طراحی لبخند

طراحی لبخند از سری درمان هایی است که این روزها در دندانپزشکی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. حتما برایتان سوال پیش آمده که لبخند هالیوودی یا طراحی آن دقیقا به چه معناست و چه مراحلی دارد. در این مقاله درباره روش های درمانی که برای طراحی لبخند مورد استفاده قرار میگیرد برایتان خواهیم گفت. لطفا با ما همراه باشید.

طراحی لبخند

طراحی لبخند

طراحی لبخند و درمانهای زیبایی شامل تصحیح دندانهای زرد، آسیب دیده، دفرمه (دارای فرم نازیبا) و بی دندانی است. این روش نه تنها لبخند بیمار بلکه اعتماد به نفس او را نیز بهبود می بخشد. دندانپزشکی زیبایی شامل کروان زیرکونیا (روکش تمام سرامیک)، لمینت سرامیکی، ونیر کامپوزیتی، ترمیم های همرنگ دندان، سفید کردن دندان ها، ایمپلنت و دنچر می باشد. انتخاب پزشک مناسب برای انجام طراحی لبخند بسیار مهم است. چرا که علاوه بر زیبایی، سلامتی دندانها بحث مهمی است. هر کدام از مراحل طراحی اگر به درستی انجام نشود باعث آسیب های بعدی خواهد شد. گاه بعضی از این آسیب ها غیرقابل جبران است. بنابراین پیشنهاد میکنیم حتما به متخصص مراجعه کنید و به خاطر هزینه کم کلینیکی را انتخاب نکنید.

روکش زیرکونیا

یکی از روش های طراحی لبخند استفاده از روکش های دندانی است. احتمالا برایتان سوال باشد که روکش دندان چیست؟ روکش کلاهک کوچکی است که بر روی دندان قرار می گیرد. جدیدترین نوعی که در دندانپزشکی استفاده می شود، روکش های زیرکونیا است. زیرکونیا در برابر شکست بسیار مقاوم است و ظاهری طبیعی دارد. طبیعی و مقاومت این نوع روکش باعث شده موارد استفاده از آنها افزایش پیدا کند.

اما برای چه مواردی از این روکش ها استفاده میشود؟ از روکش های دندانی برای ایمپلنت، شکستگی، بدفرمی دندان و یا موارد مشابه استفاده میشود. قیمت انواع روکش ها نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

اما چطور روکش زیرکونیا میتواند به طراحی لبخند کمک کند؟ همانطور که گفتیم طراحی لبخند یعنی داشتن دندانهایی استاندارد که با صورت شخص تناسب دارد و بسیار طبیعی است. دندانهای خراب و یا بدفرم میتواند این ویژگی ها را از صورت افراد بگیرد. به همین دلیل روکش های زیرکونیا برای سلامتی و در عین حال پوشش طبیعی دندانها استفاده میشود.

لمینت سرامیکی

لمینت یا ونیر دندان، لایه ای نازک است که پزشک بر روی دندان می چسباند. زمانی که دندان های شخصی، از نظر ظاهری مشکلاتی دارد، این روش پیشنهاد می شود. لمینت، متناسب با دندان های هر شخص، جزییات صورت و فک طراحی میشود. این تناسب به طبیعی بودن این روکش ها کمک می کند. لمینت به دو دسته لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی تقسیم میشود. قیمت لمینت سرامیکی دندان نسبت به نوع کامپوزیتی آن بیشتر است. البته کیفیت و بنابراین اگر به دنبال زیبایی طبیعی هستید، حتما به نمونه کارهای دندانپزشک معالج خود دقت کنید. این نمونه کارها میتواند به شما روش کلی کار را نشان دهد تا بهترین انتخاب را داشته باشید. لمینت سرامیکی خود به دو نوع مختلف تقسیم میشود.

انواع لمینت دندان

  • لمینت سرامیکی: یک لایه نازک به قطر حداکثر ۱ میلیمتر از جنس سرامیک خالص است. پس از تراشیدن دندان و قالبگیری در با چسب مخصوص روی قسمت جلویی دندان قرار میگیرد.
  • لمینت کامپوزیتی یا کامپوزیت ونیر: این نوع لمینت نیازی به قالب گیری و لابراتوار و حتی تراشیدن دندان (در اکثر موارد) ندارد. ونیر روی مینای دندان قرار میگیرد و از آن مراقبت میکند.

کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر با نام لمینت کامپوزیتی نیز شناخته می شود. ونیر ماده ای است که بر روی دندان قرار میگیرد. معمولا افرادی که میخواهند لبخند زیباتری داشته باشند، یا دندان های زردی دارند، برای درمان از کامپوزیت ونیر استفاده می کنند. ونیر دندان در یک جلسه قابل انجام است. و نیاز به تراش دندان ندارد. لایه ای از کامپوزیت بر روی دندان قرار می گیرد و پزشک با پالیش فرم مناسب را ایجاد میکند. زیبایی لبخندتان به ظرافت همین مرحله وابسته است.

کاربرد کامپوزیت ونیر

ونیر برای موارد زیر مورد استفاده قرار میگیرد:

  • اصلاح بی نظمی های کم تا متوسط
  • روشن تر کردن دندان هایی که تغییر رنگ داده اند.
  • تغییر فرم دندان
  • بستن فاصله های بین دندانی
  • زیبایی

ایمپلنت دندان

ایمپلنت پین هایی هستند که به نام فیکسچر نیز شناخته میشود. این پین ها را از تیتانیوم خالص سازگار با بافت بدن میسازند. پزشک متخصص پین یا پایه های ایمپلنت را درون استخوان فک به طریق جراحی قرار می دهد. در واقع پایه های ایمپلنت شبیه به ریشه های دندان عمل میکند. ایمپلنت دندان جایگزینی برای بی دندانی است. بنابراین میتواند به در طراحی لبخند نقش بسیار مهمی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

کلیک کنید.
تماس آنلاین از طریق واتس اپ با مطب
کلینیک دکتر غزال آرش راد با مشاوره آنلاین در زمینه ایمپلنت، کامپوزیت دندان و لمینت دندان.