگ داده اند.
  • دندان های پرکرده ای که مقدار پرکردگی شان زیاد است.
  • دندان هایی که ساییده شده اند و طولشان کوتاه شده است.
  • دندان هایی که شکسته اند یا به هر دلیلی لبه آنها پریده است.
  • دندان هایی که از هم فاصله دارند.
  • دندانهایی که به روش جرم گیری یا بلیچینگ سفید نمی شوند.

    زیبایی طرح لبخند با لمینیت سرامیکی

لمینین ها برای پوشش دندان های جلویی استفاده میشود. در طراحی لبخند بیمار، این ونیر یا لمینیت ها به پشت دندان چسبانده و یا اصطلاحا سیمان می شود تا کاملا طبیعی به نظر برسد. جنس انتخابی در طراحی لبخند به شکلی انتخاب می شود که در عین سفید بودن و درخشندگی دندان ها، رنگی طبیعی و هماهنگ با بقیه دندان ها داشته باشد. در واقع دکتر دندانپزشک با توجه به ظاهر هر فردا طراحی متفاوتی را برای دندانها انجام می شود. رعایت اصول و دقت در حین انجام کار از جزییاتی است که در طراحی لبخند فرد تاثیر بسزایی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

کلیک کنید.
تماس آنلاین از طریق واتس اپ با مطب
کلینیک دکتر غزال آرش راد با مشاوره آنلاین در زمینه ایمپلنت، کامپوزیت دندان و لمینت دندان.