اصلاح طرح لبخند – جزییات و گالری عکس لبخندهای اصلاح شده

اصلاح طرح لبخند به بررسی نظم دندانها، فرم، رنگ و طول آنها میپردازد. برای داشتن یک لبخند زیبا پزشک متخصص نسبت بین این موارد را بررسی می کند و در مرحله بعد طراحی و اصلاح لبخند را بر روی دندانهایتان انجام می دهد. لبخند زیبا به نحوه قرارگیری دندانهای دو فک و ترکیب آنها وابسته است.

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند چیست؟

پاسخ به ااین سوال که چگونه می توان این زیبایی را به دست آورد، در افراد مختلف متفاوت است. به طور مثال، فردی که دندانی یا دندانهایی را از دست داده ابتدا باید تحت درمان ایمپلنت قرار بگیرد. فردی که تخریب زیادی در دندانهایش ایجاد شده توسط روکش زیرکونیا ابتدا باید درمان شود. در نامنظمی های شدید نیاز به ارتودنسی و اگر ناهنجاری شدید فکی وجود داشته باشد نیاز به ارتوسرجری است. اگر طول دندان کوتاه باشد با جراحی افزایش طول تاج میتوان به نتیجه دلخواه رسید.

در صورتی که نامنظمی دندان های افراد متوسط باشد، نیاز به لمینت سرامیکی است. گاه بیمارانی به ما مراجعه میکنند که برای تغییر فرم و رنگ نیاز به تراش زیادی ندارند. در این صورت میتوان از ونیر کامپوزیت برای اصلاح طرح لبخندشان به نتیجه مطلوب رسید.

این درمانها ممکن است به صورت ترکیبی برای فردی مورد نیاز باشد. به طور مثال ترکیب ایمپلنت و روکش زیرکونیا و لمینیت، یا مثلا لمینیت کامپوزیتی یا سرامیکی پس از ارتودنسی و یا حتی ارتوسرجری، در درمانهای لمینیتی و یا روکش ممکن است همزمان نیاز به جراحی افزایش طول تاج (یا به طور مصطلح لیفت لثه) جهت بلندتر شدن دندانها یا leveling لثه باشد. در نتیجه اصلاح طرح لبخند منحصر به درمان خاصی نمی باشد و می تواند شامل یک نوع درمان و یا ترکیبی از درمانها باشد.

در بدست آوردن یک لبخند زیبا و جذاب ممکن است نیاز به تخصصهای مختلفی باشد و نمی توان اصلاح طرح لبخند را درمانی ساده انگاشت.

شش رویه اصلی اصلاح طرح لبخند

لبخند شما بهترین روش برای آشنا شدن با دیگران است. اما قابل درک است که بعضی افراد از وضعیت دندان های خود راضی نیستند و به اصلاح زیبا گرایانه روی می آورند. هر شخصی می تواند دلیل متفاوتی برای تغییر ظاهر دندان های خود داشته باشد. دندان های لب پریده، تراز نبودن یا دندان های در حال زرد شدن تنها چند مثال برای گرایش به اصلاح وضعیت لبخند هستند.

اگر نمی دانید که از کجا شروع کنید، مشکلی وجود ندارد. شما میتوانید با مراجعه به یک پزشک متخصص درباره دندان های خود مشورت بگیرید. تا جای ممکن درباره درمان، هزینه و فاکتورهایی که می توانند بر راه حل مورد علاقه شما تاثیر بگذارند فکر کنید و سوال بپرسید. در بخش زیر 5 رویه پرطرفدار اصلاح طرح لبخند و مشکلاتی ممکن است با آنها روبرو باشید را مطرح می کنیم.

باندینگ دندان

این رویه می توان بد رنگی، ترک یا پریدگی های کوچک دندان را رفع کند. همچنین قادر است اندازه دندان را تغییر دهد. بنابراین می توانید از این رویه برای بلندتر کردن دندان هایی که از باقی دندان ها کوچکتر هستند، استفاده کنید. در این روش دندانپزشک نوعی رزین را با رنگ دندان های طبیعی بیمار را مخلوط میکند. سپس سطح دندان را برای رویه باندینگ ناهموار می کند. در مرحله بعدی پزشک رزین به دندان میچسباند. سپس آنرا به صورتی شکل می دهد که با دیگر دندان ها هماهنگ شود و ظاهری زیبا به لبخند ببخشد. زمان باندینگ دندان از نیم ساعت تا یک ساعت به طول می انجامد و اگر به بیحس کننده موضعی احتیاجی نداشته باشید، بلافاصله می توانید به فعالیت های روزمره خود برگردید.

کامپوزیت دندان

ونیر کامپوزیت

ونیر روشی برای ترمیم دندان های ترک دار و لب پریده است. اگر دندان های شما بلندی یا قطر متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته باشند. همچنین ونیرها می توانند برای تناسب اندازه تمام دندان ها استفاده شوند. ونیر کامپوزیت در واقع لایه بیرونی از جنس رزین یا چینی است. پزشک متخصص ونیرکامپوزیت را روی دندان با مواد مخصوص میچسباند.

شما می توانید از ونیر برای تغیییر چند یا یک دندان استفاده کنید. لمینت دندان معمولا مستلزم جراحی هستند و به بیحسی موضعی نیاز دارند. در این رویه، دندان پزشک دندان را کوچک میکند و شاید بخشی از مینای دندان را بردارد. نتیجه این رویه بازگشت ناپذیر است، بنابراین وقتی تصمیم به نصب لمینت می گیرید، دیگر نیاز به آنها برطرف نمی شود. لمینت دندان نسبت به کامپوزیت ونیر زیبایی بیشتری دارد. همچنین طول عمر آن بالاتر است: تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان : فرق لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیت چیست؟

روکش دندان

روکش برای محافظت از دندان های از خرابی استفاده می شود که پرکردنشان ممکن نیست. دندان های ضعیف، ترک خورده یا ساییده نیاز به روکش دارند. روکش دندان از موادی مانند فلز، چینی، رزین یا حتی ترکیبی از این مواد ساخته می شود: تفاوت روکش زیرکونیا با روکش معمولی (PFM)

تعویض روکش متال سرامیک با روکش زیرکونیا
کامپوزیت دندان

اصلاح طرح لبخند با بلیچینگ دندان

دندانپزشک ها در مطب خود رویه سفید کردن دندان را انجام می دهند. با مراجعه به دندانپزشک در عین حال که دندان هایتان سفید می شود، می توانید از سالم ماندن لثه های خود مطمئن باشید. دندانپزشک اول رنگ دندان را بررسی میکند و هر گونه پلاکی را بر می دارد. ممکن است که دندانپزشک از وسائلی برای خشک نگاه داشتن دهان و باز ماندن دهان استفاده کند: بلیچینگ دندان ( سفید کردن دندان) و انواع آن

ایمپلنت دندان

ایمپلنت پین هایی هستند که به نام فیکسچر نیز شناخته میشود. آنها از تیتانیوم خالص سازگار با بافت بدن ساخته میشوند. پزشک متخصص پین یا پایه های ایمپلنت را درون استخوان فک به طریق جراحی میکارد. در واقع پایه های ایمپلنت شبیه به ریشه های دندان عمل میکند. پروتز ثابت دندان و یا اوردنچر بر پایه ایمپلنت بر روی این پایه ­ها قرار می­گیرد. از این روش برای جایگزینی دندان از دست رفته استفاده میشود: قیمت و انواع کاشت ایمپلنت دندان

 

ترجمه از وبسایت

پروتز دندان قبل از اجرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

کلیک کنید.
تماس آنلاین از طریق واتس اپ با مطب
کلینیک دکتر غزال آرش راد با مشاوره آنلاین در زمینه ایمپلنت، کامپوزیت دندان و لمینت دندان.