چرا باید به متخصص ایمپلنت غرب تهران مراجعه کنیم؟

جراحی ایمپلنت دندانی روشی است که در آن ریشه‌های دندان با پایه‌های فلزی و پیچ مانند جایگزین می‌شود. در این روش، دندان‌های آسیب‌دیده یا از دست‌ رفته با دندان‌های مصنوعی جایگزین می شود. ظاهر و عملکرد این دندانها بسیار شبیه به دندان‌های واقعی است. جراحی ایمپلنت دندان می‌تواند جایگزین مناسبی برای پروتزها یا بریج کاری‌هایی باشد که به‌خوبی روی‌هم قرار نمی‌گیرند و می‌توانند گزینه‌ای برای زمانی که نبود ریشه‌های طبیعی دندان این اجازه را نمی‌دهد که پروتزهای مصنوعی یا دندان‌های بریج‌کاری را جایگزین کنند، ارائه دهد.

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در غرب تهران

نحوه جراحی ایمپلنت دندان به نوع ایمپلنت و وضعیت استخوان فک فرد وابسته است. این جراحی ممکن است به چند روش انجام شود. از مزایای ایمپلنت، می‌توان به پشتیبانی محکم از دندان‌های سالم فرد اشاره کرد. ازآنجایی‌که این ترمیم استخوان نیاز به زمان دارد، این روند می‌تواند ماه‌ها به طول بینجامد. این کار باید توسط فرد متخصص انجام شود، اگر در تهران زندگی می‌کنید بهتر است برای انجام ایمپلنت دندان به بهترین متخصص ایمپلنت غرب تهران مراجعه کنید تا از خدمات ایمپلنت یک فرد متخصص بهره‌مند شوید.

چگونه ایمپلنت دندانی انجام می‌شود؟

ایمپلنت‌های دندانی با جراحی در استخوان فک فرد قرار می‌گیرند، این ایمپلنت‌ها به‌عنوان ریشه دندان‌های ازدست‌رفته عمل می‌کند. ازآنجایی‌که تیتانیوم موجود در ایمپلنت‌ها با استخوان فک فرد ترکیب خواهد شد، ایمپلنت‌ها بر روی‌هم نمی‌لغزند، صدا ایجاد نمی‌کنند یا به استخوان آسیب نمی‌رسانند. مواد ایمپلنت دندان مانند دندان‌های خود فرد نمی‌توانند پوسیدگی داشته باشند.

از آنجایی‌ که ایمپلنت‌های دندانی به یک یا چند روش جراحی نیاز دارند، برای آماده‌شدن برای این فرایند باید یک ارزیابی کامل داشته باشید. از جمله:

زمانی که فرد به متخصص ایمپلنت مراجعه کرد، متخصص دندان‌های فرد را معاینه می‌کند. عکس‌های اشعه ایکس و سه‌بعدی در مرحله بعدی از دندان گرفته میشود و مدل‌هایی از دندان و فک ساخته میشود. بهتر است ابتدا سوابق پزشکی خود را با دندانپزشک در میان بگذارید، و در مورد هرگونه بیماری و هر دارویی که مصرف می‌کنید، از جمله داروهای تجویزی و بدون نسخه و مکمل‌ها، به پزشک خود اطلاع دهید. اگر بیماری قلبی خاصی دارید یا ایمپلنت‌های ارتوپدی دارید، پزشک ممکن است قبل از جراحی آنتی‌بیوتیک برای کمک به جلوگیری از عفونت تجویز کند. ایمپلنت دندانی: تصاویر قبل و بعد از ایمپلنت

طرح درمان ایمپلنت

طرح درمان متناسب با شرایط هر فرد تغییر می‌کند. به این صورت که عواملی مانند تعداد دندانهایی که نیاز به تعویض دارد و وضعیت استخوان فک و دندان‌های باقی‌مانده در نظر گرفته می‌شود. برای کنترل درد، گزینه‌های بیهوشی حین جراحی شامل بی‌حسی موضعی، آرام‌بخش یا بیهوشی عمومی است. باید فرد با متخصص ایمپلنت در مورد اینکه کدام گزینه بهتر است صحبت کند. متخصص ایمپلنت بسته به نوع بیهوشی فرد در مورد خوردن و آشامیدن قبل از جراحی به فرد آموزش‌های لازم را میدهد. اگر آرام‌بخش یا بیهوشی عمومی دارید، باید برنامه‌ریزی داشته باشید که بعد از جراحی از شخصی بخواهید که شما را به خانه برساند و بقیه روز را استراحت کنید. به‌ طورکلی، ایمپلنت دندان برای شما مناسب باشد اگر:

  • یک یا چند دندان ازدست‌رفته داشته باشید.
  • استخوان فکی داشته باشید که به رشد کامل رسیده باشد.
  • استخوان کافی برای محکم کردن ایمپلنت‌ها داشته باشید یا قادر به پیوند استخوان باشید.
  • بافت‌های دهان سالم داشته باشید.
  • بیماری ای ندارید که بر بهبود استخوان تأثیر بگذارد.
  • نمی‌توانید یا تمایلی به استفاده از دندان مصنوعی ندارند.
  • قصد دارید گفتار خود را بهبود ببخشید.
  • سیگار نمی‌کشید.

خطرات و عوارض جراحی ایمپلنت دندان

همان‌طور که می‌دانید مانند هر عمل جراحی دیگر، جراحی ایمپلنت دندان خطراتی برای سلامتی فرد ایجاد خواهد کرد. بااین‌حال، مشکلات نادر هستند و زمانی که رخ می‌دهند معمولاً جزئی هستند و به‌راحتی قابل‌درمان هستند. این عوارض شامل موارد زیر است:

  • عفونت در محل ایمپلنت
  • آسیب به ساختارهای اطراف، مانند سایر دندان‌ها یا رگ‌های خونی
  • آسیب عصبی: که می‌تواند باعث درد، بی‌حسی یا سوزن‌سوزن شدن در دندان‌ها، لثه‌ها، لب‌ها یا چانه طبیعی در فرد شود.
  • مشکلات سینوس: زمانی که ایمپلنت‌های دندانی قرار داده شده در فک بالا به داخل یکی از حفره‌های سینوسی فرد وارد شود.
ایمپلنت دندان

آنچه باید در طول ایمپلنت انتظار داشته باشید؟!

جراحی ایمپلنت دندان معمولاً یک جراحی سرپایی است که به‌صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و فرد به زمان بهبودی بین دو عمل نیاز دارد. فرایند کاشت ایمپلنت دندان شامل مراحل مختلفی است که عبارت‌اند از:

  • برداشتن دندان آسیب‌دیده
  • آماده‌سازی استخوان فک برای پیوند در صورت نیاز
  • کاشت ایمپلنت دندان
  • رشد و بهبود استخوان
  • قراردادن اباتمنت
  • قراردادن دندان مصنوعی

کل فرایند ممکن است از ابتدا تا انتها چندین ماه طول بکشد. بیشتر آن زمان به درمان و انتظار برای رشد استخوان جدید در فک شما اختصاص دارد. بسته به موقعیت فرد، روش خاص انجام شده یا مواد مورداستفاده، گاهی اوقات می‌توان برخی از مراحل را با هم ترکیب کرد.

زمانی که پیوند استخوان موردنیاز است

اگر استخوان فک فرد به‌اندازه کافی ضخیم نیست یا خیلی نرم است، ممکن است قبل از انجام جراحی ایمپلنت دندان نیاز به پیوند استخوان داشته باشد. این کار به‌این‌علت است که عمل جویدن دهان می‌تواند فشار زیادی بر استخوان شما وارد کند و اگر نتواند از ایمپلنت پشتیبانی کند، جراحی احتمالاً با شکست مواجه شد. پیوند استخوان می‌تواند پایه محکمی را برای ایمپلنت ایجاد کند. درصورتی‌که نیاز به انجام پیوند استخوان داشته باشد، متخصص ایمپلنت دندان به شما اطلاع خواهد داد.

چندین ماده برای پیوند استخوان وجود دارد که می‌توان از آنها برای بازسازی استخوان فک استفاده کرد. گزینه‌های پیوند استخوان شامل پیوند استخوان طبیعی و یا پیوند استخوان مصنوعی (مواد جایگزین استخوان) است که می‌تواند ساختارهای حمایتی را برای رشد استخوان جدید فراهم کند. با پزشک خود در مورد گزینه‌هایی که بهترین کارایی را برای شما دارند صحبت کنید.

ممکن است چندین ماه طول بکشد تا استخوان پیوند شده به‌اندازه کافی برای حمایت از ایمپلنت دندان رشد کند. در برخی موارد، فرد ممکن است فقط به پیوند استخوان جزئی نیاز داشته باشد که می‌تواند هم‌زمان با جراحی ایمپلنت انجام شود. وضعیت استخوان فک تعیین می‌کند که چگونه ادامه دهید.

قراردادن ایمپلنت دندان

در طول جراحی توسط بهترین متخصص ایمپلنت برای قراردادن ایمپلنت دندان، جراح در دهان فرد برشی ایجاد می‌کند و لثه فرد را باز می‌کند و استخوان نمایان می‌شود. سوراخ‌هایی در استخوان که در آن پست فلزی ایمپلنت دندان قرار می‌گیرد ایجاد می‌شود. ازآنجایی‌که پست فلزی به‌عنوان ریشه دندان عمل می‌کند، در عمق استخوان کاشته می‌شود. در این مرحله، فرد همچنان یک شکاف در جایی که دندان خود را ازدست‌داده است خواهد داشت. در صورت نیاز می‌توان پروتز موقت را برای بهبود ظاهر آن قرار داد. افراد می‌توانند این پروتز یا دندان مصنوعی را برای تمیزکردن و هنگام خواب بردارد.

در انتظار رشد استخوان

هنگامی که پست فلزی ایمپلنت در استخوان فک فرد قرار می‌گیرد، استئواینتگریشن (osseointegration-GRAY-shun) شروع می‌شود. در طی این فرایند، استخوان فک رشد می‌کند و با سطح ایمپلنت دندانی یکسان‌سازی می‌شود. این فرایند که می‌تواند چندین ماه طول بکشد، به ایجاد یک‌پایه محکم برای دندان مصنوعی جدید فرد کمک می‌کند. درست همان کاری که ریشه‌ها برای دندان‌های طبیعی فرد انجام می‌دهند.

قراردادن اباتمنت

هنگامی که استئواینتگراسیون کامل شد، ممکن است برای قراردادن اباتمنت – قطعه‌ای که در نهایت تاج در آن قرار می‌گیرد – به جراحی دیگری نیاز داشته باشید. این جراحی جزئی معمولاً با بی‌حسی موضعی در یک محیط سرپایی انجام می‌شود. برای قراردادن اباتمنت:

  • جراح دهان، لثه فرد را مجدداً باز می‌کند تا ایمپلنت دندانی ظاهر شود.
  • اباتمنت به ایمپلنت دندان متصل می‌شود.
  • بافت لثه در مرحله بعدی در اطراف اباتمنت بسته می‌شود.

در برخی موارد، اباتمنت به ستون فلزی ایمپلنت دندان در هنگام کاشت پست متصل می‌شود. این بدان معناست که نیازی به یک مرحله جراحی اضافی نخواهید داشت. با‌این‌حال، ازآنجایی‌که اباتمنت از خط لثه عبور می‌کند، زمانی که دهان خود را باز می‌کنید قابل‌مشاهده است – و تا زمانی که دندانپزشک شما پروتز دندان را کامل نکند، همین‌طور خواهد بود. برخی از افراد ظاهر آن را دوست ندارند و ترجیح می‌دهند اباتمنت را در یک روش جداگانه قرار دهند. پس از قراردادن اباتمنت، لثه‌های فرد باید حدود دوهفته قبل از اینکه تاج دندان را چسباند، بهبود یابد.

دندان جدید خود را انتخاب کنید

هنگامی که لثه‌های فرد بهبود یابد. از این قالب‌ها برای ساختن تاج دندان استفاده می‌شود. تاج دندان را نمی‌توان تا زمانی که استخوان فک فرد به‌اندازه کافی قوی باشد برای استفاده از دندان جدید قرار داد. فرد به کمک متخصص پروتز می‌تواند تاج دندان را انتخاب کند که متحرک، ثابت یا ترکیبی از هر دو باشد.

بعد از عمل ایمپلنت دندان

جراحی ایمپلنت دندان را در یک مرحله یا چند مرحله انجام دهید، برخی از ناراحتی‌های معمول مرتبط با هر نوع جراحی دندان را تجربه خواهید کرد، این عوارض و ناراحتی‌ها شامل:

  • تورم لثه‌ها و صورت فرد
  • کبودی پوست و لثه‌های فرد
  • درد در محل ایمپلنت
  • خونریزی جزئی

ممکن است فرد پس از جراحی ایمپلنت دندان به داروهای مسکن یا آنتی‌بیوتیک نیاز داشته باشد. اگر تورم، ناراحتی یا هر مشکل دیگری در روزهای بعد از جراحی بدتر شد، باید با متخصص ایمپلنت خود تماس بگیرید.

پس از هر مرحله از جراحی، ممکن است نیاز به خوردن غذاهای نرم در حین بهبودی محل جراحی داشته باشید. به طور معمول، جراح از بخیه‌هایی استفاده می‌کند که خود‌به‌خود جذب می‌شوند. اگر بخیه‌های فرد خودبه‌خود بهبود نیابند، پزشک آنها را برمی‌دارد.

‌چرا بهترین متخصص ایمپلنت را انتخاب کنیم؟

برای جراحی ایمپلنت دندان بهتر است بهترین متخصص ایمپلنت را انتخاب نمایید که در زمینه‌های ایمپلنت و جراحی لثه تخصص داشته باشد. متخصص موردنظر و یا بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران فردی است که تجربه زیاد در زمینه ایمپلنت‌های دندانی دارد و می‌تواند مراقبت‌ها و جراحی سطح بالا در زمینه ایمپلنت را انجام دهد.

ویژگی‌های بهترین متخصص ایمپلنت چیست؟

در مجموع ویژگی‌هایی که یک متخصص ایمپلنت دندان باید داشته باشد به شرح زیر است:

متخصص ایمپلنت می‌تواند خطر عوارض را کاهش دهد

لازم است بدانید که ایجاد عوارض به دانش و تجربیات حرفه‌ای دندانپزشک وابسته است. و انتخاب بهترین متخصص دندانپزشکی می‌تواند به کاهش عوارض فرد کمک کند.

متخصص ایمپلنت می‌تواند بیماری لثه را بهتر مدیریت کند

متخصص ایمپلنت ویژگی بیماری‌ها و عفونت‌های دهان و لثه و نحوه درمان را آموخته است.

آیا بهترین متخصص ایمپلنت بورد تخصصی در زمینه ایمپلنت دندان دارد؟

تمامی پزشکان بعد از گذراندن دوره دندانپزشکی عمومی می‌توانند در زمینه ایمپلنت دندان کار کنند. اما لازم است بدانید که بهترین متخصص ایمپلنت دندان باید علاوه بر اینکه در زمینه دندانپزشکی عمومی (6 ساله) تحصیلات داشته باشد باید دوره‌هایی را در خصوص مهارت‌های جراحی، اطلاعات در مورد بیماری‌های لثه و جراحی لثه و به‌خصوص ایمپلنت دندان کسب کند. در دوره‌های تخصصی دندانپزشکی، دندانپزشک به رعایت استانداردهای بالا، آموزش و عملکرد در سطح عالی نیاز دارد.

متخصص ایمپلنت دندان بعد از گذراندن دوره عمومی و بعد از آن با قبول شدن در رشته تخصصی جراحی فک و صورت و تخصص پروتز (برای مراحل جراحی و پروتز ایمپلنت) به مدت ۳ تا ۵ سال منظم در دانشگاه معتبر دوره مربوط را گذرانده باشد. و همچنین در امتحانات بورد که بعد از اتمام دوره گرفته می‌شود، قبول شده باشد که در دوره تخصص کلی بیماران مختلف را درمان می‌کند. و به تجربه بالایی در درمان بیماران ایمپلنت دندان می‌رسد.

مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید یک متخصص ایمپلنت در غرب تهران داشته باشد؟

تجربه و مهارت کافی و گرفتن بهترین تصمیم در زمینه ایمپلنت دندان از مهم‌ترین ویژگی‌های یک متخصص است. متخصصان خبره به‌خوبی راهنمایی‌های لازم جهت انجام این جراحی را در اختیار بیمار قرار خواهند داد.

حرف آخر

بهداشت دهان و دندان را به‌خوبی رعایت کنید. درست مانند دندان‌های طبیعی خود، ایمپلنت‌ها، دندان‌های مصنوعی و بافت لثه را تمیز نگه دارید. مسواک‌های طراحی شده ویژه می‌توانند به تمیزکردن گوشه‌ها و برآمدگی‌های اطراف دندان‌ها، لثه‌ها و پایه‌های فلزی کمک کنند.

به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. برای اطمینان از سلامت و عملکرد مناسب ایمپلنت‌های خود، معاینات دندانپزشکی و توصیه‌های مربوط به تمیزکردن حرفه‌ای را دنبال نمایید.

از عادات مضر خودداری کنید. اقلام سفت مانند یخ و آب‌نبات‌های سفت را نجوید که می‌توانند تاج یا دندان‌های طبیعی فرد را بشکنند. از تنباکو و محصولات کافئین‌دار که باعث لکه‌دار شدن دندان‌ها می‌شود، خودداری کنید. اگر دندان‌قروچه می‌کنید بهتر است آن را درمان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

کلیک کنید.
تماس آنلاین از طریق واتس اپ با مطب
کلینیک دکتر غزال آرش راد با مشاوره آنلاین در زمینه ایمپلنت، کامپوزیت دندان و لمینت دندان.