بستن فاصله بین دندانی دیاستم با کامپوزیت

بستن فاصله بین دندانی یکی از دلایل رایجی است که افراد به خاطر آن به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنند. فاصله بین دندانها معمولا باعث می شود که زیبایی و جذابیت لبخند کمتر شود. در صورتی که که فاصله بین دندانها کم باشد می توان این فاصله را با ترمیم کامپوزیت پر کرد. اگر این فاصله زیاد باشد از ونیر کامپوزیت استفاده میتوان استفاده کرد. بدین ترتیب که کل سطح دندان را با کامپوزیت می پوشانیم. کامپوزیت با این روش فاصله بین دندانها را نیز پر میکند.

بستن فاصله بین دندانی

بستن فاصله بین دندانی

دیاستم یا فاصله بین دندانی همانند بسیاری از مسائل دیگر طرح درمانهای مختلفی دارد. میزان فاصله بین دندانی و تعداد دندانهایی که با هم فاصله دارند از عوامل تعیین کننده طرح درمان هستند.

  • در صورتیکه فاصله کم یا متوسط باشد و فقط از یک طرف دندان باشد، فقط با اضافه کردن کامپوزیت به آن سطح دندان درمان میشود.
  • در صورتیکه دیاستم از دو طرف دندان باشد، یعنی نیاز به افزایش کامپوزیت به دو طرف دندان باشد و یا اینکه دیاستم جنرالیزه باشد، یا به اصطلاح تعداد دندانهای بیشتری را درگیر کند، در این صورت با توجه به شرایط موجود معمولااز ونیر(لمینیت) کامپوزیتی و گاهی از لمینیت سرامیکی استفاده می شود.

قبل تصمیم نوع درمان تفاوت های لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیتی را بررسی کنید. یا برای بررسی خلاصه قیمت هر واحد ونیر کامپوزیت را با قیمت هر واحد لمینت سرامیکی مقایسه کنید. توضیح: ونیر کامپوزیتی یعنی کامپوزیت فقط به دو طرف دندان اضافه نمی شود بلکه کل سطح بیرونی دندان پوشانده می شود.

بستن فاصله بین دندانی با کامپوزیت

وقتی میان دو یا چند دندان فاصله وجود داشته باشد، دندانپزشک ها این مشکل را به عنوان فاصله دندان یا شکاف میان دندان ها می شناسد. فاصله میان دندان ها گاهی می توانند باعث دردسر شوند. شاید بیمار از ظاهر آنها خوشش نیاید یا اینکه غذا در آنها گیر کند و باعث بیماری لثه ای شود. فاصله میان دندان ها می تواند باعث به وجود فضاهای خالی میان دندان و لثه شود که خوراکی در آنها گیر می کند. این مسئله می تواند باعث حساسیت و درد لثه شود. و به مرور بیماری لثه ایجاد خواهد شد. خوشبختانه می توان این فاصله ها را برطرف کرد.

چندین درمان برای فاصله میان دندان ها وجود دارد. برطرف کردن آنها می تواند برای ظاهر لبخند و سلامت شخص سودمند باشد. بجز ارتودنسی، شکاف میان دندان ها را می توان با روش هایی مانند کامپوزیت برطرف کرد. فاصله زیاد بین دندانها را می توان با ایمپلنت یا اوردنچر برطرف کرد.

انواع دیاستم دندان

  • فاصله میان دندان های کناری و جلو
  • بین اطراف دندان های نیش
  • فاصله بین دندان های جلو و یا تمام دندان ها

دلایل دیاستم

فاصله میان دو دندان با نام دیاستم شناخته می شود. این فاصله ها معمولا بین دو دندان جلو وجود دارد. اما می توانند در بین تمام دندان ها ظاهر شوند و دلایل بسیاری برای فاصله میان دندان ها وجود دارد. حتی اگر فاصله میان دندان از لحاظ ظاهری برای شخص مشکلی نداشته باشند، بهتر است که یک دندانپزشک دیاستم ها را بررسی کرده تا از عدم وجود بیماری لثه ای جدی اطمینان حاصل کند. دیاستم تراز دندان ها را از بین میبرد و شخص ناخوداگاه ممکن است زبان یا لثه خود را گاز بگیرد. این مشکل باعث آسیب به دندان میشود. دیاستم مشکلات زیر را ایجاد میکند:

اندازه دندان به نسبت استخوان فک

  • اگر اندازه دندان های فرد به نسبت استخوان فک کوچک باشد، می تواند باعث ایجاد فاصله بین دندان ها شود.
  • اندازه استخوان فک و دندان می تواند ژنتیکی باشد. ژنتیک می تواند یکی از دلایل دیاستم در خانواده ها باشد.

دندان ریخته یا کوچک

دندانهای ریخته و یا کوچکتر از بقیه باعث به وجود آمدن دیاستم میشود. این امر معمولا شامل دندان های پیشین بالایی می شوند. اگر  دندان های دو طرف دندان های جلویی فوقانی افتاده باشند یا نسبتا کوچک باشند، بین دندانها فاصله به وجود می آید.

مهار لبی بزرگ

مهار لبی بافتی است که از داخل لب بالایی به لثه بالای دندان های جلو متصل می شود. اگر این بافت بیش از حد بزرگ باشد، می تواند باعث ایجاد فاصله میان این دندان ها شود

بیماری لثه

جابجایی دندان یکی از نشانه های معمول بیماری لثه است. در افرادی که دچار بیماری لثه هستند، تورم باعث آسیب استخوان هایی می شود که دندان ها را در خود جای می دهند. بیماری لثه در نهایت باعث شلی دندان ها و ایجاد فاصله بین شان می شود.

عکس العمل قورت دادن نادرست

وقتی این کار به درستی انجام می شود، زبان به سقف دهان می چسبد. برخی افراد در زمان بلع، بجای کمک از زبان به دندان جلو فشار وارد میکنند. با گذشت زمان، این فشار مکرر به دندان های جلو دندان ها را از هم جدا میکند. در نتیجه فاصله ایجاد میشود.

عادت

مکیدن انگشت شست یا لب، بیرون دادن زبان و عادات مشابه می توانند به دندان های جلو فشار وارد کنند. این فشار باعث ایجاد فاصله در آنها میشود.

افتادن دندان های شیری

با ریختن دندان های شیری ممکن است دیاستم های موقت در کودکان به وجود آید. معمولا با در آمدن دندان های دائمی این فاصله ها از بین می روند. دندانپزشکان این فاصله را به عنوان بخشی از رشد طبیعی کودکان می شناسند. معمولا درمان در چنین مواردی لازم نیست. تحقیقات نشان می دهد که دیاستم در دو سوم کودکانی که تنها دندان های پیش مرکزی را درآورده اند، دندان های پیش مرکزی دندان های تختی هستند (که در قسمت فوقانی و جلوی فک بالاست) دیده می شود.

زمان مراجعه به دندانپزشک

بیماران تنها زمانی باید به  دندانپزشک مراجعه کنند که دیاستم خود یا کودکشان باعث نگرانی شود. پیشنهاد می شود که تمام کودکان تا سن هفت سالگی برای ارزیابی به پزشک ارتودنتیست مراجعه کنند. دندان پزشک یا ارتودنتیست می تواند دلیل لازم را شناسایی کند و در صورت نیاز پروسه درمانی مناسب را پیشنهاد دهد.

روش های بستن فاصله بین دندانی دیاستم

ممکن است که درمان دیاستم ضروری نباشد. مخصوصا اگر فاصله میان دندان ها بخاطر تفاوت اندازه، استخوان فک یا ریختن دندان های شیری باشد. اگر درمان الزامی نباشد، اما بیمار قصد داشته باشد به دلایل ظاهری فاصله میان دندان ها را پر کند، دندان پزشک می تواند بهترین روش را معرفی کند. در بخش زیر چند روش بستن فاصله بین دندانی را مشاهده خواهید کرد:

ارتودنسی

درمان های مدرن ارتودنسی معمولا برای جابجایی دندان هایی استفاده می شود که کج یا بیش از حد به هم نزدیک هستند. بستن فاصله میان دندانی میتواند مشکلات مربوط به گاز گرفتن را از بین ببرد. بعضی از گزینه های تاثیرگذار به منظور برطرف کردن فاصله میان دندان را برایتان خواهیم گفت:

  • براکت لینگوالی: در بخش داخلی دندان ها قرار می گیرد. به تاثیرگذاری براکت های نرمال هستند.
  • براکت های نرمال دارای بهترین تاثیرگذاری هستند. انتخاب فرد به ترجیح و بودجه بستگی دارد. و نتیجه آنها یکسان است. نسخه های فلزی سنتی کمتر از گذشته نمایان می شوند و بخش پلاستیکی قابل جایگزینی آنها برای کودکان را می توان با بخش های پلاستیکی رنگی عوض کرد. سیم های سرامیکی همرنگ دندان ها را می توان به همراه براکت های شفافی استفاده کرد که تقریبا نامرئی به نظر می رسند.
  • ارتودنسی نامرئی با سیستم جدا شدنی راه حلی سریع، امن و تاثیرگذار برای جهت دهی ملایم دندان های جلو به موقعیت ایده ال است. سیم های شفاف ارتودنسی، مانند رتودنسی نامرئی (Invisalign)، به صورت فزاینده ای بین بیماران بزرگسالی که درمان ارتودنتیک محتاطانه را ترجیح می دهند، طرفدار پیدا کرده است.

ارتودنسی نامرئی

سیم کشی ارتودنسی نامرئی برای درمان فاصله بین دندان استفاده میشود. همچنین دندان های کج نیز با این روش قابل درمان است. با اینکه فاصله های کم می توانند با استفاده از باندینگ و ونیر برطرف شوند، بیمار باید برای برطرف کردن فاصله های بزرگ از ارتودنسی نامرئی استفاده کند. ارتودنسی نامردی از براکت هایی استفاده می کنند که به چشم نمی آیند. آنها گرانقیمت هستند. اما از براکت های سنتی ارزانترند. یکی دیگر از کاربردهای ارتودنسی نامرئی بستن فاصله بین دندانی است.

باندینگ دندانی

اگر بیماری قصد بستن فاصله بین دندانی را داشته باشد، میتواند از باندینگ استفاده کند. در روش باندینگ رزینی به رنگ دندان روی دندان بیمار قرار میگیرد. سپس با استفاده از نور خاصی سخت می شود. باندینگ برای درمان دندان لب پر نیز استفاده میشود. با اینکه مواد باندینگ دندان تا حدی ضد لکه هستند، مقاومتی به تاج دندان مصنوعی نشان نمی دهند.

 ونیر و تاج مصنوعی

ونیر چینی به لایه نازکی اشاره می کند که می تواند به بخش جلویی دندان بیمار متصل شود. هرچند، دندانپزشک قبل از وصل کردن ونیر بخش کوچکی از مینای دندان را جدا می کند. از طرف دیگر، تاج های دندانپزشکی طوری طراحی میشوند که به راحتی روی دندان جای بگیرد. تاج باید صدمه حاصل از ضربه یا خرابی را برطرف کند.

اوردنچر

دندان مصنوعی جایگزینی برای دندان است و می تواند جایگزین بخشی از دندان ها یا تمام آنها باشد. اوردنچر جایگزین دندان است. اطلاعات بیشتر در این زمینه را میتوانید اینجا بخوانید: اوردنچر برپایه ایمپلنت (کاشت دندان)

ایمپلنت برای بستن فاصله بین دندانی

ایمپلنت های دندانی می توانند متحرک یا ثابت باشند که کاملا شبیه به دندان های طبیعی فرد هستند. اگر فاصله میان دندان ها به اندازه یک دندان کامل باشد، بیمار باید از ایمپلنت استفاده کند. پزشک مینای مصنوعی دندان را در لثه یا استخوان جای میدهد.

جراحی

وقتی دیاستم به دلیل مهار لبی به وجود میاید، ممکن است دندانپزشک مهاربرداری را توصیه کند. پروسه ای برای برداشتن بافت اضافه. سپس ممکن است که نوجوانان یا بزرگسالان برای برطرف کردن فاصله به ارتودنسی یا درمان دیگری احتیاج پیدا کنند. گذشت زمان در کودکان کم سن، این فاصله را میبندد.

درمان بیماری لثه

بیماری لثه میتواند باعث عفونت شود. عفونت نیز دندان شما را از بین خواهد برد. درمان می تواند شامل تغییر مقیاس برای برداشتن بخشی از دندان از لثه ها شود. تغییر مقیاس همچنین باکتری های باعث عفونت را از بین می برد. به علاوه، آنتی بیوتیک های موضعی یا دهانی هم می توانند سودمند باشند.

در چندین مورد، جراحی می تواند برای برداشتن باره دندان عمیق از لثه ها لازم باشد. وقتی لثه ها دوباره سلامت خود را به دست آوردند، ممکن است که دندانپزشک از یکی از درمان های بالا برای دیاستم استفاده کند.

پیشگیری

جلوگیری از تمام موارد دیاستم ممکن نیست. هرچند، اگر بیماری لثه یا عادات دلیل دیاستم باشند. رعایت بهداشت دهان می تواند مفید باشد، مانند:

  • استفاده از مسواک
  • نخ دندان
  • مراجعه مرتب به دندان پزشک برای معاینه و تمیز کردن دندان
  • دوری از مکیدن انگشت شست و کمک به کودکان برای دوری کردن از این عادت
  • تصحیح عادت بد قورت دادن

ترجمه

72 دیدگاه. Leave new

  • سلام.من دندونای فک بالا و پایینم هر کدوم شش تا فاصله داره که فاصلشون تقریبا زیاده بنظرتون ارتودنسی بهتره یا کامپوزیت و اینکه هزینه شون حدودا چقدر میشه،ممنون میشم از پاسخگوییتون

    پاسخ
  • علیرضا
    2022-07-29 6:24 ب.ظ

    سلام و وقت بخیر
    خیلی ممنون از مطلب کاربردی تون.
    خواستم بپرسم که فاصله‌ی بین دوتا دندان می تونه موجب این بشه که فرد در تلفظ سین و شین به مشکل بخوره؟
    یعنی با حل کردن فاصله‌ی دندان این مشکل حل میشه؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر میتونه باعث بشه ولی اینکه فاصله از بین بره و مشکل برطرف شه، باید بررسی شه، قطعا قابل پیشبینی نیس، یعنی معلوم نیس که حتما به خاطر فاصله این مشکل ایجاد شده باشه

      پاسخ
  • سلام خسته نباشین من بین دوتا دندون جلویی بالام یکم فاصله وجود داره تقریبا 1 میلی متر
    با چه روشی میشه اون فاصله رو از بین برد؟با کامپوزیت میشه؟ و اینکه میشه بگید هزینش چقدر میشه

    پاسخ
  • سلام؛ من دندونام رو ۳ سال پیش کامپوزیت کرده بودم و الان برداشتم کامپوزیت‌هام رو. میخواستم ببینم با ارتودنسی فاصله به وجود اومده درست میشه؟

    پاسخ
  • مهراده
    2021-09-12 7:02 ب.ظ

    سلام. خسته نباشید. من جراحی لثه انجام دادم. الان دندانم زرد شده بخصوص دندانهای پایین. قبل از جراحی اینطور نمیشدن. بدلیل جراحی بین دو دندان جلو فاصله افتاده. با کامپوزیت درست میشه.

    پاسخ
    • سلام ممنون، باید وضعیت دندونتون رو ببینیم تا بتونیم نظر بدیم. زردیش احتمالا به خاطر دهانشویه ای ه که بعد از جراحی میدن. اگر برساژ شه احتمالا درست میشه

      پاسخ
  • سلام اگه دندان افتاده باشه میشع کامپوزیت کردسپاسگزارم

    پاسخ
    • dr.ghazal arashrad
      2021-01-03 5:57 ق.ظ

      سلام، نه. کامپوزیت رو دندون قرار میگیره. اگر دندان افتاده باشه، نمیشه کامپوزیت کرد، چون دندونی وجود نداره که روش کامپوزیت قرار بگیره

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    من دوتا از دندون هام فاصله دارن بقیه مرتب هستن واسه از بین بردن فاصله دوتا دندون باید ارتدونسی بشه یا کامپزیت؟
    کامپزیت درآینده بعد چن سال باعث مشکل یا خرابی نمیشه ؟نیاز به تعویزش نیس؟اگه میشه قیمت هم بگین

    پاسخ
    • سلام، اول که باید ویزیت شین، که مشخص شه اصلا با چه طرح درمانی قابل بستن هست،
      فقط کامپوزیت ونیر
      ارتودونسی و کامپوزیت ونیر

      درنتیجه هزینه به طرح درمان بستگی داره.
      هزینه کامپوزیت ونیر هم به میزان فاصله ای که باید بسته شه بستگی داره
      بله ممکنه بعد از چند سال نیاز به تعویض داشته باشه

      پاسخ
  • سلام دندانهای من چندبار ترمیم شدن(پر شدن) الان هم چند دندان خراب دارم و ۵دندان رو کشیدم و جاش ۲تا شون رو چسبوندم الان میتونم کامپوزیت کنم؟؟ البته یه دندون جلو در فک پایین کج به سمت بیرون هست طوری که حدود ۱۵درصد روی دندان دیگه قرار گرفته

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    من فقط دندونام فاصله دارن ولی ردیف هستن با کامپوزیت میشه درستش کرد؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    ببخشید من پارسال 6 واحد از دندون های نیشم رو چون فاصله داشتن لمینیت کردم و از لمینیتم راضی نیستم و میکنن و چند بار هم شکستن،شما می تونید کمکم کنید و اینکه قیمت هر واحد لمینیت زیر کونیای چقدر هست؟

    پاسخ
    • سلام، لمینیت بهتره زیرکونیا نباشه. باید تشریف بیارید، ببینیم دندوناتون در چه وضعیتی هستن و چه درمانی میشه انجام داد

      پاسخ
  • با سلام
    دکتر من کلینیک رازی همدان ۳تا دندان جلوی فکم رو کامپوزیت ونیز کردم ۴۵۰ هزار تومان گرفت . به نظر شما زیاد دادم؟
    بعد این که دوتا دندان ۶ و ۷ چپم رو ترمیم کردم ولی هنوز درد داره؟ چیکار کنم

    پاسخ
  • سلام من دندان های فاصله دار دارم اما آنها رو ارتودنسی کردم و از درد اذیت میشم و زمان زیادی طول میکشه که با ارتودنسی درست شه . میخواستم بدونم میتونم این ارتودنسی رو در بیارم و کاره دیگه ای برای بستن فاصله ها بکنم ؟!

    پاسخ
    • سلام باید تشریف بیارین برای معاینه، میزان فاصله، اندازه دندانها و عوامل دیگه در تصمیم گیری برای طرح درمان تاثیر کذارند.

      پاسخ
  • م.شفیعی
    2020-05-19 10:18 ب.ظ

    سلام.سوام اینه که من در قسمت بالا و جلو دوتا دندان کم دارم و دندان هام فاصله داره.آیا با این روش ونیر کامپوزیت درست میشه یا حتما باید ایمپلنت انجام بدم
    با تشکر

    پاسخ
    • سلام، حتما حتما باید ببینیم تا بتونیم طرح درمان بدیم، عوامل مختلف از جمله میزان فاصله، اندازه دندانها و … در طرح درمان تاثیر دارد.

      پاسخ
      • سلام من فقط دو دندان جلویی فاصله داره بقیه مرتب هستن و مشکلی ندارن برای از بین بردن فاصله این دندان چه روشی مناسب است؟

      • سلام، باید معاینه شید، فاکتورهای زیادی از جمله میزان فاصله و‌سایز دندان مهم هستن.

  • بانورضایی
    2020-04-25 6:54 ب.ظ

    سلام من دندونم خیلی فاصله داره طوری که یه دندون دیگه جا میشه مابینش چتور میتونم اینو برطرف کنم رفتم دکتر میگن سیمکشی نمیشه فاصلش زیاده

    پاسخ
    • سلام بدون معاینه و رادیوگرافی نمیشه گفت. حتما باید به صورت کلینیکی ببینیم

      پاسخ
  • سلام جناب دکتر وقت بخیر
    من ده سال پیش کمپوزیت کردم دندونمو تراشید روی دندان رو مثل گچ کمپوزیت کرد و درست کرد الان رنگش یکم بد رنگ شده ممکنه باز رنگش رو درست کرد یکمم نازک شده بنظرتون حدودا چقد هزینه میشه؟

    پاسخ
    • مدیر وب سایت
      2019-09-06 7:49 ب.ظ

      سلام، حتما باید رادیوگرافیش رو ببینیم. و معاینه شید. آیا درمان ریشه شده یا نه؟ چون اگر شده باشه احتمالا کامپوزیت دیگه جواب نده. ولی کلا قیمت هر کامپوزیت ونیر ۸۰۰۰۰۰ تومان هست.

      پاسخ
      • بانورضایی
        2020-04-25 6:56 ب.ظ

        کامپوزیتونیر چه جوریه یعنی برای هر دندون ۸۰۰تومن،؟؟

      • سلام. بله برای هر دندان ۸۰۰۰۰۰ کامپوزیت ونیر

    • م.شفیعی
      2020-05-19 10:28 ب.ظ

      سلام.سوام اینه که من در قسمت بالا و جلو دوتا دندان کم دارم و دندان هام فاصله داره.آیا با این روش ونیر کامپوزیت درست میشه یا حتما باید ایمپلنت انجام بدم
      با تشکر

      پاسخ
      • سلام، حتما حتما باید ببینیم تا بتونیم طرح درمان بدیم، عوامل مختلف از جمله میزان فاصله، اندازه دندانها و … در طرح درمان تاثیر دارد.

    • سلام اگه دندان افتاده باشه میشع کامپوزیت کردسپاسگزارم

      پاسخ
      • dr.ghazal arashrad
        2021-01-03 5:57 ق.ظ

        سلام، نه. کامپوزیت رو دندون قرار میگیره. اگر دندان افتاده باشه، نمیشه کامپوزیت کرد، چون دندونی وجود نداره که روش کامپوزیت قرار بگیره

      • سلام
        دندون جلو فک بالای من حرکت کرده و کنارش به اندازه یه دندون فاصله افتاده اگه بخام کامپوزیت کنم چون خالیه امکانش هست ؟؟؟
        یا اینکه نمیشه

      • سلام حتما باید معاینه شید، اولا علت حرکت دندان مشخص شه و ثانیا میزان فاصله رو ببینیم

  • سعید شفیعی
    2018-11-24 8:51 ق.ظ

    سلام خسته نباشید الان در سال ۹۷ قیمت ونیرکامپوزیت چند هست حدود قیمت رو هم اعلام کنید ممنون میشم

    پاسخ
  • سلام من فکر می کنم که سایز دندون هام نسبت به اندازه ی فکم کوچیکه. چکار باید بکنم ؟؟؟

    پاسخ
    • غزال آرش راد
      2018-11-26 9:39 ب.ظ

      سلام، بدون معاینه و دیدن رادیوگرافی نمیشه طرح درمان داد

      پاسخ
      • سلام و خسته نباشید
        فاصله بین دندونارو میشه با روکش زیر کونیا پر کرد؟

      • سلام، ممنون. بستگی به فاصله دندانها داره، با توجه به فاصله طرح درمانهای متفاوتی وجود دارد. در صورت وجود امکان بسته شدن ممکن است از کامپوزیت ونیر ودر صورت لزوم‌روکش زیرکونیا استفاده بشه، ولی در صورت عدم‌امکان، ممکن است ابتدا نیاز به ارتودنسی باشه.
        همونطور که گفته شد بستگی به فاصله دندانها داره
        در صورت تمایل میتوانید عکس دندان ها رو به تلگرام ۰۹۰۳۱۲۲۴۰۱۲ ارسال کنید تا مورد بررسی قرار بگیره

    • غزال آرش راد
      2018-11-26 10:18 ب.ظ

      سلام، باید معاینه شید تا بشه طرح درمان داد

      پاسخ
  • سلام جناب دکترخسته نباشید.من دندان های نیش بزرگی دارم .میخواستم ببینم میشه این دندان های نیش روکشید یانه؟موقع خندیدن مجبورم پنهانشون کنم.وقتی که کشیدم آیامیشه تویکی دوجلسه دندان هاروبهم نزدیک کرد وفاصله بینشون روازبین برد یاباارتودنسی یاچیزهای دیگه میشه این فاصله روازبین برد.درضمن میخواستم لمینت انجام بدم مشکلی که پیش نمیاد؟

    پاسخ
    • غزال آرش راد
      2018-11-26 9:46 ب.ظ

      سلام، حتما باید معاینه شید و رادیوگرافی داشته باشید

      پاسخ
  • با سلام و تشکر از اطلاعات خودتون
    میخواستم بپرسم منکه دندانهام مرتب هست و دیاستم ندارن فقط یه کمی زرد هستن و دو تا دندان جلویی فک بالا شیار روشون افتاده کدامیک ازاین روشها کلربردیتر ومفیدتر هست؟

    پاسخ
    • غزال آرش راد
      2018-11-26 9:52 ب.ظ

      سلام، کامپوزیت ونیر

      پاسخ
      • سلام من فقط دو دندان جلوییم 3میلی متر فاصله داره وبقیه دندون هام مرتب هستن ومیخواستم بدونم چه روشی پیشنهاد میکنید لزوما میخوام .خیلی سریع مشکلم حل بشه وزیاد طول نکشه وهزینه اش را هم لطفا دکز کنید.

      • dr.ghazal arashrad
        2021-01-24 6:26 ق.ظ

        سلام، باید ویزیت شید، طول و عرض همون دندونها و دندونهای مجاور خیلی در طرح درمان موثره، بدون دیدن هیچ جوابی نمیشه داد

      • علی رضا مرادی
        2022-12-08 3:26 ب.ظ

        سلام خانوم دکتر خسته نباشید من دندون های جلوم فاصله دارن میشه شماره واتساپ بدید اونجا عکس دندون هامو بفرستم ببنید میشه با کامپوزیت درست بشه یا نه باید کارهای دیگری انجام بده

      • سلام و وقت بخیر. شماره واتس اپ مطب: ۰۹۳۶۵۳۳۷۳۰۴

  • سلام ببخشید روکش دندان شماره ۵پایین چقدر میشه ودر چند جلسه طول میکشه؟

    پاسخ
  • سلام خانم دکترآرش راد
    فاصله دندان های من ۷ میلیمتر یا بیشتر است. امکان اینکه فاصله بسته بشه هست؟
    لطف میکنید هزینه اش را هم بگویید.؟

    پاسخ
    • غزال آرش راد
      2018-11-26 10:11 ب.ظ

      سلام حتما باید معاینه شید

      پاسخ
      • سلام من بیماری لثه داشتم بعد جراحی یه قسمتایی از لثه پسرفت کرد الان برای پر کردن فاصله ی دندانی ایجاد شده میتونم کامپوزیت کنم ؟

      • سلام، معمولا خیلی خوب نمیشه و ممکنه باعث مشکلات بیشتر لثه ای بشه

  • بهارك محسني
    2016-08-29 12:34 ب.ظ

    خیلی کارتون عالیه . هزینه بستن این فاصله ها چند میشه و طی چند جلسه انجام میشه ؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر. ببخشید دوتا سوال داشتم یکی اینکه کنظور از هرواحد یعنی هر فاصله یا چی؟ بعدی اینکه ونیر به دندون آسیب نمیزنه؟

      پاسخ
      • غزال آرش راد
        2018-11-26 10:10 ب.ظ

        سلام، هر واحد یعنی هر دندان. نه آسیبی نمیزنه.

      • سلام من فاصله بین دو ت دندان جلوم یکم زیاده میخاستم بپرسم با ارتودنسی میش فاصله رو از بین برد؟

      • سلام و و قت بخیر. متاسفانه بدون دیدن نمیشه نظر خاصی داد. با شماره واتس اپ مطب در تماس باشید. عکس دندوناتون رو با توضیحات ارسال کنید تا مشاوره بگیرین

      • من بین دندونم خیلی فاصله است کامپوزیت بهتره یا ارتودنسی!

      • باید ویزیت شین تا بتونیم طرح درمان بدیم

      • سلام من فقط دو دندان جلوییم 3میلی متر فاصله داره وبقیه دندون هام مرتب هستن ومیخواستم بدونم چه روشی پیشنهاد میکنید لزوما میخوام .خیلی سریع مشکلم حل بشه وزیاد طول نکشه وهزینه اش را هم لطفا دکز کنید.

      • dr.ghazal arashrad
        2021-01-24 6:26 ق.ظ

        سلام، باید ویزیت شید، طول و عرض همون دندونها و دندونهای مجاور خیلی در طرح درمان موثره، بدون دیدن هیچ جوابی نمیشه داد

    • سلام من دندون هام نزدیک سه میلی متر فاصله داره ومیخوام از روش ارتودنسی استفاده نکنم بخاطر سیم های فلزیش و بقیه دندون های مجاورش هم سالم و صاف هستن وفقط دندون جلوییم فاصله داره میخواستم بدونم ونیر کامپوزیت میشه و قیمتش چقدر هست
      ممنون.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

کلیک کنید.
تماس آنلاین از طریق واتس اپ با مطب
کلینیک دکتر غزال آرش راد با مشاوره آنلاین در زمینه ایمپلنت، کامپوزیت دندان و لمینت دندان.